• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Mudmaster.

00000IMG_00000_BURST20190309152738817_COVER.jpg
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Grymt med en trÄd för endast G-shock snack :)
Köpte sjÀlv min första G-Shock i höstas, en basic dw5600 och har varit mycket nöjd. Börjar dock bli sugen pÄ nÄgot nytt men den hÀr gÄngen efter nÄgot lite mer high-end. Var helt instÀllt pÄ att skaffa en Frogman (nya versionen) tills jag sÄg att storleken var av sÄdan att den hade passat bÀttre runt fotleden Àn handleden...o_O
Vad finns det för alternativ med samma eller snarlik kvalitet som en Frogman inom G-Shock segmentet? Eller ska man leta upp nÄgon tidigare version av Frogmannen, i s.f. vilken?
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Grymt med en trÄd för endast G-shock snack :)
Köpte sjÀlv min första G-Shock i höstas, en basic dw5600 och har varit mycket nöjd. Börjar dock bli sugen pÄ nÄgot nytt men den hÀr gÄngen efter nÄgot lite mer high-end. Var helt instÀllt pÄ att skaffa en Frogman (nya versionen) tills jag sÄg att storleken var av sÄdan att den hade passat bÀttre runt fotleden Àn handleden...o_O
Vad finns det för alternativ med samma eller snarlik kvalitet som en Frogman inom G-Shock segmentet? Eller ska man leta upp nÄgon tidigare version av Frogmannen, i s.f. vilken?
Med handen pÄ hjÀrtat sÄ Àr ingen som Frogman, men annars Àr Rangeman kvalitativa!
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Med handen pÄ hjÀrtat sÄ Àr ingen som Frogman, men annars Àr Rangeman kvalitativa!

Lite det jag misstÀnkte. Rangeman Àr trevlig men av nÄgon anledning inte lika tilltalande som Frogman.

Tittar pĂ„ Ă€ldre Frogman modeller och har fastnat lite för DW-9900 vilken verkar vara en liten och nĂ€tt sak. Är det nĂ„got att ha eller Ă€r det för gammalt?
 
Grymt med en trÄd för endast G-shock snack :)
Köpte sjÀlv min första G-Shock i höstas, en basic dw5600 och har varit mycket nöjd. Börjar dock bli sugen pÄ nÄgot nytt men den hÀr gÄngen efter nÄgot lite mer high-end. Var helt instÀllt pÄ att skaffa en Frogman (nya versionen) tills jag sÄg att storleken var av sÄdan att den hade passat bÀttre runt fotleden Àn handleden...o_O
Vad finns det för alternativ med samma eller snarlik kvalitet som en Frogman inom G-Shock segmentet? Eller ska man leta upp nÄgon tidigare version av Frogmannen, i s.f. vilken?
Vad @TerryTee sa:) frogmanen Àr helt outstanding, Àven om rangen storleksmÀssigt kanske passar oss med liiite mindre handleder bÀttre (that said, hÄller nu pÄ och bantar ner G samlingen rejÀlt men Froggen Àr 100 % dÀr för att stanna trots sin storlek). Men om jag fÄr föreslÄ nÄgot som kanske Àr lite sjÀlvklart : gw5000. Liten nog att ha varje dag, kommer kÀnnas familjÀr iom den tidigare dw5600an, men Àr sÄ subtilt awesome och robust med sitt metall case och dlc screwback att det kÀnns som en sjÀlvklar efterföljare till de klassiska enkla Squaresen. Plus, you know, sÄ Àr den en grym komplement till froggen med sin dlc caseback;)
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Annars tÀnker jag pÄ de mindre titanium frogsen frÄn back in the day. Men kommer inte ihÄg referenser pÄ rak arm:)

GW5000 Ă€r definitivt pĂ„ listan :) Ser ut att vara en fin uppgradering frĂ„n DW5600. Har kikat lite pĂ„ DW-9900 vilken verkar vara den minsta av alla Frogmans som gjorts. Är inte allt för dyr heller runt 1500-2500 pĂ„ Ebay. FrĂ„gan Ă€r om man vĂ„gar köpa en sĂ„dan gammal bara, verkar inte direkt jĂ€ttelĂ€tt att fĂ„ tag pĂ„ t.ex. extra armband.
 
GW5000 Ă€r definitivt pĂ„ listan :) Ser ut att vara en fin uppgradering frĂ„n DW5600. Har kikat lite pĂ„ DW-9900 vilken verkar vara den minsta av alla Frogmans som gjorts. Är inte allt för dyr heller runt 1500-2500 pĂ„ Ebay. FrĂ„gan Ă€r om man vĂ„gar köpa en sĂ„dan gammal bara, verkar inte direkt jĂ€ttelĂ€tt att fĂ„ tag pĂ„ t.ex. extra armband.
Bra frÄga med band och bezel. VettefÄglan om ens tiktox fortfarande stock de gamla, men hittar du en i bra skick behöver det ju inte vara ett problem:)

Annars finns ju typ 8250n som Àr lite mindre om jag inte missminner mig (och den balla 8235)!
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Grymt med en trÄd för endast G-shock snack :)
Köpte sjÀlv min första G-Shock i höstas, en basic dw5600 och har varit mycket nöjd. Börjar dock bli sugen pÄ nÄgot nytt men den hÀr gÄngen efter nÄgot lite mer high-end. Var helt instÀllt pÄ att skaffa en Frogman (nya versionen) tills jag sÄg att storleken var av sÄdan att den hade passat bÀttre runt fotleden Àn handleden...o_O
Vad finns det för alternativ med samma eller snarlik kvalitet som en Frogman inom G-Shock segmentet? Eller ska man leta upp nÄgon tidigare version av Frogmannen, i s.f. vilken?
Som @hammermountain skrev sÄ kanske en GF-8235 kan passa. Den sitter som en Rangeman och Àr mycket smidigare Àn GWF-D1000. FrÄga @Jaggis :) Jag har en GF-8250CM men kvalitetsmÀssigt sÄ slÄr den INTE GWF-D1000 men den Àr nÄgot robustare Àn en Rangeman.
 
Topp