• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Som @hammermountain skrev sÄ kanske en GF-8235 kan passa. Den sitter som en Rangeman och Àr mycket smidigare Àn GWF-D1000. FrÄga @Jaggis :) Jag har en GF-8250CM men kvalitetsmÀssigt sÄ slÄr den INTE GWF-D1000 men den Àr nÄgot robustare Àn en Rangeman.

GF-8235 Àr absolut ett alternativ :). GWF-D1000 kÀnns dock mycket prisvÀrd i nulÀget, sett att den gÄr för 4000:- eller strax under begagnad hÀr pÄ forumet ibland. Kanske ska prova en innan jag köper nÄgot annat, kan ju vara sÄ att den inte alls Àr för stor.

NÄgon som har tips pÄ butik i StockholmsomrÄdet som sÀljer dessa modeller?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
GF-8235 Àr absolut ett alternativ :). GWF-D1000 kÀnns dock mycket prisvÀrd i nulÀget, sett att den gÄr för 4000:- eller strax under begagnad hÀr pÄ forumet ibland. Kanske ska prova en innan jag köper nÄgot annat, kan ju vara sÄ att den inte alls Àr för stor.

NÄgon som har tips pÄ butik i StockholmsomrÄdet som sÀljer dessa modeller?
Min D1000 Àr en av de bekvÀmaste klockorna att bÀra jag har, pÄ sitt sÀtt. Stor naturligtvis men sitter icke desto mindre som en smÀck och dÄ har jag smala handleder.
 

lofgreno

Audemars
GF-8235 Àr absolut ett alternativ :). GWF-D1000 kÀnns dock mycket prisvÀrd i nulÀget, sett att den gÄr för 4000:- eller strax under begagnad hÀr pÄ forumet ibland. Kanske ska prova en innan jag köper nÄgot annat, kan ju vara sÄ att den inte alls Àr för stor.

NÄgon som har tips pÄ butik i StockholmsomrÄdet som sÀljer dessa modeller?
Vet inte sÀkert men dom butiker jag sett mest GShocks i Àr StepIn pÄ Drottninggatan och KlockmÀster Globen. :)
 

maxin

Breitling
Tjena. Ny hĂ€r och suget efter en g shock Ă€r stort nu. Är lite insnöad pĂ„ dw6900 black/black. Tycker den ser helrĂ€tt ut. Men har lite frĂ„gor angĂ„ende modellbeteckningarna.
Jag tycker att dw6900 och gd-x6900 ser vÀldigt lika ut. Vad skiljer dom Ät? Nu har jag bara sett dom pÄ bild visserligen.
Och ibland stÄr det bokstÀver efter siffrorna exempel dw6900bb. Betyder BB , black/black?
Finns det möjligen nÄgon sida med översÀttningar?
MÄnga frÄgor frÄn en nybörjare.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Desk diving,
151FEA16-E219-4788-A6B0-F719319C4BC6.jpeg
 

42Hz

Breitling
Min G-Shock, gillade stuket men an nÄgon anledning blev den mest liggandes i en lÄda, blev aldrig kompis med armbandet, tror jag svettas för mycket. ;)
Köptes av nÄn som skulle in i lumpen eller skulle börja inom det militÀra. Hoppas den kom till anvÀndning!
gshock01.jpg
 

Bilagor

  • gshock02.jpg
    gshock02.jpg
    79 KB · Visningar: 1

David81

Omega
Godmorgon! Jag Àr Àgare till en gmw-b5000d och en gw-m5610. BÄda Àr stÀllda i Powersave och somnar samtidigt, men 5000 vaknar inte lika lÀtt. Plus att laddningen har gÄtt ner pÄ den. Brukar det va skillnad pÄ dom olika solcellsklockorna? Mvh David
 

Writer136

Panerai
Godmorgon! Jag Àr Àgare till en gmw-b5000d och en gw-m5610. BÄda Àr stÀllda i Powersave och somnar samtidigt, men 5000 vaknar inte lika lÀtt. Plus att laddningen har gÄtt ner pÄ den. Brukar det va skillnad pÄ dom olika solcellsklockorna? Mvh David

Jag har samma setup men nog aldrig tÀnkt pÄ det. Har Àven en g-steel som har samma funktioner. Tycker alla vaknar lika lÀtt.
 

David81

Omega
Jag har samma setup men nog aldrig tÀnkt pÄ det. Har Àven en g-steel som har samma funktioner. Tycker alla vaknar lika lÀtt.
Okej. Imorse fick jag hjÀlpa den i metall:) la den i fönstret sÄ vakna den till medans den andra vakna pÄ skrivbordet en bit in i rummet. TÀnkte mer om det Àr som det ska. Nu ligger den i fönstret och hoppas den vill ladda upp sig.
 

vlm1978

Cartier
Jag har samma setup men nog aldrig tÀnkt pÄ det. Har Àven en g-steel som har samma funktioner. Tycker alla vaknar lika lÀtt.

Godmorgon! Jag Àr Àgare till en gmw-b5000d och en gw-m5610. BÄda Àr stÀllda i Powersave och somnar samtidigt, men 5000 vaknar inte lika lÀtt. Plus att laddningen har gÄtt ner pÄ den. Brukar det va skillnad pÄ dom olika solcellsklockorna? Mvh David

Jag Àr genuint nyfiken pÄ varför ni anvÀnder PS. Det Àr juh bara att lÀgga klockan i fönstret om den skulle dippa bortom vad ni Àr bekvÀma med. Förklara sÄ att jag förstÄr hur ni resonerar (sÄ kanske jag ocksÄ kan bli omvÀnd)
 

David81

Omega
Jag Àr genuint nyfiken pÄ varför ni anvÀnder PS. Det Àr juh bara att lÀgga klockan i fönstret om den skulle dippa bortom vad ni Àr bekvÀma med. Förklara sÄ att jag förstÄr hur ni resonerar (sÄ kanske jag ocksÄ kan bli omvÀnd)
Jag testa utan presis nÀr jag köpte den. Men eftersom mitt batteri gÄtt ner och dÄligt med riktig sol, iallafall i SkÄne sÄ aktivera jag det igÄr. Men som sagt blev svÄr vÀckt.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag Àr genuint nyfiken pÄ varför ni anvÀnder PS. Det Àr juh bara att lÀgga klockan i fönstret om den skulle dippa bortom vad ni Àr bekvÀma med. Förklara sÄ att jag förstÄr hur ni resonerar (sÄ kanske jag ocksÄ kan bli omvÀnd)

Ett laddningsbart batteri hÄller ju lÀngre ju fÀrre laddcykler den fÄr uppleva.
PS-funktionen Àr en del av problemlösningen tillsammans med ett snÄlt bruk av lampan.
 

vlm1978

Cartier
Jag testa utan presis nÀr jag köpte den. Men eftersom mitt batteri gÄtt ner och dÄligt med riktig sol, iallafall i SkÄne sÄ aktivera jag det igÄr. Men som sagt blev svÄr vÀckt.

Det Àr nog bara för att den inte laddat tillrÀckligt (som den dippat alltsÄ). Jag bor ocksÄ i det undersköna SkÄne och solen rÀcker gott och vÀl :)
 

vlm1978

Cartier
Ett laddningsbart batteri hÄller ju lÀngre ju fÀrre laddcykler den fÄr uppleva.
PS-funktionen Àr en del av problemlösningen tillsammans med ett snÄlt bruk av lampan.

Fast sÄ fort du bÀr klockan dagtid sÄ laddas den (nÀr det finns nÄgot att ladda), sÄ det ger vÀl endast nÄgot om man endast förvarar klockan i lÄdan och anvÀnder sÀllan och inga lÀngre perioder och/eller tyngre funktioner
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Fast sÄ fort du bÀr klockan dagtid sÄ laddas den (nÀr det finns nÄgot att ladda), sÄ det ger vÀl endast nÄgot om man endast förvarar klockan i lÄdan och anvÀnder sÀllan och inga lÀngre perioder och/eller tyngre funktioner

Jo det Àr nog sÄ. En vanlig square drar ju knappt nÄgot batteri om man inte anvÀnder alarm eller ljuset ofta. Men vetskapen att min klocka gÄr ner i vilolÀge Àr en trygg kÀnsla. :)
 
Topp