• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Hej G-shockare!

Har ni nÄgon aning om hur Casio tÀnker angÄende vilka funktioner dom stoppar i klockorna?
RÀtt tid mÄste ju vara ganska viktigt för en klocka tycker man och dÄ finns tex GW-M5610 som billigast med Multi Band 6 eller GBA-800 med Bluetooth. Men jag tycker exempelvis att GA-700 Àr snyggare men den har varken Multi band eller Bluetooth men kostar som en GBA-800...?
Samtidigt kan en klockmodell i Asien ha Multi band men inte i Europa. Eller sÄ Àr det tvÀrtom.

Den dÀr antennen kan ju inte vara sÄ hemskt avancerad eller? Den borde finnas i varenda G-shock sÄ lÀnge klockan inte har GPS eller Bluetooth tycker man (jag)... :bored:
Det finns en G-Shock för varje tillfÀlle och det finns kunder som inte vill ha radiosynk eftersom det drar mer batteri. Det finns sÄklart mÄnga mÀnniskor som bor utanför radiomottagning och dÄ Àr det en onödig funktion. G-Shock godkÀnda av NASA har t ex inte radiosynk.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Stopp! Bli inte avskrÀckt! G-Shockarna har timer men pÄ modellen jag refererade till kan man Àven stÀlla in sekunderna som behövs för det perfekta Àgget :)
Ja jÀdrar, höll pÄ att gÄ vilse dÀr, tack och bock! Ska nog mjukstarta med en GW-5000 sÄ fort jag klurat ut hur man konsumerar dessa mystiska vidunder.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
1E0823AE-5E5E-4D25-9C09-4AAFA5D43A0A.jpeg
749A6EA6-83B4-43AA-A1FD-E70C9A0668A7.jpeg
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Det finns en G-Shock för varje tillfÀlle och det finns kunder som inte vill ha radiosynk eftersom det drar mer batteri. Det finns sÄklart mÄnga mÀnniskor som bor utanför radiomottagning och dÄ Àr det en onödig funktion. G-Shock godkÀnda av NASA har t ex inte radiosynk.
Och tid i (nÀstan) alla lÀgen Àr ju ocksÄ en bra grej som (mÄnga) g-shocks med radiosynk saknar.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Och tid i (nÀstan) alla lÀgen Àr ju ocksÄ en bra grej som (mÄnga) g-shocks med radiosynk saknar.

Radiosynk Àr lite överskattat tycker jag. Det Àr sÀllan jag behöver stÀlla klockan ÀndÄ. Och har jag behovet kan jag synka manuellt och det tar ju kortare tid Àn att synka via radiovÄgor som gÀrna tar nÄgra minuter.
Hellre skarpa siffror Àn radiosynk!
 
Det finns en G-Shock för varje tillfÀlle och det finns kunder som inte vill ha radiosynk eftersom det drar mer batteri. Det finns sÄklart mÄnga mÀnniskor som bor utanför radiomottagning och dÄ Àr det en onödig funktion. G-Shock godkÀnda av NASA har t ex inte radiosynk.
Det förklarar ÀndÄ inte Casio's oklara linje.
Sen kan man frÄga sig hur mÄnga kunder som arbetar pÄ Nasa...?
 

jenskevin

Omega
Är pĂ„ jakt efter en GW-5000-JF1, vet att det Ă€r en modell som enbart ska sĂ€ljas i Japan. Men tĂ€nkte om ni vet om man kan komma över den sĂ„ man slipper tull och andra avgifter?
 

:-)

Cartier
Forum software by XenForoℱ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.
 
Senast Àndrad:
Topp