• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

Carez

Cartier
2-Faktor
Hepp, blev en Suunto Spartan.
Får se hur denna presterar gentemot Garmin Fenix.
Någon som ägta en Suunto 9?
Vad jag kan förstå så är det inte jätte stor skillnad på dessa?
C47BC916-89F8-4E7A-9D9D-86FC5F0F57C7.jpeg
 

Pepsi_II

Breitling
Köpte den begagnade 5x igår, en rejäl pjäs
Den fick följa med på paddling idag

Behövde återställa min förra Garmin. Då gjorde jag som dom gör i denna länken: https://www.google.se/amp/s/www.act...eset-your-garmin-fenix-garmin-forerunner/?amp

IMG_3858.JPG


jag hade den uppkopplad till datorn igårkväll och såg då att där enbart var 240mb kvar av 16gb (trotts att förra ägaren återställt den) - det verkar ju som att "directoryt" får ligga kvar alltså Garmin mappen som öppnas då man ansluter den till datorn.

Förra ägaren ska ha köpt till ett par kartor, så det är väll dom som tar plats, där är bl.a cykelkartor för usa, topoactive europe och något till

finns där något sätt att göra en hel fabriksåterställning? enligt Garmins hemsida ska man välja "Delete Data and Reset Settings." i inställningarna men det alternativet finns inte för mig.

EDIT: jag tog en kopia av garmin mappen från klockan, sedan raderade jag innehållet i mappen på klockan, efter en återställning har den återskapat originalmapparna och nu kan jag flytta över de kartor jag vill behålla
 

NickG

Cartier
någon som kan tipsa om ett bra ställe att köpa band till garmin?
elgiganten har ju till ett ok pris? är de original montro?
https://www.elgiganten.se/product/w...port-armband-garmin-fenix-3-5x-5x-plus-grabla
Jag har köpt två band därifrån som bar riktift bra, men min sambo fick hem ett trasigt band.
Jag är inte riktigt säker på om det är originalband, men dom är brandade med Garmin’s logo.
Tänk på att det inte är Elgiganten som säljer utan Elgiganten agerar bara mellanhand för CaseOnline.se
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
nytt band idag, beställt ifrån elgiganten
jag är rätt så säker på att deras band inte är original eftersom skruvarna vid låset är philips och inte torx - men de känns för övrigt väldigt bra :)

IMG_3931.JPG
Köpte själv en del band från Aliexpress och tycker dom håller väldigt hög kvalité för priset. Kostade väl dryga 30 kr. Tog frakt från Spanien för att slippa tull och moms.
2020-07-01 06.15.20 1.jpg
 

Watchemperor

Breitling
Har ju inte så många ställen att posta den här på. Tycker den känns som en g-shock men kan inte riktigt posta den i g-shock tråden så här kommer lite samlade bilder på instincten.
DSC07987.jpg
DSC08042.jpg
DSC08129.jpg
Snyggt! Gillar verkligen orange på aktivitetsklockor överlag. Ljust camo band till min nyligen införskaffade Instinct coyote tan står på min inköpslista nu.
 

Bergets

Panerai
är det någon som testat Garmin Fenix 6X PRO Solar?
jag är nyfiken på hur batteritiden blir med solar... :)
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
är det någon som testat Garmin Fenix 6X PRO Solar?
jag är nyfiken på hur batteritiden blir med solar... :)
har inte provat den men har läst tester om den, det som jag tycker är dåligt med den är att solar är inte som Casios solar, den laddar knappt batteriet den bara förlänger batteri tiden med 3 dagar om man har 3 timmar sol per dag.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
instinct solar 2 ute. verkar bra.
hade köpt om jag inte köpt GDB-H100 nyss. bättre solar än i fenix 6. lite mer som casio, kan gå på endast solar på obestämd tid.
instinct-solar-1594207149-pfGz-column-width-inline.jpg
Jag gillar. Synd att inte tactical färgerna har surf funktion. Hade jag inte haft en Instinct redan hade jag klippt en men tycker inte riktigt funktionerna motiverar ett byte när denna funkar så bra.
 

Bergets

Panerai
jag är så nöjd med min 5x att jag funderar att uppgradera till en 6x, jag hade gärna testat poulse ox sensorn och jag hade gärna haft fall detection för då jag är ute med min mtb, men det blir ju en viss prisskillnad..
är det värt att kolla på en 6x nu, eller kommer det en ny modell iår som man bör vänta på?
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
jag är så nöjd med min 5x att jag funderar att uppgradera till en 6x, jag hade gärna testat poulse ox sensorn och jag hade gärna haft fall detection för då jag är ute med min mtb, men det blir ju en viss prisskillnad..
är det värt att kolla på en 6x nu, eller kommer det en ny modell iår som man bör vänta på?
Tror inte det kommer ny modell i år eftersom de släppte solar för hela 6 serien.
 

NickG

Cartier
7293D709-B8BD-4224-A3CB-D9D37ACB5CB8.jpeg

Fick på ett skärmskydd då jag var för snål för att betala för Sapphire glas, helt omöjligt att få centrerat då skyddet inte är lika stort som skärmen, men är ändå nöjd med slutresultatet!
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
7293D709-B8BD-4224-A3CB-D9D37ACB5CB8.jpeg

Fick på ett skärmskydd då jag var för snål för att betala för Sapphire glas, helt omöjligt att få centrerat då skyddet inte är lika stort som skärmen, men är ändå nöjd med slutresultatet!
Ser bra ut. Lättast är att lägga lite droppar vatten på skärmen. Centrera den och sen låta torka
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Någon som testat Amazfit T-Rex?
Min sunnto är lite för skör för att ha på mitt jobb.
Funderar på denna modell då den inte kostar speciellt mycket och är lite "grövre"
 
Topp