• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
NÀr man sÀger att tough solar GŽs kan bli varma under ljusladdning. Hur varmt Àr för varmt?
Ja jag vet, hur lÄngt Àr ett snöre? :)
Mina blir lite ljumna nÀr jag laddar dem med hjÀlp av MTB-lampan.
Är ju ny i i solarvĂ€rlden, sĂ„ har inte haft nĂ„gra som laddas under sommarsolen och vet inte hur varma de normalt sett blir dĂ„.

Jag resonerar som sÄ att blir den obehagligt het att beröra Àr det för varmt. 45-50 grader max, helst under, kÀnns som en bra riktlinje.
Displayen och kretskortet kanske klarar av de höga temperaturerna men jag tar det sÀkra före det osÀkra. I det lÄnga loppet tror jag att höga temperaturer kan skada elektroniken.
Under sommarhalvÄret lÄter jag mina laddas max nÄn halvtimme i direkt sol. Blir för varmt annars.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
6718E1E3-9270-490B-90D1-7CA4E9D8278A.jpeg

MÄste vara hÀrligt att ha en MR-G som beater :D
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Jag resonerar som sÄ att blir den obehagligt het att beröra Àr det för varmt. 45-50 grader max, helst under, kÀnns som en bra riktlinje.
Displayen och kretskortet kanske klarar av de höga temperaturerna men jag tar det sÀkra före det osÀkra. I det lÄnga loppet tror jag att höga temperaturer kan skada elektroniken.
Under sommarhalvÄret lÄter jag mina laddas max nÄn halvtimme i direkt sol. Blir för varmt annars.
Jag lÀste lite snabbt i manualen till min gwg-1000 och dÀr nÀmner dom att klockan kan bli varm om den lÀmnas pÄ laddning i t.ex. vindrutan pÄ en bil och att displayen dÄ kan bli helt svart eller vit beroende pÄ modell. Displayen ska enligt manualen ÄterfÄ sin normala fÀrg nÀr klockan svalnar och den största oro som uttrycks Àr att man kan brÀnna sig pÄ metalldelarna pÄ klockan.
Jag har tidigare jobbat inom industrin med heta vÀtskor och dÄ brukade vi sÀga att om man rörde vid ett rör och instinktivt drog tillbaka handen sÄ höll det en temperatur över 60C grader.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag lÀste lite snabbt i manualen till min gwg-1000 och dÀr nÀmner dom att klockan kan bli varm om den lÀmnas pÄ laddning i t.ex. vindrutan pÄ en bil och att displayen dÄ kan bli helt svart eller vit beroende pÄ modell. Displayen ska enligt manualen ÄterfÄ sin normala fÀrg nÀr klockan svalnar och den största oro som uttrycks Àr att man kan brÀnna sig pÄ metalldelarna pÄ klockan.
Jag har tidigare jobbat inom industrin med heta vÀtskor och dÄ brukade vi sÀga att om man rörde vid ett rör och instinktivt drog tillbaka handen sÄ höll det en temperatur över 60C grader.


Jo, manualen för solar-modeller nÀmner ju inget om ev degradering av sjÀlva kretsen eller panelen. Degraderingen, i den mÄn det sker, kanske Àr nÄgot som Àgaren inte kommer mÀrka ÀndÄ - hÄller en klocka t ex i 10 Är eller 15 Är beroende pÄ degradering lÀr det inte vara nÄgot större problem för de flesta.

DÀremot kommer ju batteriet att ta stryk om klockan blir för varm.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Den dÀr var riktigt lÀcker. Men rött och svart borde vÀl inte skÀra sig?
Nej, förmodligen inte men det Ă€r inte heller lika snyggt! 😉 Jag kör nog pĂ„ rött band och vit bezel och dĂ„ kan jag ju lika gĂ€rna passa pĂ„ att prova den svartvita varianten (och kanske svart bezel + rött band).

Är det nĂ„gon nyansskillnad pĂ„ dessa eller Ă€r det bara bilden/ljuset som luras? Jag surfar frĂ„n mobilen och Tiktox hemsida Ă€r helt jĂ€vla usel pĂ„ förstoringar. Den första ser mer vinröd ut och det andra verkar vara en ljusare nyans?


Har varit inne pÄ samma bana, men jag gillar Burton varianten skarpt. Det Àr nÄgon hÀr pÄ forumet som Àger en vill jag minnas. Armbandet Àr dock dyrare dÄ det Àr kolfiber förstÀrkt. Sedan har Burton svarta skruvar vilket jag tycker passar mycket bÀttre Àn silver.
@S.L och den var dessutom till salu om jag inte minns fel? 😊
OjdÄ.... En MTG klickade jag visst hem nu.. va fan. Jag skulle ju sÀlja innan jag köpte nytt. Kanske kommer tvingas flippa min Rangeman om ingen nappar pÄ nÄgon av mina annonser. Fan vad segt det gÄr pÄ sÀlj sidan.
Hursomhelst, ser fram emot denna som förhoppningsvis kommer i veckan:
Screenshot_20210116-234154.png
Kontroversiell Ă„sikt kanske men jag tycker att MT-G Ă€r sĂ„ mycket snyggare Ă€n MR-G. Lavamodellen Ă€r ju 😍😍😍😍

Screenshot_20210117-144000_Firefox.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Men alltid dumt att köpa nytt som jag hela tiden gör. Tror att jag köper keepers hela tiden. Det Ă€r dom i och för sig alltid, tills jag sĂ€ljer dom med liten, mellan eller stor förlust. 🙄

Ja, det Àr ju inte ofta man köper nÄgot med ambitionen att behÄlla den i en till tvÄ veckor. Men av nÄgon anledning sÄ slutar det ofta sÄ.
O vipps sĂ„ glĂ€djer dom nĂ„n annan hĂ€r i trĂ„den😉
 

Crispie

Rolex
Nej, förmodligen inte men det Ă€r inte heller lika snyggt! 😉 Jag kör nog pĂ„ rött band och vit bezel och dĂ„ kan jag ju lika gĂ€rna passa pĂ„ att prova den svartvita varianten (och kanske svart bezel + rött band).

Är det nĂ„gon nyansskillnad pĂ„ dessa eller Ă€r det bara bilden/ljuset som luras? Jag surfar frĂ„n mobilen och Tiktox hemsida Ă€r helt jĂ€vla usel pĂ„ förstoringar. Den första ser mer vinröd ut och det andra verkar vara en ljusare nyans?



@S.L och den var dessutom till salu om jag inte minns fel? 😊

Kontroversiell Ă„sikt kanske men jag tycker att MT-G Ă€r sĂ„ mycket snyggare Ă€n MR-G. Lavamodellen Ă€r ju 😍😍😍😍

Screenshot_20210117-144000_Firefox.jpg
SÄ sant, sÄ sant. Helt klart roligare med vit/röd!

Ja, jag tycker man verkar fĂ„ jĂ€kligt mycket för pengarna med MTG jĂ€mfört med MRG. Även om jag nog tycker MRG Ă€r snĂ€ppet vassare. Jag fĂ„r se om jag behĂ„ller den. Risken finns att den Ă€r för stor. SĂ„ dĂ„ fĂ„r jag skicka tillbaka den. Kanske jag gör Ă€ndĂ„ dĂ„ det var lite dumt köp just nu. Risken finns vĂ€l att man kĂ€rar ner sig, sliter av plasten och behĂ„ller den.
 
  • Like
Reactions: HSK

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Driver bara med dig. Jag tĂ€nkte mest vĂ€nta och se om den gick för 9 kr. Det gjorde den inte đŸ€”
Kommer sÀkert nÄgon annan rackare och kniper den sista 5 sekunderna, har missat alla roliga jag velat ha sista tiden.
De har dessutom gÄtt för mer Àn vad de legat ute för hÀr pÄ K&S...
 

Derix

Patek
2-Faktor
Kommer sÀkert nÄgon annan rackare och kniper den sista 5 sekunderna, har missat alla roliga jag velat ha sista tiden.
De har dessutom gÄtt för mer Àn vad de legat ute för hÀr pÄ K&S...
Alla auktioner pÄ Tradera brukar stiga de sista 20 sekunderna. BÄde bra och dÄligt, de nÄr ofta sitt marknadsvÀrde. Som sÀljare fÄr man rÀtt betalt men som köpare Àr det svÄrt att göra fynd.
 
Topp