• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Sorubim

Audemars
Slutresultatet pÄ min jakt efter en perfekt budget square. G-5600. Tror G:et stÄr för Görball.
B113B756-95B5-4611-8FA0-B7B905EA96F2.jpeg
Nice!:cool: RÀtta mig om jag har fel, men tycker att det dÀr Àr en ofta förbisedd modell. Antingen vÀljer man en "basic" DW-5600E eller sÄ vill man ha Solar & MB och kör pÄ GW-M5610.

Förresten var det inte nÄn i trÄden som efterfrÄgade en square med vibrationsalarm? GB-5600 serien verkar ha det.
GB-5600B-1 tex:
GB-5600B-1.png
(TyvÀrr inte Solar dock.)
 

dragonhf

Rolex
Sorry, var lite oklar dÀr med 50 Är, britterna förhandla om och skulle ha 50 Är till. (vilket slutade 1997)
NÄgonstans lÀste jag att HK har varit i brittisk styre i 156 Är total.

Haha 😂 Jag Ă€r en av de som hĂ€nger hĂ€r. 😉

99 Ă„r var det i avtalet.
Kul att ha en homies hÀr. :)
Ja, du har sÀkert rÀtt. Jag flyttade till Sverige nÀr jag var 4 Är och har inte sÄ stor koll.
Kan inte lÀsa eller skriva pÄ kinesiska, pratar kantonesiska men hittar ibland inte orden som jag behöver.
Pratar tyvÀrr bÀttre svenska, engelska och spanska Àn mitt eget modersmÄl. :banghead:
 
  • Like
Reactions: L&W

edlundd

Cartier
Nice!:cool: RÀtta mig om jag har fel, men tycker att det dÀr Àr en ofta förbisedd modell. Antingen vÀljer man en "basic" DW-5600E eller sÄ vill man ha Solar & MB och kör pÄ GW-M5610.

Förresten var det inte nÄn i trÄden som efterfrÄgade en square med vibrationsalarm? GB-5600 serien verkar ha det.
GB-5600B-1 tex:
GB-5600B-1.png

Exakt. Satt sjÀlv och funderade pÄ nÄgon av de andra tvÄ. Haft bÄda innan. Alltid föredragit looken pÄ DW mer, men GW har ju specsen. Kom underfund med att solar var trevligt, men att jag nog skulle överleva utan MB. Inte helt lÀtt att fÄ tag pÄ dock, sÄ kanske Àr dÀrför den glöms bort (?).
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Kul att ha en homies hÀr. :)
Ja, du har sÀkert rÀtt. Jag flyttade till Sverige nÀr jag var 4 Är och har inte sÄ stor koll.
Kan inte lÀsa eller skriva pÄ kinesiska, pratar kantonesiska men hittar ibland inte orden som jag behöver.
Pratar tyvÀrr bÀttre svenska, engelska och spanska Àn mitt eget modersmÄl. :banghead:
jag inte enda kinesen hĂ€r? Trodde alla kineser hĂ€nger pĂ„ dem dyrare/lyxigare klocktrĂ„darna. 😆

Ja det Ă€r kul med fler ćŒèƒž hĂ€r. Har sett ett par asiatiska handleder hĂ€r pĂ„ KS, vet inte om alla Ă€r kineser dock. 😂
Har klockor frĂ„n nĂ„gra andra mĂ€rken ocksĂ„ men nu Ă€r det g-shock det stora intresset. 🙂
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ja det Ă€r kul med fler ćŒèƒž hĂ€r. Har sett ett par asiatiska handleder hĂ€r pĂ„ KS, vet inte om alla Ă€r kineser dock. 😂
Har klockor frĂ„n nĂ„gra andra mĂ€rken ocksĂ„ men nu Ă€r det g-shock det stora intresset. 🙂
Vad Ă€r en kinesisk handled? Klen som min? Eller vad Ă€r kĂ€nnetecknet? đŸ€Ł
 

dragonhf

Rolex
Ja det Ă€r kul med fler ćŒèƒž hĂ€r. Har sett ett par asiatiska handleder hĂ€r pĂ„ KS, vet inte om alla Ă€r kineser dock. 😂
Har klockor frĂ„n nĂ„gra andra mĂ€rken ocksĂ„ men nu Ă€r det g-shock det stora intresset. 🙂

Ja, det Àr samma hÀr, G-shock har tagit över helt. Dels för att den hÀr trÄden Àr sÄ trevlig att hÀnga i och att det Àr sÄ "affordable" med G-shocks. ( fast nÀr jag köper sÄ ofta vet jag inte om det stÀmmer lÀngre hahaha )
 

dragonhf

Rolex
Har för vana att alltid rengöra klockan nÀr jag har köpt den frÄn nÄgon.
FörvÀntade mig inte att Walters modul/case skulle vara rund.
Undrar om nÄgon annan models bezel passar denna? ( inte för att jag vill modda, Àr bara nyfiken )

IMG_6050.JPG
 
Senast Àndrad:

L&W

Vacheron
2-Faktor
Ja, det Àr samma hÀr, G-shock har tagit över helt. Dels för att den hÀr trÄden Àr sÄ trevlig att hÀnga i och att det Àr sÄ "affordable" med G-shocks. ( fast nÀr jag köper sÄ ofta vet jag inte om det stÀmmer lÀngre hahaha )
G-shock Ă€r lite som roliga leksaker för mig. Alla dessa roliga modeller och limited editions... Jag kĂ€nner mig nĂ€stan som ett barn nĂ€r jag tar fram alla mina Gs och Ă€r glad bara genom att titta pĂ„ dem. Det Ă€r lika roligt som Gundam eller Transformers figurer. 😄😂😅 Det Ă€r dĂ€rför att jag inte har nĂ„gra MRGs, de Ă€r lite för seriösa och mindre lekfulla som en resarch frog eller rainbow toad tex. Jag har klockor frĂ„n JLC, Rolex, Panerai, Omega etc men de Ă€r precis som MRG, dvs mindre roliga. 🙂
 

dragonhf

Rolex
G-shock Ă€r lite som roliga leksaker för mig. Alla dessa roliga modeller och limited editions... Jag kĂ€nner mig nĂ€stan som ett barn nĂ€r jag tar fram alla mina Gs och Ă€r glad bara genom att titta pĂ„ dem. Det Ă€r lika roligt som Gundam eller Transformers figurer. 😄😂😅 Det Ă€r dĂ€rför att jag inte har nĂ„gra MRGs, de Ă€r lite för seriösa och mindre lekfulla som en resarch frog eller rainbow toad tex. Jag har klockor frĂ„n JLC, Rolex, Panerai, Omega etc men de Ă€r precis som MRG, dvs mindre roliga. 🙂
FörstÄr precis vad du menar. Jag tycker om mina dyrare klockor ocksÄ och kommer inte att sÀlja dem.
Men som du sÀger, det Àr mycket roligare med G-shocks.
 
Topp