• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har denna G-shock pÄ ingÄng. Antingen imorn eller i övermorn fÄr jag den. G-shock gw m5610r-1jf, orange. OcksÄ en dom som endast sÀljs i Japan :)
20120905_8f8188.jpg
gw-m5610r-1jf-atomic.jpg
KÀnns som att du börjar komma in i ett bra G-Shock beroende. Min moddade oranga hÀlsar.
Har denna G-shock pÄ ingÄng. Antingen imorn eller i övermorn fÄr jag den. G-shock gw m5610r-1jf, orange. OcksÄ en dom som endast sÀljs i Japan :)
20120905_8f8188.jpg
gw-m5610r-1jf-atomic.jpg
Börjar bli ett bra G-SHOCK beroende nu. Jag har en likadan orange fast moddad.
DSC_0006-2.jpg
 

Code

AKA Vincent B
NÄn som vet hur man Àndrar light seconds? SÄ lampan lyser lÀngre Àn 2 sek? Finns ingen "LT 1 OCH LT3" instÀllning pÄ japanska..
 

Marlow

Omega
Fan heller, Àr alldeles för rÀdd om dom! ;-) Illa nÀr man t.o.m letar efter en beater att ersÀtta en g-Shock...

SkÀmt Äsido: du verkar anvÀnda dom som man ska! Oftast Àr det ju dom grejerna man anvÀnder sk*ten ur som man tycker bÀst om, inte det som ligger i lÄdor och inte vÄgar anvÀndas!

Haha lite samma för mig, tÀnkte att en g-shock Àr perfekt nÀr jag jobbar pÄ verkstaden men den Àr ju sÄ fin vill inte förstöra den...
 

Bondurant

Omega
Skönt att det finns flera som sÀger som det Àr. ; ) Ok, lite allvar Àr det nog allt. Jag ska vara Àrlig och sÀga att jag Àr nog mer rÀdd om mina G-shocks Àn andra klockor. Just kemikalier i form av krÀmer, tvÄl osv försöker jag göra allt för att undvika fÄ pÄ resinet och begrÀnsar Àven UV-ljus för att minimera resin-rot.

Den vita G-shocken jag har vill jag behÄlla sÄ fin som möjligt och undviker att bÀra den nÀr jag vet att textilfÀrger frÄn lÄngÀrmade tröjor riskerar att slÀppa och gnidas in pÄ den fina vita oskuldsfulla ytan.

Ja, dom vita verkar sÀrskilt kÀnsliga. Har akira special ed. som nu bara ligger oanvÀnd i sin fina metallburk. SÄg en begagnad sÄn som hade gulnat och den sÄg bedrövlig ut... :-( Àr i valet och kvalet om den ska fÄ ligga kvar i nyskick, sÀljas eller anvÀndas. Den Àr ju sÄ jÀkla cool sÄ egentligen borde den anvÀndas! Bra modul pÄ den ocksÄ!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ja, dom vita verkar sÀrskilt kÀnsliga. Har akira special ed. som nu bara ligger oanvÀnd i sin fina metallburk. SÄg en begagnad sÄn som hade gulnat och den sÄg bedrövlig ut... :-( Àr i valet och kvalet om den ska fÄ ligga kvar i nyskick, sÀljas eller anvÀndas. Den Àr ju sÄ jÀkla cool sÄ egentligen borde den anvÀndas! Bra modul pÄ den ocksÄ!

Ja det Àr verkligen synd att den kanske bÀsta fÀrgen efter svart inte Àr lÀmplig att anvÀndas dagligen. En vit fÀrg som har gulnat ser verkligen ofrÀsch ut. En ren sommardinka kanske.
 

Bondurant

Omega
Ja det Àr verkligen synd att den kanske bÀsta fÀrgen efter svart inte Àr lÀmplig att anvÀndas dagligen. En vit fÀrg som har gulnat ser verkligen ofrÀsch ut. En ren sommardinka kanske.

Definitivt. TyvÀrr tar vÀl solen (och svett) rÀtt styggt pÄ dom vita banden.

Kanske gÄr att tvÀtta med klorin? Alt. Köpa nya band /bezel med jÀmna mellanrum.
 
Topp