• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Vad Àr det du ogillar hos 5610an? Om det Àr att den inte har matt resin, sÄ finns ju alltid möjligheten att "lÀttmodda" och byta resin till det matta frÄn 5600an.

Det Àr brorsan som Àr ute efter en klocka med det utseendet och funktionaliteten. Han fÄr helt enkelt köpa 5600an. Tror det Àr det matta ihop med negativ display som Àr det han Àr ute efter ja. :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det Àr brorsan som Àr ute efter en klocka med det utseendet och funktionaliteten. Han fÄr helt enkelt köpa 5600an. Tror det Àr det matta ihop med negativ display som Àr det han Àr ute efter ja. :)
Ja 5600an Àr ett bra val. Jag förstÄr inte riktigt hetsen med solladdade modeller. Visst Àr det nice men batteriet pÄ dom vanliga hÄller ju ÀndÄ 3-5 Är. Sen Àr det ju snorenkelt att byta sjÀlv. Batterier kostar ju knappt 10 kr.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Ja 5600an Àr ett bra val. Jag förstÄr inte riktigt hetsen med solladdade modeller. Visst Àr det nice men batteriet pÄ dom vanliga hÄller ju ÀndÄ 3-5 Är. Sen Àr det ju snorenkelt att byta sjÀlv. Batterier kostar ju knappt 10 kr.
Det Àr vetskapen av att ha sÄ cool tech! :D rent nörderi för mig bara.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
24Ă„ring!
1BF82D62-DBD6-4E87-94C9-D96B2E6E2806.jpeg
 

El Guapo

Cartier
Mycket nöjd med nyförvÀrvet, en Riseman GW-9200. Passar bra för den som tycker att Gulfman Àr för liten och att Rangeman Àr för stor. Den kommer att fÄ en hel del armtid i sommar.
DSCN0272.JPG
DSCN0274.JPG
 

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Om nĂ„n Ă€r intresserad av en G-shock GMW B5000 ”stĂ„lis” i nyskick sĂ„ PMa mig :)
Den Àr tyvÀrr för stor pÄ mina smÄ handleder :(
 

Kasse

Omega
4DA4948E-5C40-441E-AA4D-2F17C9301037.jpeg
FA95F5C6-80DC-4288-9627-5845CE0B18D7.jpeg
D00271C7-759A-4459-B098-B732C02BB645.jpeg
Lika bra att dra av plÄstret snabbt... :) all plast borta! Den vÀxer verkligen pÄ armen, trodde inte att den skulle kunna konkurrera med StÄlisen men gulddetaljerna gör sig bra mot det mattsvarta. Galet svÄrt att fÄ en bra bild pÄ displayen, inte alls samma reflektion i verkligheten :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Grattis :). Vad har den för funktioner?


Den Àr faktiskt vÀldigt liten till storleken. Inte mycket större Àn en Square.
Funktionerna som tog lite tid att lÀra sig Àr framförallt timer funktionerna. Den har olika typer av timers dÀr man kan lÀgga in olika intervall typer, t.ex 1 minut spurt, 2 min vila. Sedan kan man ha flera fÀrdiga intervaller som man stÀller in via mobilen och "synkar över" vid behov (Àven om det gÄr att fixa manuellt ocksÄ).

StegrÀknaren Àr dock inget större krÄngel. Det rÀcker att stÀlla in vikt och Älder sÄ rÀknar den ut kaloriförbrukning osv.
 

Kasse

Omega
UpptÀckte en sak nyss som jag undrar om fler har mÀrkt.. displayen flimmrar i direkt solljus. Skuggar jag klokan upplever jag inte samma sak. Input? (Kan inte bifoga film frÄn luren)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    186.2 KB · Visningar: 1

Kasse

Omega
UpptÀckte en sak nyss som jag undrar om fler har mÀrkt.. displayen flimmrar i direkt solljus. Skuggar jag klokan upplever jag inte samma sak. Input? (Kan inte bifoga film frÄn luren)
Ok, jag skulle kanske ha lÀst pÄ innan jag postade! Hittade lite olika svar gÀllande detta.
 

Writer136

Panerai
Vad sĂ€gs om den hĂ€r rackaren med Kikuo Ibe’s namnteckning med frĂ€sig guldpenna?

Blir nog klockbyte innan jag gÄr till jobbet sÄ jag inte skaver av fÀrgen. Annorlunda sÀtt att tÀnka nÀr det handlar om en G-Shock.

2C1C6FE3-9017-46CD-A6CF-4BD79E7D9A0D.jpeg

Det gÄr inte att dra nÄn matt klarlack över dÄ för att skydda namnteckningen lite iaf dÄ sÄ du törs anvÀnda den?
 

Greven

Audemars
Det gÄr inte att dra nÄn matt klarlack över dÄ för att skydda namnteckningen lite iaf dÄ sÄ du törs anvÀnda den?
VÄgar inte experimentera med det. StÄr inför valet att bara kötta pÄ, eller förvara den i klockskÄpet. Har i och för sig funderat pÄ detta i ett Är, sÄ kanske dags att bestÀmma sig. :)
 

Writer136

Panerai
VÄgar inte experimentera med det. StÄr inför valet att bara kötta pÄ, eller förvara den i klockskÄpet. Har i och för sig funderat pÄ detta i ett Är, sÄ kanske dags att bestÀmma sig. :)

Jag tror Ibe vill att du ska anvÀnda den men förstÄr grejen och hade nog velat lite samma sjÀlv ocksÄ. Men klart vid vÀl valda tillfÀllen tycker jag allt du ska anvÀnda den.
 
Topp