• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

lulemarcus

Panerai
Gillar verkligen den hÀr kompisen. HÀr tycker jag Casio har trÀffat det mesta rÀtt.
 

Bilagor

  • 20210117_173549.jpg
    20210117_173549.jpg
    267.2 KB · Visningar: 35

Derix

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig köpt frÄn tradera - hur funkar det, den som lÀgger högsta bud fÄr klockan? SÀljaren kan inte dra sig ur? Typ du skulle kunna köpa den för 9 spÀnn om ingen annan bjuder över den?
SÄ lÀnge sÀljaren inte har satt ett reservationspris sÄ Àr det alltid högsta bud som vinner och dÄ kan sÀljaren inte dra sig ur.

Jag sÀtter alltid 1 kr som utropspris och det har hÀnt att 1 kr varit högsta budet nÀr auktionen slutar. TrÄkigt, men dÄ var den uppenbarligen inte vÀrd mer.
 

Flipper2

Rolex
Tack för förklaringen. SÄ vilken Àr populÀrast?

Den positiva Àr klart mer populÀr Àn den negativa pga lÀsbarheten, men de negativa G-Shocks Àr coola och mer stealth. Med andra ord, vill du se vad klockan Àr sÄ köper du den positiva eller den negativa med beteckning -BB pÄ slutet.
Alla andra negativa Àr svÄrlÀsta och man köper de mer för utseendets skull.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Den positiva Àr klart mer populÀr Àn den negativa pga lÀsbarheten, men de negativa G-Shocks Àr coola och mer stealth. Med andra ord, vill du se vad klockan Àr sÄ köper du den positiva eller den negativa med beteckning -BB pÄ slutet.
Alla andra negativa Àr svÄrlÀsta och man köper de mer för utseendets skull.
Återigen tack!! :)
 

Boba Fett

Cartier
Varför har alla som har en Frogman (speciellt D1000) slutat posta bilder pÄ den magnifika pjÀs?
Är ju en av de fetaste klockorna som finns!

Äger man inte en sĂ„ fĂ„r man ialla fall drĂ€gla över alla andras.........đŸ€ȘđŸ€™
 

Derix

Patek
2-Faktor
Varför har alla som har en Frogman (speciellt D1000) slutat posta bilder pÄ den magnifika pjÀs?
Är ju en av de fetaste klockorna som finns!

Äger man inte en sĂ„ fĂ„r man ialla fall drĂ€gla över alla andras.........đŸ€ȘđŸ€™
HÄller med. Frogman Àr riktigt fet! FrÄnvaron i trÄden kan bero pÄ att vi Àr mitt uppe i kallaste vintermÄnaden just nu. Froggien Äter pÄ samtidigt som badbyxorna! :)

Ps. Har en Frogman som Àr pÄvÀg Ät mitt hÄll :woot:
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Förutom Mayerdinkan som jag inte hann med pĂ„ pga jobb 😭

Alla auktioner pÄ Tradera brukar stiga de sista 20 sekunderna. BÄde bra och dÄligt, de nÄr ofta sitt marknadsvÀrde. Som sÀljare fÄr man rÀtt betalt men som köpare Àr det svÄrt att göra fynd.

SjÀlv gillar jag inte riktigt tradera. Tycker att allt Àr överprisat utom nÀr man ska sÀlja, ha ha! Det finns mest skrÀp dÀr som jag ser det.
Har mÀrkt att anvÀndaren GuitarPlaya Àr o bjuder pÄ mÄÄÄnga klockor och dom han vinner kommer ofta ut igen pÄ Trattis en vecka senare, fast till högre priser ;)
@Mikko Luiro , nÀr du haft din oak ute, har reservationspriset nÄtt och köparen sen har skitit i att betala? Fattade jag det rÀtt i nÄt inlÀgg tidigare?
I sÄ fall sÄ ska man ju kunna anmÀla köparen, för att ett högsta bud Àr bindande, men vad Trattis "straff" blir vet jag inte.. LÄst/avslutat konto??
Vi fĂ„r upprĂ€tta en anvĂ€ndarlista sĂ„ vi inte bjuder bort varandra dĂ€r 😁
 

Derix

Patek
2-Faktor
Har mÀrkt att anvÀndaren GuitarPlaya Àr o bjuder pÄ mÄÄÄnga klockor och dom han vinner kommer ofta ut igen pÄ Trattis en vecka senare, fast till högre priser ;)
@Mikko Luiro , nÀr du haft din oak ute, har reservationspriset nÄtt och köparen sen har skitit i att betala? Fattade jag det rÀtt i nÄt inlÀgg tidigare?
I sÄ fall sÄ ska man ju kunna anmÀla köparen, för att ett högsta bud Àr bindande, men vad Trattis "straff" blir vet jag inte.. LÄst/avslutat konto??
Vi fĂ„r upprĂ€tta en anvĂ€ndarlista sĂ„ vi inte bjuder bort varandra dĂ€r 😁
Bra idé. Jag nickar Derix pÄ Tratten sÄ det Àr ganska lÀtt att komma ihÄg. Bjud aldrig över mig! ;)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Alla auktioner pÄ Tradera brukar stiga de sista 20 sekunderna. BÄde bra och dÄligt, de nÄr ofta sitt marknadsvÀrde. Som sÀljare fÄr man rÀtt betalt men som köpare Àr det svÄrt att göra fynd.

Vissa lÀgger ut annonserna med en vÀldigt konstig sluttid sÄ dÄ kan man göra fynd. Men dom flesta sÀljarna gör ju inte det :(

HÄller med. Frogman Àr riktigt fet! FrÄnvaron i trÄden kan bero pÄ att vi Àr mitt uppe i kallaste vintermÄnaden just nu. Froggien Äter pÄ samtidigt som badbyxorna! :)

Ps. Har en Frogman som Àr pÄvÀg Ät mitt hÄll :woot:

Vilken blev det :D?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag dyker in i den hÀr trÄden med en frÄga:

Jag har en gammal DW-003 BPM Tough Label som jag köpte strax efter att franska revolutionen upphörde men lite innan industriella revolutionen.

Bandet behöver bytas. Den kom pÄ ett silverfÀrgat lÀder/plast-band som har torkat.

Kan jag fÄ tag pÄ ett nytt band till klockan? NÄgon i trÄden kanske har ett över?

746F90DA-C81D-4669-BE52-418F03D4BDB1.jpeg
 

Boba Fett

Cartier
HÄller med. Frogman Àr riktigt fet! FrÄnvaron i trÄden kan bero pÄ att vi Àr mitt uppe i kallaste vintermÄnaden just nu. Froggien Äter pÄ samtidigt som badbyxorna! :)

Ps. Har en Frogman som Àr pÄvÀg Ät mitt hÄll :woot:
VadĂ„? Skulle Froggis:en inte klara kyla? Brukar ju inte vara speciellt varmt i lite djupare vatten â˜ƒïžđŸ˜

Den sÄ riktigt najs ut, den som Àr pÄ vÀg till dig!
Men för mig sĂ„ Ă€r det GWFD1000 som gĂ€ller el möjligtvis GWF 1000 el GF 8250! Men men en dag kanske............. đŸ€Ż
 

Derix

Patek
2-Faktor
Jag dyker in i den hÀr trÄden med en frÄga:

Jag har en gammal DW-003 BPM Tough Label som jag köpte strax efter att franska revolutionen upphörde men lite innan industriella revolutionen.

Bandet behöver bytas. Den kom pÄ ett silverfÀrgat lÀder/plast-band som har torkat.

Kan jag fÄ tag pÄ ett nytt band till klockan? NÄgon i trÄden kanske har ett över?

746F90DA-C81D-4669-BE52-418F03D4BDB1.jpeg
Ping @Fujoor
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Har mÀrkt att anvÀndaren GuitarPlaya Àr o bjuder pÄ mÄÄÄnga klockor och dom han vinner kommer ofta ut igen pÄ Trattis en vecka senare, fast till högre priser ;)
@Mikko Luiro , nÀr du haft din oak ute, har reservationspriset nÄtt och köparen sen har skitit i att betala? Fattade jag det rÀtt i nÄt inlÀgg tidigare?
I sÄ fall sÄ ska man ju kunna anmÀla köparen, för att ett högsta bud Àr bindande, men vad Trattis "straff" blir vet jag inte.. LÄst/avslutat konto??
Vi fĂ„r upprĂ€tta en anvĂ€ndarlista sĂ„ vi inte bjuder bort varandra dĂ€r 😁
Ja, det var sĂ„ att han vann budgivningen pĂ„ precis över reservationspriset, skulle swisha dagen efter, gjorde inte det men undrade om jag kunde skicka klockan Ă€ndĂ„, vilket gjorde att jag började dra Ă„t mig öronen, han lovade att betala nĂ€sta dag vilket inte heller skedde. Skrev till honom utan att fĂ„ svar pĂ„ typ sex timmar, ruttnande och anmĂ€lde utebliven betalning och la ut klockan igen till ett högre pris bara för att jag var förbaskad. DĂ„ skrev han och menade att han hade tre dagar pĂ„ sig att betala men han hade lovat att betala dagen efter tvĂ„ gĂ„nger redan sĂ„ jag ledsnade pĂ„ strulet. SĂ„ gick det till! Gillar inte Tradera! đŸ˜€
 

Sorubim

Audemars
Topp