• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Equilibrium

Garth
2-Faktor
I vÀntan pÄ bussen. Har i princip haft denna dagligen lite över 2 mÄnader nu.
DSC_8799.JPG
Extrem digitalare, vÀntar spÀnt pÄ mitt exemplar :)
 
C

Coach

Guest
Enklast Àr att kolla den undre linjen. DÄ ser du att sekunderna ligger högre upp Àn vad minuter och timmar gör. Man kan Àven se att rutan runt datumet Àr lite sned
Det Àr datumrutan som jag reagerade pÄ mest pÄ. Men nu har jag valt att bortse frÄn denna skönhetsmiss och köra ÀndÄ :cool:
Cool som fan Àr den oavsett :D
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det inte bara att sekunderna ligger lite högre. SĂ„ svĂ„rt detta. Stirrar mig blind pĂ„ modulerna för att se om de Ă€r sneda eller inte.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är det inte bara att sekunderna ligger lite högre. SĂ„ svĂ„rt detta. Stirrar mig blind pĂ„ modulerna för att se om de Ă€r sneda eller inte.

Modulen Àr sne tycker jag pÄ de flesta (alla?) ex utom de egenfixade. Bedrövligt dÄ det uppenbart gÄr att fixa, nÄgot Casio inte bemödade sig att ordna innan release av denna... :facepalm:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Modulen Àr sne tycker jag pÄ de flesta (alla?) ex utom de egenfixade. Bedrövligt dÄ det uppenbart gÄr att fixa, nÄgot Casio inte bemödade sig att ordna innan release av denna... :facepalm:
RÀtt sÄ störande ocksÄ, nÀr nÄgot hela tiden kÀnns aningen, aningen fel. Hoppas det blir fixat till nÀsta batch.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
HÄll inne knappen ner till höger, A. EL borde komma upp efter nÄgra sek

Bara en gissning: HÄll in lysknappen i nÄgra sekunder, se om A.EL indikatorn tÀnds pÄ displayen?

AlltsÄ i regel Àr det ljusknappen som skall hÄllas in till a.el syns.
@Sorubim hann först.
Nu har jag googlat och funnit svaret.
http://www.manualsdir.com/manuals/696751/g-shock-glx-6900-3194-g-7900.html?page=4
Det var inte helt intuitivt och jag har inte klockan jÀmte mig sÄ det Àr inte testat men jag fÄr tro att det funkar.
Tack ÀndÄ för era svar.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det kan vara svÄrt att förutsÀga vilken eller vilka klockor man kommer att fÀsta sig vid. Ibland kan det vara en man minst tror. En som skaffats av en impuls och ett infall för nÄgra fÄ hundringar och som det inte funnits nÄgra sÀrskilda förvÀntningar pÄ. Lika förvÄnande kan det vara att en mer kostsam kanske lÀnge emotsedd inte lyckas fÄnga uppmÀrksamheten i lÀngden och blir en sÄn som gÄr bÄde att ha och att mista. Det Àr som det gÄr inte att veta i förvÀg vad det blir av det. Bara tiden fÄr utvisa.

Min "gamla" trygga DW-9052 hör definitivt till de förstnÀmnda.


9052-22.jpg


9052-210.jpg
 
Senast Àndrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Mudman Àr bra!
Men att den skulle bÀra sÄ mkt mindre Àn tex en Rangeman tycker jag inte, bullig pÄ ett bra sÀtt.

Bullig Àr den! Kanske inte men bandet Àr lite bÀttre format för smal handled Àn Rangeman. Men vill fortfarande ha en blÄ Rangeman :D

Hur som haver vÀldigt trevlig och borde köpt för lÀngesen :)
B3E6E232-94DE-422C-A7E1-06CE9AC4F256.jpeg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hur lĂ„ng tid tar det normalt för grejer frĂ„n Japan att komma hit efter de skickats? Generellt alltsĂ„. Är det som frĂ„n USA en 10 dagar eller rör det sig om flera veckor? Var lĂ€nge sen jag skickade efter nĂ„t dĂ€rifrĂ„n, dĂ„ tog det faktiskt mindre Ă€n en vecka vill jag minnas men misstĂ€nker det Ă€r andra bullar nu?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Hur lĂ„ng tid tar det normalt för grejer frĂ„n Japan att komma hit efter de skickats? Generellt alltsĂ„. Är det som frĂ„n USA en 10 dagar eller rör det sig om flera veckor? Var lĂ€nge sen jag skickade efter nĂ„t dĂ€rifrĂ„n, dĂ„ tog det faktiskt mindre Ă€n en vecka vill jag minnas men misstĂ€nker det Ă€r andra bullar nu?

Mindre Àn en vecka. Japan Post Àr mkt effektiva.
 
Topp