• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

dzlDave

Panerai
Nytt in, provmonterar beg band o bezel sÄlÀnge, stor skillnad pÄ krispigheten mellan ny(5610) och beg(5600).
20210507_165550.jpg
20210507_165455.jpg
Vart riktigt snyggt med blÄa B5600 pÄ vita bandet
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Kan nÄgon jÀmföra vikten pÄ tex GW-B5600 pÄ gummi resp. kombilÀnk? Vore kul att veta skillnaden.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Är typ samma, har sett en sĂ„dan jĂ€mförelse nĂ„gonstans.

Jag har jÀmfört och de vÀger i stort sett lika mycket. Gamla bilder.
20210421_164327.jpg

20210421_164339.jpg
Jag tÀnkte nÀrmast skillnaden mellan gummi och kombi. Hittade pÄ G-central att vikten var 53g för GW-B5600 pÄ gummi och 85g pÄ kombi.
 

lulemarcus

Panerai
Jag tÀnkte nÀrmast skillnaden mellan gummi och kombi. Hittade pÄ G-central att vikten var 53g för GW-B5600 pÄ gummi och 85g pÄ kombi.
Sorry lÀste snabbt och fel, var sÄ fokuserad pÄ titanaren och antog att jÀmförelsen var mellan armbandet pÄ en titan jÀmfört med kombilÀnk
 

Daion

Panerai
2-Faktor
En frÄga till er som kan. Skulle ni köpa det specialverktyg som behövs för att byta band pÄ min Brucey (MRG G2000BL) och byta sjÀlva eller lÄta Globen göra det?
Pratade med Svante (över telefon) vilken var en riktigt trevlig figur dĂ„ jag ska bestĂ€lla hem ett nytt band. Ser gĂ€rna att det byts hos proffsen som vet vad de gör men samtidigt har jag inte lust att Ă„ka till Globen dĂ„ jag Ă€r vĂ€ldigt försiktig i dessa tider. I sĂ„ fall skulle jag skicka in klockan vilket kĂ€nnns sĂ„dĂ€r. Funderar dĂ€rför pĂ„ hur svĂ„rt det Ă€r att byta sjĂ€lv om man skaffar det verktyg som behövs. Vad tror ni och hur skulle ni resonera? 😊
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Jag tÀnkte nÀrmast skillnaden mellan gummi och kombi. Hittade pÄ G-central att vikten var 53g för GW-B5600 pÄ gummi och 85g pÄ kombi.
Min 5610 pÄ den gamla kombilÀnken (som faktiskt innehÄller metalldelar) ser ut som pÄ bilden nedan.
20210421_164317.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
En frÄga till er som kan. Skulle ni köpa det specialverktyg som behövs för att byta band pÄ min Brucey (MRG G2000BL) och byta sjÀlva eller lÄta Globen göra det?
Pratade med Svante (över telefon) vilken var en riktigt trevlig figur dĂ„ jag ska bestĂ€lla hem ett nytt band. Ser gĂ€rna att det byts hos proffsen som vet vad de gör men samtidigt har jag inte lust att Ă„ka till Globen dĂ„ jag Ă€r vĂ€ldigt försiktig i dessa tider. I sĂ„ fall skulle jag skicka in klockan vilket kĂ€nnns sĂ„dĂ€r. Funderar dĂ€rför pĂ„ hur svĂ„rt det Ă€r att byta sjĂ€lv om man skaffar det verktyg som behövs. Vad tror ni och hur skulle ni resonera? 😊


Beror pÄ vad det kostar och om det Àr vÀrt besvÀret... Byter man band sÀg tvÄ ggr / Är kan man lika gÀrna Äka in till stan och be dem utföra arbetet.
 
Topp