• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

AKELA

Cartier
Mudmaster pÄ jobbet. Tycker bÀsta ana/digi klockan som finns!
IMG_20210223_230235.jpg
 

lulemarcus

Panerai

Bilagor

  • Screenshot_20210224-073827_Chrome.jpg
    Screenshot_20210224-073827_Chrome.jpg
    161.7 KB · Visningar: 4
  • Screenshot_20210224-073803_Chrome.jpg
    Screenshot_20210224-073803_Chrome.jpg
    179.5 KB · Visningar: 4

roloj

Cartier
2-Faktor
Jag hade hört att just glasbytet var ett arbetsmoment som krÀvde viss precision vilket gjorde att jag valde att avstÄ frÄn att försöka sjÀlv, Ä mina falukorvsfingrars vÀgnar. Min lokala urmakare fixade det Ät mig och sa att det krÀvde litet kraft att fÄ loss glaset, men en urmakare Àr definitivt bÀttre skickad för dylika övningar Àn undertecknad. Att byta bezel Àr en baggis sÄ det fixar du sjÀlv om du vill, men jag mÄste sÀga att det Àr glaset som Àr pricken över i för den hÀr modden.
20210221_144731~2.jpg
Jag rekommenderar ocksÄ att gÄ till en urmakare eller sÄ kan man göra som mig och ta till en tving, lite legobitar och eltejp. Glaset lossnade tillslut med en rejÀl smÀll!

Oavsett om man gör glasbytet sjÀlv eller inte Àr det bra att kÀnna till att solcellerna sitter fast i boetten. Man ska bara trycka pÄ den delen av glaset som saknar tryck. NÀr det nya glaset sÀtts dit kan man trycka över hela.

IMG_20190423_181114.jpg

IMG_20190423_185451.jpg
 

Crispie

Rolex
Nu bryter vi fastan för den hÀr gÄngen.
SÄ skönt att jobba hemma sÄ man kan gÄ till förskolan och lÀmna, sen komma hem och Àta en redig frukost i lugn och ro!

Planen var att rocka Rangeman hela vÀgen in i Mars men han var tvungen att lÀgga sig i solariumet ett tag. SÄ ett par timmar trÄksub fÄr det bli idag pÄ förmiddagen.
PXL_20210224_070306810.jpg
 
Senast Àndrad:

Derix

Patek
2-Faktor
Nu bryter vi fastan för den hÀr gÄngen.
SÄ skönt att jobba hemma sÄ man kan gÄ till förskolan och lÀmna, sen komma hem och Àta en redig frukost i lugn och ro!

Planen var att rocka Rangeman hela vÀgen in i Mars men han var tvungen att lÀgga sig i solariumet ett tag. SÄ ett par timmar trÄkaub fÄr det bli idag pÄ förmiddagen.
PXL_20210224_070306810.jpg
Annars hade ju kombinationen fasta och #owgmarch varit underbar :nailbiting:
 
Topp