• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
G-shock Ă€r lite som roliga leksaker för mig. Alla dessa roliga modeller och limited editions... Jag kĂ€nner mig nĂ€stan som ett barn nĂ€r jag tar fram alla mina Gs och Ă€r glad bara genom att titta pĂ„ dem. Det Ă€r lika roligt som Gundam eller Transformers figurer. 😄😂😅 Det Ă€r dĂ€rför att jag inte har nĂ„gra MRGs, de Ă€r lite för seriösa och mindre lekfulla som en resarch frog eller rainbow toad tex. Jag har klockor frĂ„n JLC, Rolex, Panerai, Omega etc men de Ă€r precis som MRG, dvs mindre roliga. 🙂


Jo MRG Àr visst roliga :)
Mycket allvar men en del lekfulla element ocksÄ!
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Nje den skulle jag personligen inte ens köpa om den kosta hĂ€lften mot listpris đŸ™„đŸ˜‚đŸ€Ł.
Haha... förstod det. Kanske en rainbow toad vore nĂ„got? 😉 Du mĂ„ste ha nĂ„got lekfullt ocksĂ„ annars tröttnar du fort pĂ„ din trio med samma fĂ€rgtema. 😉😂😂
 
Senast Àndrad:

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Haha... förstod det. Kanske en rainbow toad vore nĂ„got? 😉 Du mĂ„ste nĂ„got lekfullt ocksĂ„ annars tröttnar du fort pĂ„ din trio med samma fĂ€rgtema. 😉😂😂
Jag har ju fortfarande kvar denna goding som ger mig lite extra fĂ€rg i livet 👏😍.
2B23E865-D12F-44EC-B04B-C46B770181E4.jpeg
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ty
Har dw5600e dÄlig betraktningsvinkel? Den Àr iaf bra mycket sÀmre Àn min andra fÀrgglada square dw5610dn. Det Àr ju samma moduler i men Àr det pga olika skÀrmar? Trodde först det berodde pÄ dÄligt batteri, bytte till ett nytt men fortfarande likadant.
IMG_20210412_190707.jpg


IMG_20210412_191459.jpg
Tycker hela displayen ser ljusare och skarpare ut pÄ den fÀrgglada.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har dw5600e dÄlig betraktningsvinkel? Den Àr iaf bra mycket sÀmre Àn min andra fÀrgglada square dw5610dn. Det Àr ju samma moduler i men Àr det pga olika skÀrmar? Trodde först det berodde pÄ dÄligt batteri, bytte till ett nytt men fortfarande likadant.
IMG_20210412_190707.jpg


IMG_20210412_191459.jpg
Tror nog att dw-5600e har den Àldre displayen som Àr lite grynig. MÄnga nyare modeller har skarpare moduler.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ty

Tycker hela displayen ser ljusare och skarpare ut pÄ den fÀrgglada.
Den Àr helt klart ljusare och skarpare!
Tror nog att dw-5600e har den Àldre displayen som Àr lite grynig. MÄnga nyare modeller har skarpare moduler.
Det Àr sÄ enkelt att det Àr olika displayer helt enkelt? Min dw5600e Àr vÀl ca 6Är gammal, har en ny dw5600e fotfarande samma display tro?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den Àr helt klart ljusare och skarpare!

Det Àr sÄ enkelt att det Àr olika displayer helt enkelt? Min dw5600e Àr vÀl ca 6Är gammal, har en ny dw5600e fotfarande samma display tro?
Ser den grynig ut sÄ Àr det nog den. Jag tycker dom ser vÀldigt annorlunda ut. Fast jag gillar dom Àldre gryniga displayerna. Det ser skönt retro ut.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Har dw5600e dÄlig betraktningsvinkel? Den Àr iaf bra mycket sÀmre Àn min andra fÀrgglada square dw5610dn. Det Àr ju samma moduler i men Àr det pga olika skÀrmar? Trodde först det berodde pÄ dÄligt batteri, bytte till ett nytt men fortfarande likadant.
IMG_20210412_190707.jpg


IMG_20210412_191459.jpg


Jag upplever min dw 5600 som helt ok i betraktningsvinkel. Tror din Àr lite buggig.
 

dragonhf

Rolex
Har dw5600e dÄlig betraktningsvinkel? Den Àr iaf bra mycket sÀmre Àn min andra fÀrgglada square dw5610dn. Det Àr ju samma moduler i men Àr det pga olika skÀrmar? Trodde först det berodde pÄ dÄligt batteri, bytte till ett nytt men fortfarande likadant.
IMG_20210412_190707.jpg


IMG_20210412_191459.jpg

Om det Àr en gammal model kan det vara sÄ att polariseringfiltret har blivit dÄligt. Jag har en DW-6900 som Àr "suddigare" Àn andra.
Och precis som dig sÄ trodde jag först att det var batteriet som behövde bytas, men det hjÀlpte inte.
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Har dw5600e dÄlig betraktningsvinkel? Den Àr iaf bra mycket sÀmre Àn min andra fÀrgglada square dw5610dn. Det Àr ju samma moduler i men Àr det pga olika skÀrmar? Trodde först det berodde pÄ dÄligt batteri, bytte till ett nytt men fortfarande likadant.
IMG_20210412_190707.jpg


IMG_20210412_191459.jpg
JĂ€mfört med min AR sĂ„ har den jĂ€ttebra betraktningsvinkel. 😂
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle aldrig falla mig in att sĂ€lja den 😍. Har till och med funderat köpa en till som backup hehe 😎.

LĂ€ste om det i trĂ„den sĂ„ funderar pĂ„ köpa en till som backup 😊.
LĂ„ter vĂ€ldigt sunt tycker! 😊👍
@lundgren om du Àr hÀndig sÄ kan du byta filtret sjÀlv. BestÀllde mitt filter hÀr: https://www.ebay.com/itm/Polarisati...649067?hash=item3677a6b92b:g:~CAAAOSwoYJeeeca
TĂ€nkte precis frĂ„ga om det gick att byta? Bra tips dĂ€r 😊👍
 
Topp