• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Vintage "Pre-G-Shock" Casios har ofta försÀnkt adjustknapp för att man inte ska komma Ät den i onödan, sÄ man kan nog sÀga att det Àr ett arv frÄn Àldre modeller. PÄ H-101 "Marlin" sÄ skjuter inte knappen ut öht och har dessutom en liten fördjupning i mitten för ett "verktyg" (typ tandpetare, vÀlvÀssad penna el. dyl).

adjust.jpg

(lÄnad bild)


Intressant! Det gÄr alltsÄ inte att trycka ner adjust med nagelkanten? Gem redo i fickan kÀnns lite jobbigt. :)
 

Sorubim

Audemars
Intressant! Det gÄr alltsÄ inte att trycka ner adjust med nagelkanten? Gem redo i fickan kÀnns lite jobbigt. :)
Nu har du varit och fingrat för mycket pĂ„ automatarna i din samling. En quartz/digital behöver inte stĂ€llas om sĂ„ ofta. ;)😁

Man hade ju med sig pennor överallt i större utstrĂ€ckning innan touchskĂ€rmar Ă„ smartfönes. Minns ni Filofaxen med tillhörande pennhĂ„llare tex? 😁
 
Senast Àndrad:

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har du varit och fingrat för mycket pĂ„ automatarna i din samling. En quartz/digital behöver inte stĂ€llas om sĂ„ ofta. ;)😁

Man hade ju med sig pennor överallt i större utstrĂ€ckning innan touchskĂ€rmar Ă„ smartfönes. Minns ni Filofaxen med tillhörande pennhĂ„llare tex? 😁
HÄller med dig, men visst nollstÀller adjustknappen Àven tidtagning?

Men @spammerstakeahike har vĂ€l garanterat EDC grejer för att kunna lösa det om behovet skulle uppstĂ„? đŸ‘đŸ»
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag funderar pĂ„ borde skaffa en till G-Shock. TĂ€nker att det saknas en square. Har tittat pĂ„ en GW-M5610-1ER. Är jag fel ute, borde jag titta pĂ„ nĂ„got helt annat? HĂ€r Ă€r dom jag har nu.
IMG_1347.jpg
Jag sĂ€ger att du Ă€r helt rĂ€tt ute đŸ‘đŸ»đŸ™‚
Den eller GW-B5600, men dÀr Àr de flesta med negativ display.
8BE8542B-5412-4FFF-8518-E533E4A06111.jpeg

1C21D622-011A-49D8-8070-6D098675930A.jpeg
F9403F03-3C76-4096-BEB0-1D5AAF5E633D.jpeg

Positiv vs Negativ
3E8C1675-7456-477F-8A0E-03D3210F10F4.jpeg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
PÄ torsdag kvÀll kl 20.30 kommer vi köra ett lite G-shockGTG pÄ Clubhouse för dom som vill och kan vara med.

Det enda kruxet Ă€r att man mĂ„ste i dagslĂ€get ha en Ă€ppellur/platta för att kunna ladda ner appen.🍏
Förutom det sĂ„ behövs en invite sen. Men det har bla jag och @Aros till övers 🙂
PMa nÄgon av oss sÄ löser vi det innan dess.
Sen hoppas vi att detta kan bli nĂ„got Ă„terkommande med lite jĂ€mna mellanrum framöver.😁
 

sthlmcity

Omega
Efter försökt hÄllt mig sÄ lÀnge jag kunnat sÄ brast det, för ungefÀr lite mer Àn tvÄ mÄnader sen sÄ köpte jag min första ga-2110 den helsvarta. Blev kÀr direkt, hÀrom dagen hittade jag bÄda en skeleton och en grÄ i hÀr i storstaden. Tack sÄ hemskt mycket @Enrico samt @Ocean riktiga guldgrabbar, tack för smidiga affÀrer och tillskott i samlingen :)
 

Bilagor

  • 176601256_582886172669259_2923909157298890001_n.jpg
    176601256_582886172669259_2923909157298890001_n.jpg
    738.9 KB · Visningar: 19

Ocean

Omega
Efter försökt hÄllt mig sÄ lÀnge jag kunnat sÄ brast det, för ungefÀr lite mer Àn tvÄ mÄnader sen sÄ köpte jag min första ga-2110 den helsvarta. Blev kÀr direkt, hÀrom dagen hittade jag bÄda en skeleton och en grÄ i hÀr i storstaden. Tack sÄ hemskt mycket @Enrico samt @Ocean riktiga guldgrabbar, tack för smidiga affÀrer och tillskott i samlingen :)
Vill se hela trippeln sen!
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Men kom igen nu dĂ„ finska posten, hit med min nya G... :rolleyes: NĂ„gon som handlat frĂ„n KlockOnline och vet hur det funkar, hamnar det hos Postnord nĂ€r paketet vĂ€l har paddlat över Östersjön? Och gĂ„r det dĂ„ att spĂ„ra med det finska spĂ„rningsnumret? /HĂ€lsn. "OtĂ„lig som en treĂ„ring"

SkÀrmavbild 2021-04-21 kl. 08.01.57.jpeg
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Men kom igen nu dĂ„ finska posten, hit med min nya G... :rolleyes: NĂ„gon som handlat frĂ„n KlockOnline och vet hur det funkar, hamnar det hos Postnord nĂ€r paketet vĂ€l har paddlat över Östersjön? Och gĂ„r det dĂ„ att spĂ„ra med det finska spĂ„rningsnumret? /HĂ€lsn. "OtĂ„lig som en treĂ„ring"

SkÀrmavbild 2021-04-21 kl. 08.01.57.jpeg
Om transportören har egen verksamhet i Sverige brukar dom ta paketet hela vĂ€gen, tex dhl. Är det skickat med Finlands motsvarighet till postnord sĂ„ Ă€r det oftast postnord som tar över transporten vid landsgrĂ€nsen till Sverige.
Jag har anvÀnt den hÀr sidan och den funkade för mig.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Nu har du varit och fingrat för mycket pĂ„ automatarna i din samling. En quartz/digital behöver inte stĂ€llas om sĂ„ ofta. ;)😁

Man hade ju med sig pennor överallt i större utstrĂ€ckning innan touchskĂ€rmar Ă„ smartfönes. Minns ni Filofaxen med tillhörande pennhĂ„llare tex? 😁


Njae jag tÀnkte mer timer funktionen som man ju behöver justera rÀtt ofta.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Om transportören har egen verksamhet i Sverige brukar dom ta paketet hela vĂ€gen, tex dhl. Är det skickat med Finlands motsvarighet till postnord sĂ„ Ă€r det oftast postnord som tar över transporten vid landsgrĂ€nsen till Sverige.
Jag har anvÀnt den hÀr sidan och den funkade för mig.
Tackar, testar det!
 
Topp