• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Theodoren

Breitling
Jag skulle sÀga att den bÀrs exakt som gw-m5610. Samma modul som gw-5000 och gw-m5610 men med centrerad layout. Bandet Àr lÀngre Àn pÄ gw-m5610 och det Àr styvt. Men det Àr inga som helst problem att klippa och smÀlta kanterna, och jag skulle inte sÀga att bandet Àr obekvÀmt. Om bandet till gw-5000 har en hÄrdhet/styvhet pÄ 5 och 5610 har en hÄrdhet pÄ 7 sÄ har s5600 en 10 (pÄhittade siffror för exemplets skull). Det Àr alltsÄ dubbelt sÄ styvt som gw-5000Žs mjuka men bara nÄgot styvare Àn ett vanligt resin-band. VÀrt att nÀmna Àr att det inte smalnar av mot lÄset utan Àr 21mm hela vÀgen. Titanbaksidan Àr ju bra om man Àr kÀnslig mot nickel

LÄter ju bra! haft med min gw-m5610 pÄ jobbet sen ett Är tillbaka ungefÀr och den uppfattar jag inte som sÀrskilt "styv".
Grym input:D
 

JackNapier

Breitling
GA-100 CM
En av klockorna som fÄr mest tid pÄ handleden
20180520_150707.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag bestÀllde frÄn de 9:e maj och fick min klocka 14:e maj. Betalade dock extra för DHL frakt men tyckte det var vÀrt det. Vanlig post lÀr ta ca 10-14 dagar.
EMS , alltsÄ internationell REK brukar gÄ fort frÄ. Japan. Problemet Àr PostNords nuvarande problem med all tullhantering, bara den kan ta flera veckor.
 

Kasse

Omega
54A9A208-9644-431F-91CD-C177D4F51728.jpeg
382F0184-4C72-4E88-AA41-EA81BDA1FB94.jpeg
5AC585FF-C117-40D0-AF66-E8F2A0B9C988.jpeg
Den Àr ju riktigt vass den dÀr :). Gillar tavlan, kÀnns som en riktig hÄrding. Fler bilder och intryck!!
MÀrkte en kul detalj som jag inte hade en aning om innan jag köpte denna. Det svarta armbandet Àr fluorescerande pÄ insidan och vissa detaljer pÄ utsidan av bandet. SvÄrt att fÄ bra pÄ bild. GÀllande funktioner i detalj mÄste jag testa dessa ytterligare innan jag vÄgar uttala mig :) har dock anvÀnt klockan varje dag sen jag fick den och Àr förvÄnad hur lÀtt och smidig den kÀnns trots sin storlek.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
En fundering kring den ibland dĂ„liga lĂ€sbarheten pĂ„ digitaldisplayerna, en del har ju gjort sĂ„kallade ”hydro-mod” och oljefyllt klockan. Detta gör att man fĂ„r riktigt bra lĂ€sbarhet i alla vinklar, men samtidigt har en klocka full av olja. Borde det inte gĂ„ att ha ett gelĂ© mellanlĂ€gg mellan display och glas för att uppnĂ„ samma resultat? Typ en liten silicon bricka eller liknande. Tankar, idĂ©er?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En fundering kring den ibland dĂ„liga lĂ€sbarheten pĂ„ digitaldisplayerna, en del har ju gjort sĂ„kallade ”hydro-mod” och oljefyllt klockan. Detta gör att man fĂ„r riktigt bra lĂ€sbarhet i alla vinklar, men samtidigt har en klocka full av olja. Borde det inte gĂ„ att ha ett gelĂ© mellanlĂ€gg mellan display och glas för att uppnĂ„ samma resultat? Typ en liten silicon bricka eller liknande. Tankar, idĂ©er?
Testa. ;)
Grejen med olja Àr ju att det Àr genomskinligt och tÄl temperaturförÀndringar samtidigt som det Àr tjockt nog att hÄlla sig kvar i klockan.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Testa. ;)
Grejen med olja Àr ju att det Àr genomskinligt och tÄl temperaturförÀndringar samtidigt som det Àr tjockt nog att hÄlla sig kvar i klockan.
Ja, fast det Àr ju slabbigt och lite knepigt att fylla klockan. Skulle vara perfekt med en liten kudde mellan display och glas (och det kan man ju testa utan att sanera urverket efter). FrÄgan Àr bara vilket material som finns att tillgÄ... Tror det finns silicon remsor att köpa
 

Sorubim

Audemars
Ja, fast det Àr ju slabbigt och lite knepigt att fylla klockan. Skulle vara perfekt med en liten kudde mellan display och glas (och det kan man ju testa utan att sanera urverket efter). FrÄgan Àr bara vilket material som finns att tillgÄ... Tror det finns silicon remsor att köpa
Tappar inte silikon sin genomskinlighet med tiden? Ganska snabbt dessutom?
Har bara erfarenhet av akvariesilikon men fogarna brukar bli "grumliga" vÀldigt fort. Kanske beror pÄ kontakten med vatten iofs.
 

Kasse

Omega
3435A9AE-E5CA-4D32-8F3A-4D5899CAAF77.jpeg
Kan tyvÀrr inte bjuda pÄ samma fina bild som föregÄende talare.. ;) trodde inte jag skulle fÄ tag i en DW-5035D och ville gÀrna ha en 35 Äring med gulddetaljerna.. sÄ jag bestÀllde en GW-5035A och fick plötsligt bÄda! :) Nu kan jag inte bestÀmma mig för vilken jag gillar bÀst.. kÀnns som det hÀnger pÄ funktion vs design. Eller sÄ fÄr bÄda vara kvar. Input mottages gÀrna. (StÄlisen Àr given oavsett)
 
3435A9AE-E5CA-4D32-8F3A-4D5899CAAF77.jpeg
Kan tyvÀrr inte bjuda pÄ samma fina bild som föregÄende talare.. ;) trodde inte jag skulle fÄ tag i en DW-5035D och ville gÀrna ha en 35 Äring med gulddetaljerna.. sÄ jag bestÀllde en GW-5035A och fick plötsligt bÄda! :) Nu kan jag inte bestÀmma mig för vilken jag gillar bÀst.. kÀnns som det hÀnger pÄ funktion vs design. Eller sÄ fÄr bÄda vara kvar. Input mottages gÀrna. (StÄlisen Àr given oavsett)
Jag tycker att dw Àr mycket snyggare Àn gw, och gws funktioner har du vÀl i stÄlisen.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
3435A9AE-E5CA-4D32-8F3A-4D5899CAAF77.jpeg
Kan tyvÀrr inte bjuda pÄ samma fina bild som föregÄende talare.. ;) trodde inte jag skulle fÄ tag i en DW-5035D och ville gÀrna ha en 35 Äring med gulddetaljerna.. sÄ jag bestÀllde en GW-5035A och fick plötsligt bÄda! :) Nu kan jag inte bestÀmma mig för vilken jag gillar bÀst.. kÀnns som det hÀnger pÄ funktion vs design. Eller sÄ fÄr bÄda vara kvar. Input mottages gÀrna. (StÄlisen Àr given oavsett)
MÄste du vÀlja? Det Àr ju ÀndÄ överkomliga priser och alla har ju sin charm :)
 

Kessler

Rolex
DSC_8445.JPG

Min hÀlsar pÄ sista fikarasten för dagen
Vart fÄr man tag pÄ de dÀr? Ref? Tror det Àr den jag var pÄ jakt efter förut men aldrig hittade.

Edit; nej Àr inte den. Men en som Àr vÀldigt lik fast det Àr en retro-version. AlltsÄ inte bluetooth osv. NÄgon som vet vilken jag menar?

De dÀr mer fyrkantiga silvriga G-shock Àr de G-shock jag tycker Àr snygga. Gillar teknologin i dyrare G-shock men inget jag har anvÀndning för. Vill helst ha en liknande fast billig beater utan all teknologi bara för jag gillar hur vissa ser ut.
 
Topp