• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Derix

Patek
2-Faktor
NĂ„got att ha?
0AABAAEF-77E3-43C4-AB45-9AA2752DE516.png

 

roosterman

G-shock
2-Faktor
NĂ„got att ha?
0AABAAEF-77E3-43C4-AB45-9AA2752DE516.png

Den dĂ€r Ă€r lite smĂ„frĂ€n med metallbezel och jellyband😁
MĂ„ste vara den som lĂ„g ute för 14-1500 innanđŸ€”
Nya priset Àr ju bra mycket bÀttre. Och med en riktig putsning Àr det nog en pÀrla. Eller hur @dragonhf ?
 

dragonhf

Rolex
Den dĂ€r Ă€r lite smĂ„frĂ€n med metallbezel och jellyband😁
MĂ„ste vara den som lĂ„g ute för 14-1500 innanđŸ€”
Nya priset Àr ju bra mycket bÀttre. Och med en riktig putsning Àr det nog en pÀrla. Eller hur @dragonhf ?
Ja, jag har varit sugen pÄ den modellen, dÄ jag redan har en i guld och en i silver.
Men jag skulle nog föredra att köpa en ny, för just den modellen Àr ju lÀtt att repas. Vet inte om man kan putsa bort repor pÄ den.
SvÄrt att bedöma i vilken skick klockan Àr nÀr man tittar pÄ bilderna.
Jag förstÄr inte folk, om de ska sÀlja sina klockor, varför rengör de inte dem innan de tar kort?
@roosterman slĂ„ till nu och KÖP!!!!
 
Senast Àndrad:

Daion

Panerai
2-Faktor
HallĂ„ pĂ„ er frĂ€nder! 😊

Idag har det varit fullt upp igen. Fick hjĂ€lp att tömma en biltank pĂ„ brĂ€nsle. Var tvungna att montera ner hela tanken och tömma ur allt i hinkar som sedan fick hĂ€llas över i dunkar. Köra ur det sista ur slangarna med och byta filter. Sen ihop med elĂ€ndet igen. Totalt 65 liter urtappat. Vilken pĂ€rs i vĂ€rmen med en massa brĂ„kiga mygg som ville huggas hela tiden. 😬
DĂ„ fick inte ens nĂ„gon G-Shock vara med. Vilken stank det var om en sen. đŸ„ș😂

Sedan blev det helgjobb med fotande och sorterande. Imorgon gĂ„r ju tidningarna ut och dĂ„ var tanken att en ny lista skulle ut men jag hinner inte sĂ„ nu fĂ„r det vĂ€nta nĂ„gon vecka eller tvĂ„. DĂ„ blir det lite gott och blandat som exempelvis Tamiya radiostyrt, mangaserier, gamla kameror och metallskyltar. 😊

Den blÄ grodan fick vara med under resten av dagen.

7D2F770D-9DD9-4B97-A23B-3FFB7606E079.jpeg
9D6CB86F-A1B7-44FE-91C3-F3EF4D1FB46A.jpeg
198BE7C0-0A73-40F8-978A-6C18861699F7.jpeg
5DFFD2BA-8160-4276-AED9-E60BD3EACEA4.jpeg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
HallĂ„ pĂ„ er frĂ€nder! 😊

Idag har det varit fullt upp igen. Fick hjĂ€lp att tömma en biltank pĂ„ brĂ€nsle. Var tvungna att montera ner hela tanken och tömma ur allt i hinkar som sedan fick hĂ€llas över i dunkar. Köra ur det sista ur slangarna med och byta filter. Sen ihop med elĂ€ndet igen. Totalt 65 liter urtappat. Vilken pĂ€rs i vĂ€rmen med en massa brĂ„kiga mygg som ville huggas hela tiden. 😬
DĂ„ fick inte ens nĂ„gon G-Shock vara med. Vilken stank det var om en sen. đŸ„ș😂

Sedan blev det helgjobb med fotande och sorterande. Imorgon gĂ„r ju tidningarna ut och dĂ„ var tanken att en ny lista skulle ut men jag hinner inte sĂ„ nu fĂ„r det vĂ€nta nĂ„gon vecka eller tvĂ„. DĂ„ blir det lite gott och blandat som exempelvis Tamiya radiostyrt, mangaserier, gamla kameror och metallskyltar. 😊

Den blÄ grodan fick vara med under resten av dagen.

7D2F770D-9DD9-4B97-A23B-3FFB7606E079.jpeg
9D6CB86F-A1B7-44FE-91C3-F3EF4D1FB46A.jpeg
198BE7C0-0A73-40F8-978A-6C18861699F7.jpeg
5DFFD2BA-8160-4276-AED9-E60BD3EACEA4.jpeg
Tankat fel? 😼

Ser fram emot skyltarna! 👍

Sitter och hoppas pĂ„ att ingen mer vill ha tidningen jag budat pĂ„ đŸ€Ł
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Denna sak hittade jag oxĂ„ i gömmorna. NĂ€r jag berĂ€ttade för min fru vad detta Ă€r för nĂ„got tittade hon pĂ„ mig med sin ”stackarn-han -lever-i-sin-fantasi-vĂ€rld” blick och sa ”men snĂ€lla vĂ€n, du har sĂ„n livlig fantasi, det dĂ€r Ă€r ju ett stolsben”. đŸ˜â€ïž

AAED8035-5D5E-4190-8FF8-F06CABB99845.jpeg
 

dragonhf

Rolex
Denna sak hittade jag oxĂ„ i gömmorna. NĂ€r jag berĂ€ttade för min fru vad detta Ă€r för nĂ„got tittade hon pĂ„ mig med sin ”stackarn-han -lever-i-sin-fantasi-vĂ€rld” blick och sa ”men snĂ€lla vĂ€n, du har sĂ„n livlig fantasi, det dĂ€r Ă€r ju ett stolsben”. đŸ˜â€ïž

AAED8035-5D5E-4190-8FF8-F06CABB99845.jpeg

Det Àr ju en tonfa. Du hittar sÀkert en till snart, bruka komma i par. Nice, vÀl anvÀnd ser jag. :)
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Ja, jag har varit sugen pÄ den modellen, dÄ jag redan har en i guld och en i silver.
Men jag skulle nog föredra att köpa en ny, för just den modellen Àr ju lÀtt att repas. Vet inte om man kan putsa bort repor pÄ den.
SvÄrt att bedöma i vilken skick klockan Àr nÀr man tittar pÄ bilderna.
Jag förstÄr inte folk, om de ska sÀlja sina klockor, varför rengör de inte dem innan de tar kort?
KÖP!!!!
TĂ€nkte just detsamma.. Helt rĂ€tt sĂ€tt att fĂ„ bra pengar nĂ€r man tar dom skitigast och dammigaste bilderna man kan... INTEđŸ€”
 

dragonhf

Rolex

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor

Daion

Panerai
2-Faktor
Tankat fel? 😼

Ser fram emot skyltarna! 👍

Sitter och hoppas pĂ„ att ingen mer vill ha tidningen jag budat pĂ„ đŸ€Ł
Jo, det blev ett missöde med skĂ„pbilen, full tank 95 istĂ€llet för diesel. 😬😳😔
Ingen annan att skylla pĂ„ Ă€n mig sjĂ€lv. Stog helt i andra tankar och var vĂ€l redan hemma i fantasin. SkĂ€msstruten pĂ„. 🙈🙉😂
TĂ€nkte sĂ€tta vinyl pĂ„ sidorna av bilen med texten ”Diesel only” sĂ„ kanske jag minns det i framtiden. đŸ€©đŸ˜Ž

Hoppas du vinner din tidning! 👍😊
Det Àr ju en tonfa. Du hittar sÀkert en till snart, bruka komma i par. Nice, vÀl anvÀnd ser jag. :)
Japp, stĂ€mmer bra! Har dock bara denna dĂ„ jag fick den av en spansk polis. 😊
Har haft lite annat sĂ„nt dĂ€r förut och har nog lite kvar. Hade ett par Sai förut och har nog nĂ„got par nunchakus som ligger och gömmer sig. 😊

Edit: Har oxĂ„ nĂ„gon Katana som jag fick tag pĂ„ för massor av Ă„r sedan. Ingen aning om vad det Ă€r för kvalite eller sĂ„. Kom pĂ„ det nu nĂ€r @dragonhf visade bild. 😊
 
Senast Àndrad:

dragonhf

Rolex
Ja, jag skulle nog tycka synd om de som försöker bryta in sig hos oss nÀr jag Àr hemma.
Det hÀnger en skarp Katana i hallen ocksÄ. ( sÄlde sÄna förut, handsmidd i kolstÄl dock frÄn Kina, i Japan Àr det förbjudet att
tillverka katanas i kolstÄl, dem Àr i nÄgon zink blandning. Det finns dock undantag )

TrÀnade kampsport i mÄnga Är, sÄ hemma hos oss finns det mycket "kampsportsutrustning".

IMG_6402.JPG

IMG_6400.JPG
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Jo, det blev ett missöde med skĂ„pbilen, full tank 95 istĂ€llet för diesel. 😬😳😔
Ingen annan att skylla pĂ„ Ă€n mig sjĂ€lv. Stog helt i andra tankar och var vĂ€l redan hemma i fantasin. SkĂ€msstruten pĂ„. 🙈🙉😂
TĂ€nkte sĂ€tta vinyl pĂ„ sidorna av bilen med texten ”Diesel only” sĂ„ kanske jag minns det i framtiden. đŸ€©đŸ˜Ž

Hoppas du vinner din tidning! 👍😊

Japp, stĂ€mmer bra! Har dock bara denna dĂ„ jag fick den av en spansk polis. 😊
Har haft lite annat sĂ„nt dĂ€r förut och har nog lite kvar. Hade ett par Sai förut och har nog nĂ„got par nunchakus som ligger och gömmer sig. 😊

Edit: Har oxĂ„ nĂ„gon Katana som jag fick tag pĂ„ för massor av Ă„r sedan. Ingen aning om vad det Ă€r för kvalite eller sĂ„. Kom pĂ„ det nu nĂ€r @dragonhf visade bild. 😊
Ska du avyttra nĂ„gonting sĂ„ntdĂ€r att ha just i hallen mot ovĂ€lkomna besökare sĂ„ hojta till 😊
En Katana Ă€r lite i skarpaste laget dock 😉
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Den dagen dÄ jag skaffade mig en G-shock trodde jag aldrig skulle komma. Nu Àr den dock hÀr och jag mÄste sÀga att den kommer absolut fylla en plats pÄ armen och i klocklÄdan. 600 spÀnn, that's it.
IMG_20210619_173844_327.jpg
IMG_20210619_173844_409.jpg
IMG_20210619_173844_441.jpg
 
Topp