• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Derix

Patek
2-Faktor
GA-2100SKE-7 :woot: :woot:
C5F3B789-6579-4174-B898-0B9F11E9900C.jpeg
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Idag kom ett paket frÄn Japan...

Jag som varit utan en G-shock ett tag (Àr det att svÀra i kyrkan? ;) började lÀsa pÄ om en Gulfman en G-9100 (för att den har baklock i titan (allergi)).
Sent i söndags kvĂ€ll hamnade jag pĂ„ ett Youtube-klipp, men det var inte en G-9100 som klippet handlade om, utan om en annan Gulfman som jag aldrig hört talas om, Ă€n mindre sett. En stor skillnad mot G-9100 var att denna har solcell och radiosync! En snabb sökning visade att det finns ett exemplar hĂ€r pĂ„ forumet đŸ€“
Sagt och gjort, jakten var igÄng. SÄklart var klockan JDM :rolleyes:.
tempImageQRjJzZ.png

Min Samurai ville sÄklart vara med pÄ bilden nÀr en landsman skulle hÀlsas vÀlkommen.

IMG_1059.jpeg

VÀl inpackad minsann, kÀnns lite ironiskt nÀr det som ni förstÄr Àr en G-shock
IMG_1060.jpeg

Flott förpackning, ingen vanlig plÄtburk eller enkel kartong
IMG_1061.jpeg

En GW-9110 :D
IMG_1062.jpeg

Avslutningsvis ett första WS pĂ„ min 15,5cm handled. Lov it 😍

Jag köpte klockan pÄ shoppinginjapan.net och fick ett grymt bra bemötande och service. TvÄ dagar tog frakten med DHL hem till dörren!!

I ett svagt ögonblick tÀnkte prova pÄ att bli OWG och lÄta denna gÄ vidare, men jag kom snabbt till sans ;)
 
Senast Àndrad:

lulemarcus

Panerai
En liten tanke, skulle ni som lÀgger upp bilder pÄ era klockor skriva ditt modellbeteckningen ocksÄ? LÀttare för en nybörjare att dÄ veta vilken modell det Àr frÄgan om.. Annars sköter ni er alldeles utmÀrkt hÀr pÄ forumet ;) :)
Bra ide, dock lite jobbigt för dom stackare som moddar. Ska försöka komma ihÄg dom gÄnger jag postar.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag dyker in i den hÀr trÄden med en frÄga:

Jag har en gammal DW-003 BPM Tough Label som jag köpte strax efter att franska revolutionen upphörde men lite innan industriella revolutionen.

Bandet behöver bytas. Den kom pÄ ett silverfÀrgat lÀder/plast-band som har torkat.

Kan jag fÄ tag pÄ ett nytt band till klockan? NÄgon i trÄden kanske har ett över?

746F90DA-C81D-4669-BE52-418F03D4BDB1.jpeg

Kul med g-shocks frÄn 90 talet (1790 dÄ). Har tvÄ st sjÀlv. Tur att du bara saknar bandet. Bezeln hade nog varit omöjlig att hitta. Jag tycker mig dock inte se sÄ mÄnga dw-002/003/004 bezelar som har blivit förstörda. Kanske gjorde man om formeln som gjorde att dw-5600c förstördes efter nÄgra Är?

Har sjÀlv tvÄ st dw-003 varav pÄ den ena jag slÀngt pÄ ett gw-9700 band. Jag tycker det passar pÄ vissa modeller som har vingar undertill.
569C1B58-762C-47C6-887F-E3749460004E.jpeg

Ett annat alternativ Ă€r att köra med ett dw-9052 band. Jag tycker detta Ă€r en mindre snygg kombination Ă€ven om bandet Ă€r mer ”rĂ€tt” till modellen för att dw-9052 fĂ„r vĂ€l Ă€ndĂ„ anses som nĂ„gon form av uppföljare.
26C0444B-8F8F-4760-9D88-F1895FE7BB8F.jpeg


Dock Àr ju din klocka vit vilket sÄklart blir en mindre smickrande kombination. Dom enda vita gummi band jag kommer pÄ rak arm Àr dw-5600 band och dÀr kan jag med en gÄng sÀga att det inte kommer att passa utan en mindre operation och det kommer inte heller se speciellt snyggt ut.

Mitt förslag Àr att du kör med ett plast/canvas band som du har pÄ modellen redan.

5FEA0EEA-87B6-47AD-B0B2-C4588891A4D1.jpeg

Ett sÄdant hÀr kanske (bild frÄn Google).
Jag kan ha ett liggandes nÄgonstans om du Àr sugen.

Hittar du nÄgon annans snygg lösning sÄ sÀg till. Vore kul att se.
 

Flipper2

Rolex
Riktigt snygg! Hur Àr displayen?

Den bÀsta negativa!
Jag Àr snart 50 och har inga problem att lÀsa av tiden utan glasögon, oavsett ljusförhÄllandena dagtid. Displayen Àr skarp, siffrorna liiite tjockare Àn pÄ den klassiska vanliga DW-6900.
Det finns tvÄ modeller, BBA med resinband och BBN med natoband.
samma gÀller square DW-5600-bba / bbn.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Kul med g-shocks frÄn 90 talet (1790 dÄ). Har tvÄ st sjÀlv. Tur att du bara saknar bandet. Bezeln hade nog varit omöjlig att hitta. Jag tycker mig dock inte se sÄ mÄnga dw-002/003/004 bezelar som har blivit förstörda. Kanske gjorde man om formeln som gjorde att dw-5600c förstördes efter nÄgra Är?

Har sjÀlv tvÄ st dw-003 varav pÄ den ena jag slÀngt pÄ ett gw-9700 band. Jag tycker det passar pÄ vissa modeller som har vingar undertill.
569C1B58-762C-47C6-887F-E3749460004E.jpeg

Ett annat alternativ Ă€r att köra med ett dw-9052 band. Jag tycker detta Ă€r en mindre snygg kombination Ă€ven om bandet Ă€r mer ”rĂ€tt” till modellen för att dw-9052 fĂ„r vĂ€l Ă€ndĂ„ anses som nĂ„gon form av uppföljare.
26C0444B-8F8F-4760-9D88-F1895FE7BB8F.jpeg


Dock Àr ju din klocka vit vilket sÄklart blir en mindre smickrande kombination. Dom enda vita gummi band jag kommer pÄ rak arm Àr dw-5600 band och dÀr kan jag med en gÄng sÀga att det inte kommer att passa utan en mindre operation och det kommer inte heller se speciellt snyggt ut.

Mitt förslag Àr att du kör med ett plast/canvas band som du har pÄ modellen redan.

5FEA0EEA-87B6-47AD-B0B2-C4588891A4D1.jpeg

Ett sÄdant hÀr kanske (bild frÄn Google).
Jag kan ha ett liggandes nÄgonstans om du Àr sugen.

Hittar du nÄgon annans snygg lösning sÄ sÀg till. Vore kul att se.
Bra tips! Min bezel verkar onekligen ha överlevt Àven om den gulnat lite med Ären. Inga sprickor dock.

Ja, problemet Àr ju att jag har en vit/silver-fÀrgad klocka. Det gör att svarta band kommer se malplacerade ut... synd. Men nu har jag fler modeller att leta band frÄn sÄ toppen - tack. Jag ska lura pÄ det plast/canvas-bandet du tipsar om.
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hehe har suttit och kikat i denna trÄd nu en stund och fan vad man blev sugen pÄ en G-Shock hehe... Har ni nÄgra roliga tips pÄ modeller alternativt nÄgot ni vill sÀlja? Kanske inte Àr godkÀnt att frÄga efter försÀljning i trÄden?
 

Derix

Patek
2-Faktor
Hehe har suttit och kikat i denna trÄd nu en stund och fan vad man blev sugen pÄ en G-Shock hehe... Har ni nÄgra roliga tips pÄ modeller alternativt nÄgot ni vill sÀlja? Kanske inte Àr godkÀnt att frÄga efter försÀljning i trÄden?
Go big or go home ;)
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Go big or go home ;)
Hehe dom dĂ€r var det absolut inga fel pĂ„ 😎😀 feta 😀
 
Topp