• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Rdm

Friends of KS
20171227_182835.jpg

NyförvÀrvet! Riktigt nöjd. GW-M5610.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
2AD0F8AF-69C8-4BDC-869D-85966FCB9450.jpeg
Har ev en mudmaster pĂ„ g med refnr gwg-10001A3DR vad betyder dr? Dom jag tittat pĂ„ stĂ„r ”er” i slutet? Bifogar bild pĂ„ den sĂ„ kanske nĂ„gon kan se om allt ser ok ut.
 

Sorubim

Audemars
Tack för denna info :) ser de OK ut annars? Är de vanligt med kopior mm?
Om du Àr osÀker, hitta en bild pÄ en verifierat Àkta av samma modell, helst fotad i samma vinkel.
Öppna bilderna bredvid varandra och jĂ€mför alla detaljer du kan se tex: stavning av text, typsnitt, bredd pĂ„ mellanrum, hur tĂ€tt Ă€r rutmönstret pĂ„ solpanelen etc etc
Gör samma sak med foto pÄ boettlocket.

Det existerar kopior, ja. GÄr att hitta pÄ tex tradera, sÄg nÄgra dÄliga mudmasterkopior före jul.
 

leiden

Rolex
Förutom den som jag just postade sÄ har jag följande. Har försökt hÄlla mig till screwbacks!

Den obligatoriska GW-5000:
DSC_0003.jpg
DSC_0011.jpg


En DW-5600C:
DSC_0014.jpg
DSC_0020.jpg


En DW-5000-1jf:
DSC_0006-2.jpg
DSC_0020-2.jpg

dsc_0023-2-jpg.708439


Samt en G-2000 Vice-eye:
DSC_0004.jpg
DSC_0009.jpg
Gillas skarpt! Och riktigt fina bilder :)
Nu har jag inte nördat ner mig sÄ mycket sÄ vad gör screwbacks sÄ intressanta?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Som du ser hÀr sÄ Àr hela boetten gjord i metall (till skillnad frÄn dom nyare) Det Àr vÀl egentligen det enda. Dom vÀger mer. Dom kÀnns mer robusta och dom Àr ovanligare och svÄrare att hitta. Sen finns det vÀl den dÀr teoretiska skillnaden att den hÄller sig mer tÀt efter ett batteribyte eftersom man fÄr ett jÀmnt tryck över packningen (jÀmfört med caseback dÀr det hÀnger pÄ att du skruvar i alla skruvar lika hÄrt).

dsc_0006-2-jpg.708437


SÄhÀr ser en "vanlig" ut (lÄnad bild):
g-bezel-5600-4.jpg
 
Topp