• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Hade du sett min kĂ€llare/verkstad/garage hade du grĂ„tit😁 Kan i svaga ögonblick erkĂ€nna att jag har svĂ„rt att göra mig av med braoha-grejer:bawling:
Men jag kĂ€mpar för fullt med att fĂ„ till mitt garagebygge pĂ„ extratomten jag handlade för nĂ„gra Ă„r sen😉

Haha, verkstaden var grÄtilla innan jag fixade till det i lördags. Alla hyllor var knökfulla. JÀdrar vad mycket plats jag fick nÀr jag bara la allt i ordning :bag:
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Nya klockan fick följa med pÄ utflykt i skogen med korvgrillning. Svinkallt var det. VÀldigt nöjd med klockan.
IMG_20201017_161226.jpg
Syskonklockan hĂ€lsar! Dock frĂ„n ett Ă€n kallare Norrland. Är inte redo för vintern Ă€n...
20201019_132130.jpg
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Paus frÄn garderobsbyggande med en promenad i solen med frun.
Köpte en GW9400 för ett tag sedan, men har inte tagit fram den förrĂ€n senaste veckan. Köpte den för att ha som oöm ”arbetsklocka”.
Har aldrig haft nÄn tidigare vilket egentligen Àr obegripligt. Den Àr ju snygg, lagom stor och har allt man behöver - en av de bÀsta och mest prisvÀrda tycker jag nu!!
E084B442-E5F1-4C39-8474-23B90417D050.jpeg
 

Buenaventura

Cartier
Jag hade det pÄ min Frogman. Det blev nÄgot bÀttre om jag vÀnde baklocket mot radiosignalen, kanske vÀrt att prova.
Okej. Men dĂ„ menar du nĂ€r du anvĂ€nder den emulatorappen exempelvis? Är det sĂ„ att vissa klockor Ă€r svĂ„rare att synca generellt, jag tĂ€nker frĂ€mst dĂ„ via dom fasta signalstationerna
 

Buenaventura

Cartier
Ja det fungerade för mig med. Men jag blev sÄ förvÄnad nÀr rcvd sen var borta samma dag. Det försvinner tydligen varje gÄng klockan pÄ nytt försöker synca via Bluetooth men inte lyckas.
 
Paus frÄn garderobsbyggande med en promenad i solen med frun.
Köpte en GW9400 för ett tag sedan, men har inte tagit fram den förrĂ€n senaste veckan. Köpte den för att ha som oöm ”arbetsklocka”.
Har aldrig haft nÄn tidigare vilket egentligen Àr obegripligt. Den Àr ju snygg, lagom stor och har allt man behöver - en av de bÀsta och mest prisvÀrda tycker jag nu!!
E084B442-E5F1-4C39-8474-23B90417D050.jpeg
InstÀmmer!

20201019_213806.jpg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Paus frÄn garderobsbyggande med en promenad i solen med frun.
Köpte en GW9400 för ett tag sedan, men har inte tagit fram den förrĂ€n senaste veckan. Köpte den för att ha som oöm ”arbetsklocka”.
Har aldrig haft nÄn tidigare vilket egentligen Àr obegripligt. Den Àr ju snygg, lagom stor och har allt man behöver - en av de bÀsta och mest prisvÀrda tycker jag nu!!
E084B442-E5F1-4C39-8474-23B90417D050.jpeg
Jag var tvungen att sÀlja min för den var sÄ bra att jag slutade anvÀnda mina andra klockor. Jag saknar den...
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Okej. Men dĂ„ menar du nĂ€r du anvĂ€nder den emulatorappen exempelvis? Är det sĂ„ att vissa klockor Ă€r svĂ„rare att synca generellt, jag tĂ€nker frĂ€mst dĂ„ via dom fasta signalstationerna
Nej jag menar nÀr klockan ligger i fönstret. Men bÀst brukar synken funka om du sover med klockan pÄ. Jag upplever det som om vissa modeller synkar bÀttre Àn andra. Du kan förresten stÀnga av BT kopplingen om det Àr önskvÀrt sÄ att klockan endast synkar mot radiomast och blir mer stand alone och cool. DÄ synkar den bara pÄ natten.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Ja det fungerade för mig med. Men jag blev sÄ förvÄnad nÀr rcvd sen var borta samma dag. Det försvinner tydligen varje gÄng klockan pÄ nytt försöker synca via Bluetooth men inte lyckas.
Jag har alltid kört mina G-SHOCK:s med BT-modul helt utan synk och koppling med mobilen just pga. detta. Visserligen ser man inte batterinivÄn och de blir som en vanlig Multiband 6 men för mig Àr det bra (kÀnns helt onödigt med sÄ mÄnga BT-synkar om dagen).
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
- Symboliskt med mellanmjölk eller ... :)
Mjölk som Ă€r bĂ€st :D Även om det Ă€r mellanmjölk ;)

Idag ska Postnord ringas upp och ifrĂ„gasĂ€ttas 
 Fick avi att hĂ€mta en nyinförskaffning efter kl16 hos mitt ombud..
NÀr jag kom dit 18.45 och glad skulle hÀmta paketet sÄ hittar dom inget.
Vid lite mer eftersökning sÄ visar det sig att paketet vart pÄ plats i ca 1 timme mellan 13 och 14 för att sen bli hÀmtat av postnissen och ivÀg kört igen pga "felsortering".... I löööv them :banghead:
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har papper/instruktioner till Modul 1545 som dem kan sĂ€lja mig? Antingen japanska varianten (bild 1) eller europeiska varianten (bild 2).

PMa :)

IMG_7620.jpg

s-l225.jpg
 
Topp