• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella G-Shocktråden

livinl0ud

Brons
Friends Of KS
#OWGMARCH
Vilken talang. Antar att du är omtyckt på fritids.
Tack snälla 🙏, kidsen tycker det är lite kul 😎.

Tack snälla 🙏. Gjort ytterligare två idag 🥳.
E7133C67-4E42-4B49-A9DF-01F30EF49593.jpeg

lulemarcus

Tantal
#OWGMARCH
Då har jag anmält mig till OWG i mars! Lite otippat har min Mudman, som egentligen tillhör min son, anmält sig till tjänstgöring. Är detta klockan ”to rule them all” för mig? Kanske det? Jag har nyligen sålt 2 Frogman och jag känner ingen saknad även om de var riktigt feta, kanske lite för feta för att bäras dagligen. Som jag skrev tidigare så finns det mycket som tilltalar mig med Mudman och jag tycker att den passar min livsstil allra bäst både på jobb och där hemma. Månfasen är den funktion som är mest onödig för mig. Kompass är en funktion som faktiskt kan vara livsavgörande i en knepig situation som jag förhoppningsvis och förmodligen aldrig kommer att hamna i. Termometern är trevligt att ha när man badar. Och så har den en perfekt storlek för min handled, lagom stor med ett trevligt närvarande. Det ska bli intressant att se vad jag känner den 1:a april? Lägger jag upp för ett misslyckande med detta antagande? Förmodligen, men den som lever får se :)

3272A699-FCE5-4068-9B8C-DF94F26671E5.jpeg
Den ligger definitivt på min lista över Gs att äga innan jag dör. Tycker personligen att designen vinner över Rangeman men tror mig komma sakna mittenknappen och barometern som jag tycker är nästan lika viktig som en kompass.

roosterman

Silver
#OWGMARCH

Crispie

Brons
#OWGMARCH
Tänkte lite så att , jag köpte/vann den i en KS/BCF-auktion under förra året, så nu skulle den få dra in ännu mer till välgörande ändamål😊
OCH att efter att ha tjyvläst i OWG-trådarna om hur "plastgänget" häcklas, så var det ju mer eller mindre tvunget att ha med en G-shock som pris bara för att 😁
Helt rätt! Men mycket generöst av dig icke desto mindre.

dragonhf

Tantal
Då har jag anmält mig till OWG i mars! Lite otippat har min Mudman, som egentligen tillhör min son, anmält sig till tjänstgöring. Är detta klockan ”to rule them all” för mig? Kanske det? Jag har nyligen sålt 2 Frogman och jag känner ingen saknad även om de var riktigt feta, kanske lite för feta för att bäras dagligen. Som jag skrev tidigare så finns det mycket som tilltalar mig med Mudman och jag tycker att den passar min livsstil allra bäst både på jobb och där hemma. Månfasen är den funktion som är mest onödig för mig. Kompass är en funktion som faktiskt kan vara livsavgörande i en knepig situation som jag förhoppningsvis och förmodligen aldrig kommer att hamna i. Termometern är trevligt att ha när man badar. Och så har den en perfekt storlek för min handled, lagom stor med ett trevligt närvarande. Det ska bli intressant att se vad jag känner den 1:a april? Lägger jag upp för ett misslyckande med detta antagande? Förmodligen, men den som lever får se :)

Den är väldig lockande. Tror du att det passar en med klena handleder? Har typ 16-16,4cm.

Lord_tito88

Platina
#OWGMARCH
Walter hänger med nu efter jobbet :)

PXL_20210223_160549590.PORTRAIT.jpg

Tänkte lite så att , jag köpte/vann den i en KS/BCF-auktion under förra året, så nu skulle den få dra in ännu mer till välgörande ändamål😊
OCH att efter att ha tjyvläst i OWG-trådarna om hur "plastgänget" häcklas, så var det ju mer eller mindre tvunget att ha med en G-shock som pris bara för att 😁

Ville skriva "akrylharts om jag får be" men kände att det var lite väl låg nivå 🤣

Aros

Brons
Friends Of KS
#OWGMARCH

Kul!
Då blir vi två Mudman. 👍🏻🙂

Sonnyboy

Brons
#OWGMARCH
Den ligger definitivt på min lista över Gs att äga innan jag dör. Tycker personligen att designen vinner över Rangeman men tror mig komma sakna mittenknappen och barometern som jag tycker är nästan lika viktig som en kompass.
När jag har haft barometer har det mer varit att jag har märkt att vädret är på väg att bli dåligt genom höga skyar, ökande vind och liknande och sedan kunnat konstatera det på klockan, inte tvärt om. Men om jag hade jobbat i fjällen där vädret ställer om fort så hade det nog varit nyttigt. Jag är blott en plattfotad lågländare så jag klarar mig utan :)

Den är väldig lockande. Tror du att det passar en med klena handleder? Har typ 16-16,4cm.
Absolut. Du hade nog hamnat på 4:e hålet, noll problem!

Topp