• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SSL

Audemars
Om nÄn skulle rÄka hitta en...

image.jpg


...hör dÄ gÀrna av er. :blackalien: :cigar:
 
Jag har lite svÄrt för digitala klockor. Jag vill att det ska vara analogt, eller möjligtvis anal/digi :D
Breitlting Aerospace Àr tex skitsnygg!

Finns ju ett gÀng G-shockar dÀr ute med analog visning, men det Àr ÀndÄ nÄtt som hÄller mig tillbaka...

MÄste jag vÀlja fÄr det nog bli en DW-5600 ÀndÄ, trots att den Àr jÀttedigital..!

Typ den hÀr :) (googlad bild)

nhoolywood-casio-g-shock-dw-5600nh-1er-03-570x380.jpg
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Grymt nöjd med min hitintills.
KÀnns vÀldigt befriande med en klocka som nÀstan ber om stryk.
Är vĂ€ldigt försiktig med mina andra klockor men med den hĂ€r vĂ€lkomnar jag nĂ€stan smĂ€llarna!



1423730189835861722568.jpg
 

plattfot

Rolex
Precis som yonsson har jag en gammal Casio sedan tidigt -00-tal. Mitt exemplar Àr osnyggt grön/svart och inhandlades pÄ U&Penn sergelgatan. Har bytt batteri pÄ den tre gÄnger och pÄminns varje gÄng hur stryktÄligt byggd den Àr. SkrÀms dÄ jag monterar batteriet och den inte gÄr igÄng - man behöver "kortsluta"/reset:a klockan för att den skall starta igen efter batteribytet.

Den Äker pÄ nÄgon gÄng i mÄnaden, ofta för en timme eller tvÄ i samband med fjÀllvandringar, simhallsbesök eller mÄleri/snickeriarbete. De senaste sex helgerna har den dock suttit pÄ frÄn fredag till söndag kvÀll i samband med bastubygge i fritidshuset.





 

RĂ€ven

Cartier
Grymt nöjd med min hitintills.
KÀnns vÀldigt befriande med en klocka som nÀstan ber om stryk.
Är vĂ€ldigt försiktig med mina andra klockor men med den hĂ€r vĂ€lkomnar jag nĂ€stan smĂ€llarna!



1423730189835861722568.jpg

Jag blir, Àrligt talat, nöjd om jag rÄkar slÄ i min G-Shock eller om den blir blöt, kladdig eller allmÀnt sullig. Wash and go[emoji2][emoji106]
 

Sorubim

Audemars
Jag har lite svÄrt för digitala klockor. Jag vill att det ska vara analogt, eller möjligtvis anal/digi :D
Breitlting Aerospace Àr tex skitsnygg!

Finns ju ett gÀng G-shockar dÀr ute med analog visning, men det Àr ÀndÄ nÄtt som hÄller mig tillbaka...

MÄste jag vÀlja fÄr det nog bli en DW-5600 ÀndÄ, trots att den Àr jÀttedigital..!

Typ den hÀr :) (googlad bild)

nhoolywood-casio-g-shock-dw-5600nh-1er-03-570x380.jpg

Fan vad retro-coolt med bullbars :cool: ... nu blev jag ju sugen pÄ sÄna till min GW-M5600BC.
 

carlanton

Audemars
Mina tvÄ camoklockor:

DSCF7002.jpg


FörstÄr att man som vuxen mÀnniska inte vill bÀra en enorm plastklocka, men för mig och min förvuxna tonÄrsstil passar de perfekt. Funderar pÄ att komplettera med en i grÄsvart camo för att matcha min nya vÀldigt japanska vÀska:

Skärmavbild 2015-02-12 kl. 12.21.16.png
 

Sorubim

Audemars
PÀronen svÀngde förbi idag, pÄ en blixtvisit... Med sig hade de mina G-Shocks som jag bar som liten knodd.

Åh, vilken nostalgi :)

Akm6qVx.jpg

Coolt! Förutom affektionsvÀrdet sÄ gissar jag att den dÀr Froggien kan vara vÀrd nÄgra riksdaler. Kanske nÄgon av dom andra ocksÄ. Det finns ju nÄgra som samlar pÄ vintage G-Shocks. I med batterier nu och kicka liv i dom!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Coolt! Förutom affektionsvÀrdet sÄ gissar jag att den dÀr Froggien kan vara vÀrd nÄgra riksdaler. Kanske nÄgon av dom andra ocksÄ. Det finns ju nÄgra som samlar pÄ vintage G-Shocks. I med batterier nu och kicka liv i dom!

UpptÀckte att jag inte har CR2016 batterier, bara CR2025 :(
Köper imorgon :)
Froggien Àr dock solcells. FÄr se om den laddas upp.
 

Sorubim

Audemars
Nice! Jag googlade lite och kom fram till att den dÀr modellen kallas "Gold Defender Frogman" och Àr inget man ser varje dag. Hittade en annons dÀr en sÄlts för 520 dollar pÄ WUS 2012.
 

SSL

Audemars
Vart hittar man g-shock i Sthlm dĂ„? SĂ„ man fĂ„r kika pĂ„ lite modeller? Är sugen pĂ„ en rektangulĂ€r och inte för stor.
 
Vart hittar man g-shock i Sthlm dĂ„? SĂ„ man fĂ„r kika pĂ„ lite modeller? Är sugen pĂ„ en rektangulĂ€r och inte för stor.


Hos nÄgra av StjÀrnurmakarna bland annat. Den vid Liljeholmstorget hade stort utbud men har minskat ned nu tyvÀrr. StjÀrnurmakarna inne i Farsta centrum har en del G-shockar ocksÄ.
Just ja. KlockaffÀren (minns inte namnet pÄ den nu) som ligger vid konserthuset, vÀgg ivÀgg med kjell&co pÄ Kungsgatan har ocksÄ ett rÀtt stort utbud av bÄde Casio och G-shock. DÀr Àr det bra priser dessutom :)
 
Hos nÄgra av StjÀrnurmakarna bland annat. Den vid Liljeholmstorget hade stort utbud men har minskat ned nu tyvÀrr. StjÀrnurmakarna inne i Farsta centrum har en del G-shockar ocksÄ.
Just ja. KlockaffÀren (minns inte namnet pÄ den nu) som ligger vid konserthuset, vÀgg ivÀgg med kjell&co pÄ Kungsgatan har ocksÄ ett rÀtt stort utbud av bÄde Casio och G-shock. DÀr Àr det bra priser dessutom :)


Urmakaren i Söderhallarna skall ocksÄ utöka sitt sortiment av G-Shock nÀmnde han vi mitt besök dÀr för nÄgon mÄnad sedan.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Tror det var en sÄn rackare jag sÄg hos klockmaster i Solna C. Funderar pÄ att testa den nÀsta gÄng jag Àr nere. Lite skeptiskt till det röda bara, inte min fÀrg.

Jag tycker det röda (vilket Àr vÀldigt lite och inget som pÄverkar val av klÀdsel) lyfter 80-tals kÀnslan ett snÀpp högre Àn den andra modellen :)
 
  • Like
Reactions: ssl
Topp