• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Kasse

Omega
MÄste du vÀlja? Det Àr ju ÀndÄ överkomliga priser och alla har ju sin charm :)

Ja, bÀst Àr ju att behÄlla alla.
Helt sant med att jag har funktionerna i stÄlisen, tÀnkte inte pÄ det faktiskt. SÄ Àven med att de alla har sin charm... :) Det blir nog till att behÄlla bÄda.
Bara nyfiket dÄ jag inte sjÀlv har koll, vilken tror ni har mest samlarvÀrde om man ska vara extra rÀdd om nÄgon? GW:n har jag lÀst pÄ forumet att den vart svÄr att fÄ tag i och DW:n hade jag lite tur som fick tag pÄ dÄ Globen hade tvÀrslut efter gruppköpet och den butiken som fick tag i den Ät mig hade bestÀllt fler men fick bara en som jag hade bokat.
 

Code

AKA Vincent B
Vart fÄr man tag pÄ de dÀr? Ref? Tror det Àr den jag var pÄ jakt efter förut men aldrig hittade.
TÀnker du pÄ F91-w med stÄllÀnk?
A163W_zpsh980oxnd.jpg

Edit; nej Àr inte den. Men en som Àr vÀldigt lik fast det Àr en retro-version. AlltsÄ inte bluetooth osv. NÄgon som vet vilken jag menar?

De dÀr mer fyrkantiga silvriga G-shock Àr de G-shock jag tycker Àr snygga. Gillar teknologin i dyrare G-shock men inget jag har anvÀndning för. Vill helst ha en liknande fast billig beater utan all teknologi bara för jag gillar hur vissa ser ut.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

Writer136

Panerai
Är det ”stĂ„lisens” kusiner ifrĂ„n landet ;) Ser ut som silver och guldfĂ€rgad plĂ„t.
Haha exakt lol.
NÀ men eller hur. De vart inte sÀrskilt lyckade. De gör ju de andra casio retro modellerna med samma stuk sÄ nÄn dÀr pÄ casio lyckades vÀl övertala att varför inte g-shocks med samma tavla.
Tyckte de sÄg nakna ut o hade nog vart roligare med annan fÀrg pÄ band o case ocksÄ.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vart fÄr man tag pÄ de dÀr? Ref? Tror det Àr den jag var pÄ jakt efter förut men aldrig hittade.

Edit; nej Àr inte den. Men en som Àr vÀldigt lik fast det Àr en retro-version. AlltsÄ inte bluetooth osv. NÄgon som vet vilken jag menar?

De dÀr mer fyrkantiga silvriga G-shock Àr de G-shock jag tycker Àr snygga. Gillar teknologin i dyrare G-shock men inget jag har anvÀndning för. Vill helst ha en liknande fast billig beater utan all teknologi bara för jag gillar hur vissa ser ut.
Du har kanske snurrat till det lite? Denna (du lÀnkade bild pÄ) Àr den nya gmw-b5000d i stÄl. Det Àr den enda fyrkantiga G-shocken. Den Àr visserligen retro pÄ det viset att den har samma utseende som den första G-shocken ifrÄn 1983. Bluetooth Àr bara aktivt nÀr du synkar. Googla Casio Collection sÄ hittar du sÀkert nÄgon som faller dig i smaken. Typ denna A158WA
casio-A158WA-1DF.jpg
 
Senast Àndrad:

Kasse

Omega
Är det nĂ„gon som fortfarande jagar en GMW-B5000D-1ER? Jag har redan fĂ„tt tag i min och nu hörde en annan butik av sig att de fĂ„r hem den till mig under morgondagen.
Skicka PM till mig sÄ meddelar jag vilken butik och i vilket namn du kan hÀmta ut den.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
NĂ„gon som vet om det finns en G-Shock med samma utseende som DW-5600BBN-1ER som har solar och radiomottagning? GW-M5610BB-1ER Är rĂ€tt lik men jag tycker inte den Ă€r lika snygg :/

Kram
 

Sorubim

Audemars
NĂ„gon som vet om det finns en G-Shock med samma utseende som DW-5600BBN-1ER som har solar och radiomottagning? GW-M5610BB-1ER Är rĂ€tt lik men jag tycker inte den Ă€r lika snygg :/
Vad Àr det du ogillar hos 5610an? Om det Àr att den inte har matt resin, sÄ finns ju alltid möjligheten att "lÀttmodda" och byta resin till det matta frÄn 5600an.
 
Topp