Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Officiella G-Shocktråden

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av yonsson, 15 maj 2014.

Taggar:
  1. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Min stålis tar också lite sovmorgon jämfört med resinbröderna så det är nog normalt, det är ju inte samma modul. Angående laddningen så är ju stålisen (3459) mer exakt i sin visning via appen, 3159 visar ju bara låg, medium eller hög, och rimligtvis finns det nyanser däremellan. Jag skulle inte oroa mig om den nu inte visar tomt när den legat bredvid en annan som visar fullt. I manualen finns ett schema som visar hur mycket ljus den behöver för att bli full, och det är en jäkla massa.

roloj gillar detta.
  2. jazon506

jazon506 Plast

Hmm såg ju helt ok ut har du gjort det själv ?

3. David81

David81 Titan

4. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Jag började med att konsultera en av urmakarna som hänger på forumet, sen testade jag på egen hand med vetskapen att han kunde fixa till det om jag inte vart nöjd. Som min förra svärfar brukade säga, "det duger åt den som ska ha den" ;)

:-) gillar detta.
  5. David81

David81 Titan

Där kom svaret jag väntat på. Tack. Jag lät den ligga i fönstret hela dagen igår och när jag kom hem va den full laddad.

BarbaBaba gillar detta.
  6. jazon506

jazon506 Plast

Hehe ja det är ju det viktigaste. Bra att veta om man råkar repar den så kan man alltid borsta hela

BarbaBaba gillar detta.
  7. TerryTee

TerryTee Tantal

Från:
    Eskilstuna
  8. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Mudmaster idag.
    IMG_20190313_111140.

Dusse, MaBr, hammermountain och 8 andra gillar detta.
  9. URsinne

URsinne Silver

Min GMW-B5000 verkar ta lite längre tid på sig att ladda än de andra, GW-5000 och Frogman etc.

10. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Det vore intressant att höra ifrån någon med en annan 3459 (exempelvis GW-B5600) hur den står sig mot 3159 i det avseendet. Kan det vara modulen med Blåtand osv som är mer krävande?

11. David81

David81 Titan

Absolut intressant

12. Sumojocke

Sumojocke Titan

Både skruvade baksidan och displayen samt guldknapparna höjer verkligen klockans känsla.:)
    Konstigt att man ibland kan känna sig lycklig över att få betala för att få något... om ni förstår känslan?

Solo Rex, hammermountain, URsinne och 1 annan gillar detta.
  13. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Det är en riktigt trevlig pjäs. Tung känsla på handleden (nå, för att vara en G-shock. och den väger snäppet mer än tunga GW-5000) och många fina detaljer, inte minst den perforerade displayen, och lagom mycket guldiga färger. Livar verkligen upp handleden!

Solo Rex, Sumojocke, vlm1978 och 1 annan gillar detta.
  14. -JL-

-JL- Brons

Från:
    Göteborg
  15. Struten

Struten Titan

-JL- gillar detta.
  16. Flipper2

Flipper2 Tantal

Från:
    Göteborg
    Där ser man...
    Dw-5600
    Dw-6600
    Dw-6900
    Enkla, billiga och bra... allt annat är overkill .. eller? :D
    Det intressanta med G-shock är att den växer ihop med handleden... den assimileras inne i dig både mentalt och fysiskt... och du kan inte göra nåt åt det, dvs: en gång G - alltid G !!!

-JL- och spammerstakeahike gillar detta.
  17. 5610 hjälper mig ta tid idag.
    1943EBF8-B859-4372-A2EC-85C89F6DB145.

Solo Rex, URsinne, BarbaBaba och 7 andra gillar detta.
  18. Någon som vet hur det kommer sig att läsbarheten varierar beroende på vinkel? Gissar att skärmarna är gjorda efter att de ska sitta på vänsterarmen, men förstår inte varför det skiljer över huvud taget. Min är kristallklar snett nedifrån vänster medan den är något oskarp rakt framifrån och oskarp från höger. Finns det någon simpel förklaring? :)

:-) gillar detta.
  19. C-J

C-J Titan

Den lätta förklaringen är antagligen bara hur ljuset faller på skärmen samt hur det reflekteras ut:)

20. Känns som att det dels beror på det ja, men tycker ofta att skärpan kan variera i olika vinklar även om ljusinfallet är det samma. Utan att fullt förstå hur skärmen fungerar så kan jag ju tycka att skärpan borde vara identisk i alla vinklar förutsatt att ljusförutsättningarna är identiska.. :)

21. C-J

C-J Titan

Mycket möjligt:) min kunskap om klockskärmar och ljus infall/brytning tog tyvärr stopp där:D

Bjoerlin76 gillar detta.
  22. :-)

:-) Tantal

intressant fråga, speciellt som jag bär min klocka på höger arm.
    har för mig att jag läst att (åtminstonde vissa modeller) är optimerade för att bäras på vänster arm. men jag kan ha drömt det och watchuseek-forumet ligger nere just nu så jag kan inte leta där. :(

Bjoerlin76 gillar detta.
  23. Writer136

Writer136 Brons

Snabb leveranslav Watchtech.
    I dag kom den lilla gummiringen som ska sitta mellan bezelringen och boetten så nu är min mod klar. Ringen är i stål till skillnad från den i resin som sitter på från början
    Gst-w300 med bezelring och corduraband från gst-s330. Mycket nöjd med denna one of a kind.
    DSC_9264.JPG

El Guapo, S.L, vlm1978 och 7 andra gillar detta.
  24. Det låter ju inte helt orimligt faktiskt! Tycker du att du märker av att den är lite oskarp då?

25. Birkhellman

Birkhellman Brons Premium

Moddad 5610 idag.
    2C9E6A6F-7FF9-4CE0-AC2E-C077720FE3FD.

URsinne, spammerstakeahike, :-) och 6 andra gillar detta.
  26. :-)

:-) Tantal

inget jag märker av i dagligt användande, men tittar man noga kan jag nog tycka att det är så. vissa jag har är i.a.f. helt klart optimerade för "vriden" handled och inte rakt fram. hittar inte så mycket info om detta fenomen. här är någon som har samma spekulationer så det är förmodligen detta filter som är optimerat på somliga modeller då.

-"I think Casio plays around with polarizing angles to optimize viewing of the LCD. It looks like the 5030 LCD is optimized for left handed wear, angled slightly up and out from the body. I guess this is how the majority of people would glance at their watch. "

27. HSK

HSK Tantal

Jag har lite dålig koll på modellutbudet men finns det någon variant med display liknande GPR-B1000 fast i mindre formfaktor? Jag hade tidigare en DW-6900 med negativ display och svor att aldrig mer gå den vägen ty den var fullkomligt oläslig men displayen på Rangeman är riktigt läcker och verkar dessutom vara lättläst i alla möjliga ljusförhållanden.

Jag har inget som helst behov av funktionerna (men vem fan har det? :D) utan är mest ute efter en enklare modell med liknande display men det verkar vara svårt att finna.

28. HSK

HSK Tantal

Jag har reflekterat över det med min DW-5600 och alltid tyckt att det är märkligt hur displayen genast blir skarpare om man vinklar ut klockan från kroppen istället för att se på den rakt uppifrån men förklaringen låter vettig. Jag har dock svårt att förstå varför majoriteten av användarna skulle se på sin klocka på det viset men vad vet jag, det kanske är jag själv som är udda?

29. S.L

S.L Silver

Från:
    Stockholm
    Svårt att lägga undan denna,
    7C568B0C-384C-441B-865B-279F88BE71BC.

Kson, Diver2000, URsinne och 12 andra gillar detta.
  30. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Tyvärr finns det ingen annan modell i dagsläget med samma display.

HSK gillar detta.