• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Nja, det Àr smÄ bitar och nÄgra mer Ät smulhÄllet. VÀrst Àr att det nog inte Àr komplett heller sÄ det blir en Mission impossible tyvÀrr att limma ihop.

TrÄkigt. Skalet frÄn Brasilien kanske t om hÄller högre kvalitét men... visst vore det fantastiskt om Casio slÀppte klockor med skal som passar vintage. Med moderna originalskal Àr det sÄpass illa passform att det Àr för tajt eller för löst? Eller Àr det knappsystemet som inte passar?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Idag Àr det synkning. GÄr ju mycket fortare nÀr det Àr dÄligt vÀder. :)

(Nej jag hade inte klockorna pÄ armen under synk)
IMG_20190116_203754.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
TrÄkigt. Skalet frÄn Brasilien kanske t om hÄller högre kvalitét men... visst vore det fantastiskt om Casio slÀppte klockor med skal som passar vintage. Med moderna originalskal Àr det sÄpass illa passform att det Àr för tajt eller för löst? Eller Àr det knappsystemet som inte passar?

Casiotillverkade vintageskal till vintage Casio vore nÄt att hoppas pÄ om de gick att köpa. Blev en bestÀllning.
Inte för det Àr nÄt större fel pÄ Brasilienskalet iofs men... har inte monterat det sjÀlv sÄ jag vet inte hur pass det passade att fÄ dit det. Sitter rÀtt bra tycker jag.
 

Tampa_blord

Panerai
Casiotillverkade vintageskal till vintage Casio vore nÄt att hoppas pÄ om de gick att köpa. Blev en bestÀllning.
Inte för det Àr nÄt större fel pÄ Brasilienskalet iofs men... har inte monterat det sjÀlv sÄ jag vet inte hur pass det passade att fÄ dit det. Sitter rÀtt bra tycker jag.

Passformen pÄ den brasilanska bezel/bandet Àr kanon. Det enda som jag (och mÄnga andra) har att gnÀll pÄ Àr texten pÄ bezel, den Àr för vit. Orginalet hade en mer silver/grÄ fÀrg.

Men dÄ det Àr snudd pÄ omöjligt att fÄ tag pÄ ett NOS set, och skulle man mot förmodan hitta ett sÄ kostar dom skjortan, sÄ Àr detta ett ypperligt alternativ!

Har i nulÀget 3st DW5600C pÄ vÀg in, alla dessa kommer fÄ ny brasiliansk kostym :)
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Passformen pÄ den brasilanska bezel/bandet Àr kanon. Det enda som jag (och mÄnga andra) har att gnÀll pÄ Àr texten pÄ bezel, den Àr för vit. Orginalet hade en mer silver/grÄ fÀrg.

Men dÄ det Àr snudd pÄ omöjligt att fÄ tag pÄ ett NOS set, och skulle man mot förmodan hitta ett sÄ kostar dom skjortan, sÄ Àr detta ett ypperligt alternativ!

Har i nulÀget 3st DW5600C pÄ vÀg in, alla dessa kommer fÄ ny brasiliansk kostym :)
Tre(!)
Hur, nÀr, varför??!
 

Tampa_blord

Panerai
Detta Àr 9CV, bilderna Àr stulna frÄn internet.
Verkar dock finns lite olika versioner av denna model, den jag har pÄ vÀg ser ut som den första bilden, dvs med CASIO som bryter av ramen

7BB59EF4-3B4C-4E58-ADCD-C512CBCD103B.jpeg

425C3CF9-2B9C-4F43-BADF-53DFE9D99F3F.jpeg


Har nÀmligen en DW5600EG-9V, kul att en vintage ocksÄ :)
227889DB-8AB1-413A-84F8-A5730A9AC20D.jpeg


Edit: HÄller pÄ för fullt att lÀsa pÄ om olika modelbeteckningar/versioner. Kan helt och hÄllet vara ute och cykla gÀllande det ovan. SÄ om nÄn har mer info/kunskap sÄ flik gÀrna in :)
 
Senast Àndrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Detta Àr 9CV, bilderna Àr stulna frÄn internet.
Verkar dock finns lite olika versioner av denna model, den jag har pÄ vÀg ser ut som den första bilden, dvs med CASIO som bryter av ramen

7BB59EF4-3B4C-4E58-ADCD-C512CBCD103B.jpeg

425C3CF9-2B9C-4F43-BADF-53DFE9D99F3F.jpeg


Har nÀmligen en DW5600EG-9V, kul att en vintage ocksÄ :)
227889DB-8AB1-413A-84F8-A5730A9AC20D.jpeg


Edit: HÄller pÄ för fullt att lÀsa pÄ om olika modelbeteckningar/versioner. Kan helt och hÄllet vara ute och cykla gÀllande det ovan. SÄ om nÄn har mer info/kunskap sÄ flik gÀrna in :)
JÀkla bra. Hitta en grön Speed ocksÄ ;)
 

HerrR

Omega
Funderar pÄ en Rangeman GE-9400-3ER men funderar pÄ om nÄgon annan kan passa mina behov. Kompass, solceller och radiosync Àr det som finns pÄ önskelistan, men gÀrna i en diskretare förpackning. Tror att en Rangeman kommer att se för aggressiv ut pÄ mig En kompetent vardagsbeater Àr jag ute efter!

NĂ„gon som har tips?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Funderar pÄ en Rangeman GE-9400-3ER men funderar pÄ om nÄgon annan kan passa mina behov. Kompass, solceller och radiosync Àr det som finns pÄ önskelistan, men gÀrna i en diskretare förpackning. Tror att en Rangeman kommer att se för aggressiv ut pÄ mig En kompetent vardagsbeater Àr jag ute efter!

NĂ„gon som har tips?

Mudman Àr mindre och har solar, kompass.
 
Topp