• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

leiden

Rolex
Som du ser hÀr sÄ Àr hela boetten gjord i metall (till skillnad frÄn dom nyare) Det Àr vÀl egentligen det enda. Dom vÀger mer. Dom kÀnns mer robusta och dom Àr ovanligare och svÄrare att hitta. Sen finns det vÀl den dÀr teoretiska skillnaden att den hÄller sig mer tÀt efter ett batteribyte eftersom man fÄr ett jÀmnt tryck över packningen (jÀmfört med caseback dÀr det hÀnger pÄ att du skruvar i alla skruvar lika hÄrt).

dsc_0006-2-jpg.708437


SÄhÀr ser en "vanlig" ut (lÄnad bild):
g-bezel-5600-4.jpg
Intressant, tack :)
DÄ kÀnns det som att en GW5000 ligger bra till om jag ska göra en trippel av min duo!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
D787C6F9-A2FD-4E27-9112-3613BF9A681B.jpeg
Blev en mudmaster tillslut..tyvÀrr fÄr jag den inte att sitta klokt. Antingen för spÀnt eller löst. De Àr en heeelt magisk klocka att titta pÄ :) men tror att den kanske fÄr lÀmna pÄgrund av den inte sitter som jag vill.
Kan inte annat Àn hÄlla med. Kollat pÄ den hos AD - grymt cool. Men och vÀldigt stor. Vad har du för handled? De flesta G ser tyvÀrr vÀldigt stora ut pÄ mina smala handleder. :/ (Kan inte riktigt utesluta en Master of G ÀndÄ).
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Ca:17.5cm tycker sjÀlv att den inte ser sÄ stor ut och den vÀger ingenting. Men har hamnat mellan tvÄ hÄl pÄ bandet för att den ska sitta behagligt.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
D787C6F9-A2FD-4E27-9112-3613BF9A681B.jpeg
Blev en mudmaster tillslut..tyvÀrr fÄr jag den inte att sitta klokt. Antingen för spÀnt eller löst. De Àr en heeelt magisk klocka att titta pÄ :) men tror att den kanske fÄr lÀmna pÄgrund av den inte sitter som jag vill.
Det Àr snart vÄr och sommar, och dÄ "vÀxer" vÀl handleden nÄgot pga. högre temperaturer :)
 

Veratio

Cartier
D787C6F9-A2FD-4E27-9112-3613BF9A681B.jpeg
Blev en mudmaster tillslut..tyvÀrr fÄr jag den inte att sitta klokt. Antingen för spÀnt eller löst. De Àr en heeelt magisk klocka att titta pÄ :) men tror att den kanske fÄr lÀmna pÄgrund av den inte sitter som jag vill.

Nu sitter min Mudmaster perfekt, men i normalfallet nÀr det Àr mellan tvÄ hÄl brukar jag alltid klÀmma till och ta det innersta. Man vÀnjer sig fruktansvÀrt fort!
 

Sorubim

Audemars
Verkar som att det kommer en ny stÄl-5600 som Àr rÀtt lik konceptmodellen i helguld som visades för ett tag sedan, coolt!
http://forums.watchuseek.com/f17/new-gmw-chrome-models-4613847.html

En MYCKET intressant nyhet. Det ser ut som att den ena har fler borstade ytor (bla lÀnken) och den andra har fler polerade ytor.

EDIT: Vi slÀnger vÀl in bilderna hÀr i trÄden ocksÄ...

gmw-b5000d-1er
gmw-b5000d-1er.jpeg



gmw-b5000tpg-9er
gmw-b5000tpg-9er.jpeg
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Verkar som att det kommer en ny stÄl-5600 som Àr rÀtt lik konceptmodellen i helguld som visades för ett tag sedan, coolt!
http://forums.watchuseek.com/f17/new-gmw-chrome-models-4613847.html
En MYCKET intressant nyhet. Det ser ut som att den ena har fler borstade ytor (bla lÀnken) och den andra har fler polerade ytor.

EDIT: Vi slÀnger vÀl in bilderna hÀr i trÄden ocksÄ...

gmw-b5000d-1er
gmw-b5000d-1er.jpeg




gmw-b5000tpg-9er
gmw-b5000tpg-9er.jpeg
Ja det hÀr Àr faktiskt hur nice som helst, satt och kollade pÄ konceptmodellen sÄ sent som för nÄgon vecka sedan och tÀnkte att det vore en dröm med en stÄlsquare.

Kommer nog att köpa en, det var lÀngesedan jag var taggad pÄ g-shock men det hÀr verkar riktigt bra! LÀr vara tusen gÄnger snyggare irl Àn de dÀr risiga bilderna dessutom.
 
Senast Àndrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Samma modul som 5600. Den (nÀst) bÀsta modulen. 3229.

Den bÀsta modulen Àr den som sitter i 5600C. 901 heter den.
Ah, just. Nu ser jag. :)

Jag har sjÀlv squares med bÄde 5600 och 5610. Det jag kan sakna pÄ 5600 Àr frÀmst tough solar. Men att kunna se tiden vid timer och stopwatch Àr rÀtt praktiskt ...
 
Topp