• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Klassikern som startade allt.

IMG_20200802_070600.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag tror den Àr tÀt! Har haft gshocks frÄn innan 2000 som Àr tÀta :)

Det Àr nog kanske sÄ? SÄ lÀnge man inte öppnar klockan och har sig och lÄter o-ringen torka ut Àr det ju inget som sÀger att klockan inte förblir tÀt. Som kuriosa har jag en gammal dyklampa frÄn mitten pÄ nittiotalet med obytt o-ring som Àr lika formbar och hel som nÀr jag köpte den. Har aldrig fettat in den med silkon heller. Skulle inte tveka att dyka med den. :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Det Àr nog kanske sÄ? SÄ lÀnge man inte öppnar klockan och har sig och lÄter o-ringen torka ut Àr det ju inget som sÀger att klockan inte förblir tÀt. Som kuriosa har jag en gammal dyklampa frÄn mitten pÄ nittiotalet med obytt o-ring som Àr lika formbar och hel som nÀr jag köpte den. Har aldrig fettat in den med silkon heller. Skulle inte tveka att dyka med den. :)

Var ju tvungen att kolla packningen pÄ lampan igen. En okulÀr besiktning passerar den som godkÀnd. Töjer jag ut ringen ser jag att den har börjat spricka lite pÄ ett par stÀllen. Men inte dÄligt ÀndÄ efter 25 Är. Den Àr sÀkert fortfarande vattentÀt iaf pÄ nÄgra meters djup :)

IMG_20200802_144946.jpg
 
Topp