• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

Popokokie

Breitling
Hej alla härliga ksare! :)
För några veckor sen tjatade jag med frågor om nån hade input på golfklockor och specifikt Garmin S62. Jag fick sparsamt med svar i tråden, men bestämde mig ändå för att slå till, så nu sitter en S62 på handleden när jag slår mina 300 metersbomber och sänker långputtar på löpande band (...)

Hur som helst. Jag är skitnöjd med klockan, både gällande estetik (även om den är ruggit stor, speciellt på mina inte jättestora handleder), funktioner och byggkänsla. Skulle någon vara intresserad av en något längre recension där jag i detalj beskriver hur jag använder klockan på och utanför golfbanan? Hojta till isf så tar jag lite bilder nästa runda. Puss
E7C7079E-DE64-4A0D-893F-6E9F207E8FC0.jpeg
Hej!

Jag försöker också hitta lite personliga åsikter om den där!
Om du lovar 300m bomber och bara enputtar så behöver jag kanske inte fråga nåt mer ;)

Jag använder kikare nu, och funderar lite på vilka funktioner jag värdesätter mest.
Har du erfarenhet av båda, och input där?

En längre recension skulle såklart också vara intressant att läsa! :)
 

andreas

KS Explorers Club
2-Faktor
Får man vara så fräck att man slänger in en tipsförfrågan istället för att lusläsa hela tråden. Frugan ligger på om att hon vill ha en klocka. Stegräknare, musik, puls utan bröstband, GPS, tracka löprundor osv. Allt det vanliga men inget märkvärdigt. Ingen värstingmodell. Jag vet typ ingenting om sånt här, något tips?

Tack på förhand.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Får man vara så fräck att man slänger in en tipsförfrågan istället för att lusläsa hela tråden. Frugan ligger på om att hon vill ha en klocka. Stegräknare, musik, puls utan bröstband, GPS, tracka löprundor osv. Allt det vanliga men inget märkvärdigt. Ingen värstingmodell. Jag vet typ ingenting om sånt här, något tips?

Tack på förhand.
Garmin 245 Music kanske? Har själv en Garmin 945 men lyssnar aldrig på musik. Tyvärr funkar pulsmätning på handleden dåligt, jag använder bröstband, men det gäller väl alla pulsklockor, tror mig läst att AW är något bättre.
 

AnliN

Breitling
Får man vara så fräck att man slänger in en tipsförfrågan istället för att lusläsa hela tråden. Frugan ligger på om att hon vill ha en klocka. Stegräknare, musik, puls utan bröstband, GPS, tracka löprundor osv. Allt det vanliga men inget märkvärdigt. Ingen värstingmodell. Jag vet typ ingenting om sånt här, något tips?

Tack på förhand.

Bra pris också😉
 

Oyster

Omega
Fenix 6 Pro Sapphire, någon som vet om det finns band/länk med curved end? Tycker det är sanslöst o-snyggt med dessa feta luggar.
 

ky3mikael

Cartier
Amazfit Neo!

Denna lilla rackare är lite av en Casio/ G Shock dräpare:)
Grymt bra batteritid +30 dagar.
(Med mina inställningar så har klockan förbrukat 9 procent under 7 dagar)

Pris i butik strax under 450 Sek.

20201210_194348-COLLAGE.jpg
 

Bergets

Panerai
jag sitter och kollar på en Fenix 6x Pro Solar Titan
är lite sugen på den men frågan är ifall inte Safir-modellen är bättre :p
 

Bergets

Panerai
Det blev en sprillans ny 6X Sapphire igår :) - kan knappt missat att min 5x var så här stor :p

Jag kollade på Elgigantens hemsida efter lite nya band i roliga färger, de sålde ju billiga band där i somras, men de verkar ha utgått?
Någon som vet vart man hittar billigare garmin band? :)


IMG_0828.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det blev en sprillans ny 6X Sapphire igår :) - kan knappt missat att min 5x var så här stor :p

Jag kollade på Elgigantens hemsida efter lite nya band i roliga färger, de sålde ju billiga band där i somras, men de verkar ha utgått?
Någon som vet vart man hittar billigare garmin band? :)


IMG_0828.JPG
Aliexpress har ett bra utbud och dom band jag köpt till min instinct har varit bra kvalite trots pris på typ 30 kr.
 

Bergets

Panerai
Aliexpress har ett bra utbud och dom band jag köpt till min instinct har varit bra kvalite trots pris på typ 30 kr.
Sant, men efter min förra beställning (och första/sista) hos Aliexpress så drar jag mig för att använda dom igen. deras kundtjänst var brutalt dålig.
Då har jag bättre erfarenhet av Wish.. ska kanske kolla där :)
 

AnliN

Breitling
Det blev en sprillans ny 6X Sapphire igår :) - kan knappt missat att min 5x var så här stor :p

Jag kollade på Elgigantens hemsida efter lite nya band i roliga färger, de sålde ju billiga band där i somras, men de verkar ha utgått?
Någon som vet vart man hittar billigare garmin band? :)


IMG_0828.JPG
Amazon saluför många armband till helt ok pris.
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Tänkte uppgradera från 245 music. Fenix 6 pro, Fenix 5 plus eller FR945?

Löpning, golf och racketsport. Tips och erfarenheter mottages gärna!
 

Bergets

Panerai
Tänkte uppgradera från 245 music. Fenix 6 pro, Fenix 5 plus eller FR945?

Löpning, golf och racketsport. Tips och erfarenheter mottages gärna!
jag har för tillfället en 6x Sapphire som jag är väldigt nöjd med (tidigare ägt 5 och 5x)

6an har ju ett nytt interface som är rätt trevligt att bläddra igenom, och mer data per sida då man tränar.
Om det sen är värt den extra prislappen låter jag vara osagt :)
 

GeneHackencrack

Breitling
Hej! Även jag är ute efter ett nytt förslag. Har idag en Fitbit, som är OK funktionsmässigt, men jag tycker kvaliteten är lidande.
Det jag är ute efter är väl det vanliga: pulsmätning, stegräknare.
Stort plus om följande funktioner finns med: sovanalys av mågot slag, bluetooth och app med historik.
Kommer använda den dagligdags för träning av olika slag. Är knappast någon elitlöpare men det händer att jag springer nån gång i veckan på sommarhalvåret. Sysslar mest med hemmaträning nu i COVID-tider och norrlandsvinter.
När det kommer till märke spelar det ingen större roll.
De jag har spanat in är Garmin vivoactive 4 och 245an, verkar passa utifrån mina krav. Tycker det är rätt svårt att se skillnad på dem funktionsmässigt dock. What gives? Iaf, klart öppen för förslag!
 

Tre333

Omega
Hej! Även jag är ute efter ett nytt förslag. Har idag en Fitbit, som är OK funktionsmässigt, men jag tycker kvaliteten är lidande.
Det jag är ute efter är väl det vanliga: pulsmätning, stegräknare.
Stort plus om följande funktioner finns med: sovanalys av mågot slag, bluetooth och app med historik.
Kommer använda den dagligdags för träning av olika slag. Är knappast någon elitlöpare men det händer att jag springer nån gång i veckan på sommarhalvåret. Sysslar mest med hemmaträning nu i COVID-tider och norrlandsvinter.
När det kommer till märke spelar det ingen större roll.
De jag har spanat in är Garmin vivoactive 4 och 245an, verkar passa utifrån mina krav. Tycker det är rätt svårt att se skillnad på dem funktionsmässigt dock. What gives? Iaf, klart öppen för förslag!
Hej,
Jag har nu en Fenix 5s som jag är mycket nöjd med. Hade tidigare en garmin fenix 3 och den var aningen större än nuvarande. Fördelen som jag gillar med fenix modellerna är att de är aningen mer robusta, tror de billigare 245an ex är i plast? Men sen vet jag många som kör med 245 just för den är så prisvärd och har alla de funktioner man behöver och oftast mer därtill :)
Gillar de lite mer renodlade träningsklockorna snarare än de så kallade smarta som apple och samsung kör med pga batteritiden och vattentätheten (som de dock bättrat på)
I slutändan blir det en prisfråga och vad man ska använda klockan till tänker jag :)
 
Topp