• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nousche

Omega
Min Casio Protrek ger en ganska korrekt höjdskillnad om jag lyfter den en meter inomhus, sÄ den barometern mÄste ju klara av att mÀta förÀndringar mindre Àn en hPa?
Borde kanske men min uppfattning Àr att den inte riktigt gÄr att lita pÄ om jag ska ha den till vÀderprognoser
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Dottern, just fyllda 9, har tjatat om en G-Shock, "eftersom du har det pappa", sÄ dÄ fÄr det ju bli sÄ. Jag lÀr ju inte vara idol sÄ lÀnge till... :bag:
Mycket nöjd blev hon, extra bra Àr den lilla gubben i den runda displayen som dansar, eller möjligen surfar, nÀr man trycker pÄ en knapp. Och den passar mycket bÀttre Àn vad min usla bild visar.
NÀr vi tog kort passade hon pÄ att dissa min Mudmaster. "Det Àr vÀl bara barnklockor som har visare".
Ja ja, vi sÀger vÀl det dÄ! :D
IMG_20190705_170208.jpg
Gulligt. Jag har en baby g med en dansande katt!
 

Fargoth

Omega
Borde kanske men min uppfattning Àr att den inte riktigt gÄr att lita pÄ om jag ska ha den till vÀderprognoser
Ja vÀder har jag inte mycket koll pÄ, reagerade bara pÄ att du skrev att en klockbarometer inte klarar enstaka hPa. :)

Jag Àr lite imponerad av att min klocka mÀter sÄ bra som den gör. Enda jag stör mig pÄ Àr att den bara anger trycket i hela hPa nÀr den helt uppenbart mÀter bÀttre. Men man fÄr vÀl ta höjdangivelsen och rÀkna sjÀlv, dÄ borde man komma ner pÄ 0.1 hPa i upplösning.

Saxat frÄn Casios manual:
Screenshot from 2019-07-06 02-04-12.png
 

Nousche

Omega
Ja vÀder har jag inte mycket koll pÄ, reagerade bara pÄ att du skrev att en klockbarometer inte klarar enstaka hPa. :)

Jag Àr lite imponerad av att min klocka mÀter sÄ bra som den gör. Enda jag stör mig pÄ Àr att den bara anger trycket i hela hPa nÀr den helt uppenbart mÀter bÀttre. Men man fÄr vÀl ta höjdangivelsen och rÀkna sjÀlv, dÄ borde man komma ner pÄ 0.1 hPa i upplösning.

Saxat frÄn Casios manual:
Screenshot from 2019-07-06 02-04-12.png
Njae medger att jag var lite otydlig. Den mÀter sÀkert bra avseende decimaler etc. Men min uppfattning jÀmfört med bÀttre barometer Àr att den inre riktigt stÀmmer. Dvs att den sÀkert inte Àr helt kalibrerad.

De barometer jag anvÀnder jÀmfört med klockan stÀmmer sÀllan överens, och dÄ litar jag nog mer pÄ de som Àr kalibrerade.
 

Framfall

Omega
139D0323-C1DD-4572-8ED6-D4AD042EE365.jpeg
Hur gör man rent en sÄn hÀr egentligen?
Med tanke pÄ vad den utstÄtt sÄ skulle jag vilja tvÀtta den riktigt ren...
 
Topp