• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

Elias.A

Cartier
image.jpg
 

Phileas Fogg

Cartier
Någon som lagt vantarna på/testat en MARQ Expedition och kan ge ett utlåtande? Funderar på att byta ut min fenix 5 mot den eller Athlete.
 

Mankebank

Cartier
Jag har fram till fabriksåterställningen haft ok tid innan den ok:ade gps. Nu är den typ trasig. Jag ska klicka på knapparna en gång till innan löpning sen skickar jag tillbaka den. Haft i 1,5år. Lurad i 1,5år.. troende att jag hade nått hyfsad form men är en helt vanlig chipsätare med flås.

Får trösta mig med att den ger mig rätt att köpa en ny klocka. Är återförsäljarna shysta kan jag kanske få rabatt/avdrag. Vill inte betala för en felsökning som jag ev får betala. Typ klockkostnaden.
Min erfarenhet av Garmins support är att de är väldigt bra. Jag har vid flera tillfällen fått nya produkter hemskickade när jag haft problem.
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
MIn Garmin Tactix Bravo med metallarmband. Har tyvärr bara den som smartklocka pga batteritiden.

 

Bilagor

  • IMG_20190408_202035.jpg
    IMG_20190408_202035.jpg
    74.8 KB · Visningar: 7

Mankebank

Cartier
Jag är inne på samma spår - har du haft tillfälle att testa den samt har du en handledsbild att bjuda på?
Forerunner 645 är praktiskt taget samma storlek som Fenix 5S men billigare. Dessutom har den annorlunda utformade bandhorn som gör att den ser mindre ut än sina 42 mm. Innehåller alla funktioner jag behöver för löpning.

Den perfekta Garminklockan vore en Descent i samma storlek. Nuvarande Descent är 51 mm och det är en fullt rimlig storlek för en dykdator men inte för en klocka.
 
Senast ändrad:

Benge

Breitling
Forerunner 645 är praktiskt taget samma storlek som Fenix 5S men billigare. Dessutom har den annorlunda utformade bandhorn som gör att den ser mindre ut än sina 42 mm. Innehåller alla funktioner jag behöver för löpning.

Den perfekta Garminklockan vore en Descent i samma storlek. Nuvarande Descent är 51 mm och det är en fullt rimlig storlek för en dykdator men inte för en klocka.
Tackar för tipset - jag är dock ute efter en med barometrisk höjdmätare vilket begränsar urvalet en del. Kör Suunto idag som tyvärr börjar ge upp.
 

Mankebank

Cartier
Tackar för tipset - jag är dock ute efter en med barometrisk höjdmätare vilket begränsar urvalet en del. Kör Suunto idag som tyvärr börjar ge upp.
Forerunner 645 har barometrisk höjdmätare. Efter en mjukvaruuppgradering för något halvår sedan är det till och med möjligt att kalibrera den.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hur puckat är det egentligen att köpa en Garmin Marq? Återvinning om tre år kombinerat med prislapp på 20' typ. Ändå sjukt sugen...
 

zeke_varg

Omega
Jag är inne på samma spår - har du haft tillfälle att testa den samt har du en handledsbild att bjuda på?

Funkar fint! Sitter bra på min arm (handled 17,5-18). Testat löpning och simning bara än så länge. Rodd ligger det plan på.. bra batteritid i min värld men har ingen lång erfarenhet av gps-klockor som referens.
E4956522-8F67-4C81-9140-8701233C0E53.jpeg
 
Topp