• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

Carez

Cartier
2-Faktor
Nu skare brännas ölkagge.
AC85BD29-0363-4299-B60E-160E9D2F13D5.jpeg
Vilken modell är det?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
D39FC750-C4C6-42B4-A9D2-9E9692DCD656.jpeg
Jag verkar sakna vädertjänst på min Garmin. Hur fixar man det? Alla tavlor som indikerar väder på något sätt får ett felmeddelande i det fältet... Får använda tavlor utan väder som denna.
 
Senast ändrad:

NickG

Cartier
D39FC750-C4C6-42B4-A9D2-9E9692DCD656.jpeg
Jag verkar sakna vädertjänst på min Garmin. Hur fixar man det? Alla tavlor som indikerar väder på något sätt får ett felmeddelande i det fältet... Får använda tavlor utan väder som denna.
för att aktivera vädret på tavlan jag har just nu första gången så var jag tvungen att aktivera GPS:en i klockan, gå in på aktivitet ”Gång” och vänta tills den har hittat GPS och sedan hoppa ur aktiviteten, detta medans klockan var uppkopplad till mobilen, kanske funkar för dig också

Jäkligt cool klocka förövrigt!
 

Stenholm13

Cartier
Nån som har suunto dx titanium? Eller nån annan dx modell
Om det finns?
Funkar den fint som vanlig klocka? Även om man inte är nån elite dykare? Tycker att som äe jäkligt coola, att ha som beater
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Om man egentligen bara är ute efter en snygg gps klocka för löpning så lär man väl bli nöjd med en begagnad fenix 3?
Om du endast ska använda det till löpning skulle jag satsa på så litet och smidigt som möjligt. Forerunner 45 (mitt nuvarande val) eller 245. Fenix 3 är betydligt större och tyngre. Inte det jag vill ha när jag springer direkt.
 

Bergets

Panerai
Tänkte sälja min Fenix 5x Sapphire, kolla här innan jag lägger ut den på köp/sälj
kommer med kartong och två band (nya) klockans bezle är sliten efter klättring, eller patinad kanske man ska säga :) men glaset är felfritt
är någon intresserad så skicka ett pm :)
IMG_4215.JPG
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Är lite sugen på en smart klocka,har aldrig ägt en förut. Vill ha de till att logga lite träning kolla notiser mm. Har tittat på Samsung,Apple och fenix. Jag jobbar som målare och kommer använda den i jobbet också (förekommer såklart slipdamm då) jag använder iPhone som mobil. Vilken modell tycker ni skulle passa bäst?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Om du endast ska använda det till löpning skulle jag satsa på så litet och smidigt som möjligt. Forerunner 45 (mitt nuvarande val) eller 245. Fenix 3 är betydligt större och tyngre. Inte det jag vill ha när jag springer direkt.
Jag hade nog sneglat på Fenix 645 eller 945 (jag gillar att ha alla funktioner). Kör själv med en 945 då jag kör lite triathlon.
 
Topp