• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Crispie

Rolex
Jag har en vanlig helsvart Rangeman men Àr lite sugen pÄ att modda den med nya klÀder och gÀrna vitt. Jag har hittat vit bezel hos bl.a. TikTox men det verkar inte finnas nÄgra vita band, bara Burtonvarianten med nÄgot fult camomönster. Annars funderade jag lite pÄ vit bezel och svart band men det kanske skÀr sig? Jag hittade Àven en schysst rödvit modd nÀr jag googlade lite:
20161223.JPG
Den dÀr var riktigt lÀcker. Men rött och svart borde vÀl inte skÀra sig?
 

lulemarcus

Panerai
Jag har en vanlig helsvart Rangeman men Àr lite sugen pÄ att modda den med nya klÀder och gÀrna vitt. Jag har hittat vit bezel hos bl.a. TikTox men det verkar inte finnas nÄgra vita band, bara Burtonvarianten med nÄgot fult camomönster. Annars funderade jag lite pÄ vit bezel och svart band men det kanske skÀr sig? Jag hittade Àven en schysst rödvit modd nÀr jag googlade lite:
20161223.JPG
Har varit inne pÄ samma bana, men jag gillar Burton varianten skarpt. Det Àr nÄgon hÀr pÄ forumet som Àger en vill jag minnas. Armbandet Àr dock dyrare dÄ det Àr kolfiber förstÀrkt. Sedan har Burton svarta skruvar vilket jag tycker passar mycket bÀttre Àn silver.
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ni som har bÄde Rangeman och Mudman, hur mycket lÀngre Àr RM? Det Àr inte riktigt lug to lug jag menar, utan dÀr jag dragit strecken, dvs innan armbandet börjar kröka nedÄt.

Hittade denna bild och jag tycker Mudman (blÄtt streck) Àr max för mig om armbandet ska följa handledens form och inte bilda tvÄ luftfickor pÄ varsin sida om boetten.
Undantaget Ă€r min Mudmaster GG-B100, men det beror pĂ„ att de vĂ€lvda ”kuddarna” vid bandhornen gör att den följer handleden fint.

Det ser nÀstan ut att vara 0,5cm lÀngre.
Jag mÄste nog ta mig till en butik och prova.
2F39894B-81C1-4E3D-AE68-931711AFB7A9.jpeg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Jag har en vanlig helsvart Rangeman men Àr lite sugen pÄ att modda den med nya klÀder och gÀrna vitt. Jag har hittat vit bezel hos bl.a. TikTox men det verkar inte finnas nÄgra vita band, bara Burtonvarianten med nÄgot fult camomönster. Annars funderade jag lite pÄ vit bezel och svart band men det kanske skÀr sig? Jag hittade Àven en schysst rödvit modd nÀr jag googlade lite:
20161223.JPG
Vit/blĂ„tt kör jag mellan varven. Röda klĂ€der finns i planerna att införskaffa😃
IMG_20201121_185131.jpg
 

Crispie

Rolex
OjdÄ.... En MTG klickade jag visst hem nu.. va fan. Jag skulle ju sÀlja innan jag köpte nytt. Kanske kommer tvingas flippa min Rangeman om ingen nappar pÄ nÄgon av mina annonser. Fan vad segt det gÄr pÄ sÀlj sidan.
Hursomhelst, ser fram emot denna som förhoppningsvis kommer i veckan:
Screenshot_20210116-234154.png
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag har en fundering nÀr det kommer till soldrivna g-shocks. Om batteriet laddar ur helt, lÄt oss sÀga att jag lÀgger klockan i en lÄda, glömmer bort den i tvÄ Är, har man dÄ en chans att fÄ liv i batteriet igen? Om inte, gÄr det att hitta ersÀttningsbatterier?
Nu kanske du redan fÄtt svar, men visst det finns en chans, om Àn liten att den gÄr att vÀcka. Ja, det Àr inga problem att byta det uppladdningsbara batteriet, det brukar dessutom inte vara speciellt mycket dyrare Àn ett vanligt :) Solar FTW ;)
 

parasec

Rolex
2-Faktor

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Förutom squares och nÄgra andra modeller tycker jag att Gulfman har fÄngat essensen av en klassisk G-Shock. Vet inte om det gÄr att peka ut nÄgot specifikt men helheten kÀnns klassisk och tidlös. Andas nittiotal. Kanske Àr det det stora G et pÄ bezeln? Bulligheten? Knappskydden?

Storleken grÀnsar lite till "womanish", men fördelen Àr ju att den gÄr under alla former av sleeves.

Jag Àr mycket nöjd iaf. :)

IMG_20210117_075942.jpg
 

Flipper2

Rolex
Förutom squares och nÄgra andra modeller tycker jag att Gulfman har fÄngat essensen av en klassisk G-Shock. Vet inte om det gÄr att peka ut nÄgot specifikt men helheten kÀnns klassisk och tidlös. Andas nittiotal. Kanske Àr det det stora G et pÄ bezeln? Bulligheten? Knappskydden?

Storleken grÀnsar lite till "womanish", men fördelen Àr ju att den gÄr under alla former av sleeves.

Jag Àr mycket nöjd iaf. :)

IMG_20210117_075942.jpg

Kan inte din katt vakna nÄn gÄng, den vilar eller sover hela tiden pÄ varenda bild... eller Àr det bara G-Shocks som har lugnande effekt pÄ katter? :D:D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ni som har bÄde Rangeman och Mudman, hur mycket lÀngre Àr RM? Det Àr inte riktigt lug to lug jag menar, utan dÀr jag dragit strecken, dvs innan armbandet börjar kröka nedÄt.

Hittade denna bild och jag tycker Mudman (blÄtt streck) Àr max för mig om armbandet ska följa handledens form och inte bilda tvÄ luftfickor pÄ varsin sida om boetten.
Undantaget Ă€r min Mudmaster GG-B100, men det beror pĂ„ att de vĂ€lvda ”kuddarna” vid bandhornen gör att den följer handleden fint.

Det ser nÀstan ut att vara 0,5cm lÀngre.
Jag mÄste nog ta mig till en butik och prova.
2F39894B-81C1-4E3D-AE68-931711AFB7A9.jpeg
De bÀrs annorlunda pÄ en smalare handled, mer luft mellan band och handled pÄ RM Àn MM. Iaf pÄ en smalare handled. MM följer dÄ handleden bÀttre. Med det sagt tycker jag bÄda passade bra pÄ min ~16.5-17cm handled.

:)
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
De bÀrs annorlunda pÄ en smalare handled, mer luft mellan band och handled pÄ RM Àn MM. Iaf pÄ en smalare handled. MM följer dÄ handleden bÀttre. Med det sagt tycker jag bÄda passade bra pÄ min ~16.5-17cm handled.

:)
Tack för svaret, jag har dessvÀrre begÄvats med riktiga tandpetare pÄ 15,2cm, sÄ Àven Mudman Àr i största laget för mig tyvÀrr.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
OjdÄ.... En MTG klickade jag visst hem nu.. va fan. Jag skulle ju sÀlja innan jag köpte nytt. Kanske kommer tvingas flippa min Rangeman om ingen nappar pÄ nÄgon av mina annonser. Fan vad segt det gÄr pÄ sÀlj sidan.
Hursomhelst, ser fram emot denna som förhoppningsvis kommer i veckan:
Screenshot_20210116-234154.png
Januari Àr sÀmsta mÄnaden att sÀlja. Men ganska bra att köpa...
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
TvĂ„ till trevlig Gs ute pĂ„ Tratten nu😉
 

Derix

Patek
2-Faktor
Men alltid dumt att köpa nytt som jag hela tiden gör. Tror att jag köper keepers hela tiden. Det Ă€r dom i och för sig alltid, tills jag sĂ€ljer dom med liten, mellan eller stor förlust. 🙄
Ja, det Àr ju inte ofta man köper nÄgot med ambitionen att behÄlla den i en till tvÄ veckor. Men av nÄgon anledning sÄ slutar det ofta sÄ.
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
NÀr man sÀger att tough solar GŽs kan bli varma under ljusladdning. Hur varmt Àr för varmt?
Ja jag vet, hur lÄngt Àr ett snöre? :)
Mina blir lite ljumna nÀr jag laddar dem med hjÀlp av MTB-lampan.
Är ju ny i i solarvĂ€rlden, sĂ„ har inte haft nĂ„gra som laddas under sommarsolen och vet inte hur varma de normalt sett blir dĂ„.
 

lulemarcus

Panerai
NÀr man sÀger att tough solar GŽs kan bli varma under ljusladdning. Hur varmt Àr för varmt?
Ja jag vet, hur lÄngt Àr ett snöre? :)
Mina blir lite ljumna nÀr jag laddar dem med hjÀlp av MTB-lampan.
Är ju ny i i solarvĂ€rlden, sĂ„ har inte haft nĂ„gra som laddas under sommarsolen och vet inte hur varma de normalt sett blir dĂ„.
Har sett "tortyr test" dÀr man kokar en g sÄ dom verkar klara 100 grader utan problem (gÄr inte i god för att alla modeller klarar detta)
 
Topp