• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Den hÀr gillade jag...
5B11DFEB-55C7-4778-B64B-23A5E2330506.jpeg
173BCDB8-1E33-4548-A4AD-76F00D0B8079.jpeg
8BAC750E-5C08-4EC1-A675-9723E6416A6F.jpeg
39044A50-8361-4FB5-B7CD-9E3E836350B3.jpeg

JDM, slÀpps i december.
GW-b5600FB-4jf
Mer info:
https://www.g-central.com/g-shock-g...niversary-of-the-fire-department-rescue-team/
 

Writer136

Panerai
Men jag törs nog inte ta gift pÄ ifall den har Stn displayen men att döma av bilden pÄ den limiterade sÄ ser det ut sÄ.
 

Rixard

Cartier
Men jag törs nog inte ta gift pÄ ifall den har Stn displayen men att döma av bilden pÄ den limiterade sÄ ser det ut sÄ.
Jag vet inte varför men jag har bestÀmt för mig att dessa inte har en STN display. Om sÄ vore fallet sÄ borde det iaf stÄ pÄ Casios specifikationer för klockorna men det gör det inte.

Jag har en Prw-3100 med negativ STN display och det Àr som natt och dag om man jÀmför med min g-shock med negativ display. Synd att Casio inte anvÀnder det i mycket fler klockor...
 

Writer136

Panerai
Jag vet inte varför men jag har bestÀmt för mig att dessa inte har en STN display. Om sÄ vore fallet sÄ borde det iaf stÄ pÄ Casios specifikationer för klockorna men det gör det inte.

Jag har en Prw-3100 med negativ STN display och det Àr som natt och dag om man jÀmför med min g-shock med negativ display. Synd att Casio inte anvÀnder det i mycket fler klockor...

LÀste nyligen pÄ WUS i trÄden om denna modellen. En anvÀndare hade mailat casio och fÄtt bekrÀftat det Àr STN display pÄ dem.
"Nov 12, 14:58 EST
Dear Steve
Thank You for choosing Casio America. Yes this model GWB5600BC-1B does have the STN display.
https://www.casio.com/products/watches/g-shock/gwb5600bc-1b
I just received this email! I might have to order this now,,,, who am I kidding I am ordering it now! "

StÄr Àven i lÀnken dÀr om STN display sÄ uppenbarligen har de det :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
LÀste nyligen pÄ WUS i trÄden om denna modellen. En anvÀndare hade mailat casio och fÄtt bekrÀftat det Àr STN display pÄ dem.
"Nov 12, 14:58 EST
Dear Steve
Thank You for choosing Casio America. Yes this model GWB5600BC-1B does have the STN display.
https://www.casio.com/products/watches/g-shock/gwb5600bc-1b
I just received this email! I might have to order this now,,,, who am I kidding I am ordering it now! "

StÄr Àven i lÀnken dÀr om STN display sÄ uppenbarligen har de det :)
Vad Àr en STN display? :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
StÄr för super twisted neumatic, skarpare sÄ de har en bÀttre lÀsbarhet Àn vanliga lcd displayer.
Ett fÄtal modeller som har fÄtt det Àn sÄ lÀnge, bland annat squaren i stÄl o de hÀr som vi diskuterat nu senast, vissa pro trek har blivit utrustade med den ocksÄ.
Najs! Det ska jag titta nÀrmare pÄ.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
LÀste nyligen pÄ WUS i trÄden om denna modellen. En anvÀndare hade mailat casio och fÄtt bekrÀftat det Àr STN display pÄ dem.
"Nov 12, 14:58 EST
Dear Steve
Thank You for choosing Casio America. Yes this model GWB5600BC-1B does have the STN display.
https://www.casio.com/products/watches/g-shock/gwb5600bc-1b
I just received this email! I might have to order this now,,,, who am I kidding I am ordering it now! "

StÄr Àven i lÀnken dÀr om STN display sÄ uppenbarligen har de det :)
Blir det Àven bÀttre lÀsbarhet pÄ inverterade displayer med STN?
 

Cold

Breitling
20B0FE35-0F8F-40F4-A4C2-95515A732720.jpeg
Av mina tycker jag att det Àr den hÀr som gör sig bÀst till skjorta/kostym.
Skitsnyggt. Passar ju perfekt till skjortan!
Jag har inte haft tillfÀlle att bÀra G-shocks med kostym Àn.
Jag velar mellan DW 5035D och GW 5000 dÄ min favoritkostym Àr svart.
Vad tycker panelen? Lite extra guldbling eller helsvart square?
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tjena alla G-Shockers!

Jag stÀllde denna frÄga i en annan trÄd men hittade tyvÀrr inget svar (inte heller pÄ google).

NÄgon hÀr som vet hur man byter band pÄ en GMW-B5000?
Jag hittar inga ingÄngar dÀr bak. Det sitter ju tvÄ feta skruvar vid vardera bandhorn men de kanske Àr prydnader?
Jag föröskte skruva upp en sÄdan men inget hÀnde. Jag vÄgade inte ta i mer och riskera att repa hela kalaset.
Andra modeller har ju antingen skruvar som gÄr in i bakstycket eller Ätkomst till bandstiften.
Men jag har aldrig pillat pÄ denna variant.

Stulen bild nedan visar undersidan.

upload_2018-11-8_15-9-20.png


Tack pÄ förhand!
 
Topp