• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

Agnby⌚

Rolex
Nu har jag beställt en instinct solar :)
20200826_171605.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Hur håller batteriet efter 2 år?
Min första var den vanliga. Den håller bra tycker jag. Laddar den högst en gång i veckan. Kör jag något mer intensivt så kanske jag laddar den något oftare.

tycker fortfarande dom bästa funktionerna ändå är Abc funktionerna som är så lätt tillgängliga.
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Det är ändå bra efter 2 år tänker jag. Skulle du flippa den så kanske jag är lite intresserad😊 haft en innan men släppte den nog lite för snabbt🙈
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det är ändå bra efter 2 år tänker jag. Skulle du flippa den så kanske jag är lite intresserad😊 haft en innan men släppte den nog lite för snabbt🙈
Den får gå till frugan som spring klocka :) det var ända anledningen jag köpte en ny.
Solar modellen är på tillfällig rea för 2500 på net on net dessutom.
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Fasen hitta inte den för 2500 längre på net on net. Finns dock röd kvar på xxl för det priset🤔
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Då var man med ny äventyrsklocka, Garmin Instinct Solar. Tack för inspiration här i tråden ;)

Tidigare har jag använt mina ”vanliga” klockor vid vandring och paddling, men i år blir det denna som åker på.
Ser mest fram emot funktionerna hitta tillbaka till lägret, barometer och termometer
När man ligger och fryser i tältet är det kul att se hur kallt det egentligen är/har varit 🥶

Hittade den för 2695:- vilket känns prisvärt


29E167D5-20A2-4566-B4D8-1CBE800E982A.jpeg
 
Tjenare! Undrar om ni kan rekommendera någon klocka för vildmarksvandring, kriterierna är då framför allt GPS, ABC-funktioner och god batteritid eftersom det går upp till en vecka utan att klockan laddas, pris gärna under 5000 strecket . Tidigare endast kört med karta och kompass men märkte förra sommaren hur vandringsklocka kan göra livet lättare då kompisen hade en på en av turerna! Tacksam för svar!
 

Agnby⌚

Rolex
Tjenare! Undrar om ni kan rekommendera någon klocka för vildmarksvandring, kriterierna är då framför allt GPS, ABC-funktioner och god batteritid eftersom det går upp till en vecka utan att klockan laddas, pris gärna under 5000 strecket . Tidigare endast kört med karta och kompass men märkte förra sommaren hur vandringsklocka kan göra livet lättare då kompisen hade en på en av turerna! Tacksam för svar!
Den ovanför ditt inlägg är ett bra alternativ!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har förstått det, undrar om någon har tips om hur den fungerat i använding! Kan även nämna att i praktiken kollat närmast på Suunto Traverse Alpha och just Garmin instinct solar!
Jag har kört instinct solar ett tag nu och innan dess den vanliga instinct i drygt 2 år. Tycker den är grym. Lättmanövrerad och suverän läsbarhet. Har både vandrat, simmat i sjöar och gymmat med den dagligen. Den fixar det mesta.

Har även ramlat med cykel och rivit upp bezeln utan att något hände med glaset.
 

Struten

Omega
2-Faktor
Slår också ett slag för Garmin instinct. Lätt, superbekvämt band och väldigt funktionell för träning, löpning, cykling, vandring m.m
Stod också i valet och kvalet mellan den vanliga och solar men tog den vanliga då prisskillnaden när jag köpte var nästan 2000 kr mer för solar. Jag är fortfarande hur nöjd som helst med den vanliga men hade jag köpt idag hade jag nog tagit solar med tanke på att det inte skiljer lika mycket i pris längre. Det är gött att kunna ladda med sol.
IMG_20210513_183447 (2).jpg
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Garmin instinct är ett grymt bra redskap.
Displayen syns i alla väder och bra batteritid.

Just nu kör jag Fenix 6 pro solar, just solar delen hade jag nog kunnat varit utan.. Rätt dyrt tillägg då man som maximalt kan förlänga batteritiden ( smartwatch mode) med 3 dagar.
 

Crispie

Rolex
Hallå! Någon med koll på måtten för Garmin Vivoactive 4s? Jag letar specifikt efter längden, alltså bandhorn till bandhorn, L2L. Det står 40mm överallt men jag gissar att det då rör sig om boetten, utan bandhorn. Tack!
 

phille87

Cartier
Garmin instinct.
Är van vid g-shock.
Sjukt avancerad den är jämfört med Casios grejer.
Är kcal förbrukning, stegräknare mm tillförlitliga?

PXL_20210716_161813516.jpg
Jag tkr stegräknaren är relativt bra faktiskt. Går att ställa in hur långa steg man tar i appen. Vad gäller kcal är jag högst skeptisk, men samtidigt, det spelar ju inte så stor roll om den visar fel, om den är konsekvent i det :)
 

David71

Rolex
2-Faktor
Garmin instinct.
Är van vid g-shock.
Sjukt avancerad den är jämfört med Casios grejer.
Är kcal förbrukning, stegräknare mm tillförlitliga?

PXL_20210716_161813516.jpg
Kcal förbrukning är ju individuellt, men det ger ju en ungefärlig uppgift. Stegräknaren är bra men har du den på höger handled och är högerhänt så kan du få steg när du borstar tänderna eller diskar.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ah jag är högerhänt och bär klockan på hö. Tyckte väl att det var lite skumt att stegräknaren verkade få lite spel. :)
Annars hade de kunnat använda algoritmer ihop med GPS för bättre exakthet kanske. Men då drar det ju mer batteri.

Ska mata in steglängden.

Tack för tipsen.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Ah jag är högerhänt och bär klockan på hö. Tyckte väl att det var lite skumt att stegräknaren verkade få lite spel. :)
Annars hade de kunnat använda algoritmer ihop med GPS för bättre exakthet kanske. Men då drar det ju mer batteri.

Ska mata in steglängden.

Tack för tipsen.
Har en Garmin 945, med GPS på är den oftast väldigt exakt, både i stan bland hus och i kuperad skog, på löpbanor kan den ibland visa några meter fel.
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Garmin instinct.
Är van vid g-shock.
Sjukt avancerad den är jämfört med Casios grejer.
Är kcal förbrukning, stegräknare mm tillförlitliga?

PXL_20210716_161813516.jpg
Jag var lite sugen på instinct med solar. Tycker dock det ser ut som att paneler (sol) inte riktigt lirar med övriga displayen. Att man ser skillnaden så att säga. Stämmer det?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
.
Jag var lite sugen på instinct med solar. Tycker dock det ser ut som att paneler (sol) inte riktigt lirar med övriga displayen. Att man ser skillnaden så att säga. Stämmer det?

Ingen aning. Om man syftar på den brunaktiga ramen runt displayen, är det inget jag lade märke till förrän du nämnde det. Det jag kan säga är att skärmen för övrigt är supervass.
 
Topp