• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
det Àr lustigt det hÀr med att folk som hÀnger hÀr Àr sÄ nojjig om batteritiden.
om man anvÀnder klockan som en KS medlem d.v.s. i rotation med minst 10 andra klockor sÄ tar batteriet aldrig slut typ.
och skulle det mot förmodan ta slut Àr klockan flippad för flera Är sen...
:hilarious::hilarious::hilarious:

Och tar batteriet slut och man inte vill flippa sÄ Àr det rÀtt enkelt att helt enkelt byta batteri sjÀlv.
 

Flipper2

Rolex
Möjligt möjligt... trodde att de 4 insexskruvar pÄ bezeln gÄr rakt igenom hela hÀrligheten...
https___hypebeast.com_image_2019_07_g-shock-mudmaster-gg-b100-release-006.jpg
 

Flipper2

Rolex
Med sÄ mycket plast runt om sÄ Àr det ingen risk att man vaknar nÀr larmet tjuter... :D
By the way, finns det nÄn hÀr i huvudtaget som anvÀnder sin G som vÀckarklocka?
 

engst

Cartier
VÀnner, för första gÄngen typ nÄgonsin Àr jag pÄ semester utan en G-shock i slÀptÄg, och sÄ kan man ju inte ha det.

Har nu tÀnkt att lÀgga upp köpannons pÄ en bluetooth-variant som kom i höstas, den gula GW-B5600BC-1 (eller möjligen den svarta GW-B5600BC-1B).

Men först tvÄ frÄgor:
*) VÀnjer man sig vid en tough solar som inte visar hur laddad klockan Àr? #ocd :D Kanske syns det via bluetooth?
*) Tycks finnas delade meningar om statusen pÄ den svarta inverterade modellens display, ifall den Àr stn eller ej, men den uppfattas alltsÄ mer lÀsbar Àn tidigare liknande displayer? Skall ju vara en sommarklocka...
Tacksam för all input!

TvÄ snodda bilder för att illustrera och pigga upp =)
gw-b5600bc-1er.jpg
gw-b5600bc-1ber.jpg
 
Senast Àndrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
VÀnner, för första gÄngen typ nÄgonsin Àr jag pÄ semester utan en G-shock i slÀptÄg, och sÄ kan man ju inte ha det.

Har nu tÀnkt att lÀgga upp köpannons pÄ en bluetooth-variant som kom i höstas, den gula GW-B5600BC-1 (eller möjligen den svarta GW-B5600BC-1B).

Men först tvÄ frÄgor:
*) VÀnjer man sig vid en tough solar som inte visar hur laddad klockan Àr? #ocd :D Kanske syns det via bluetooth?
*) Tycks finnas delade meningar om statusen pÄ den svarta inverterade modellens display, ifall den Àr stn eller ej, men den uppfattas alltsÄ mer lÀsbar Àn tidigare liknande displayer? Skall ju vara en sommarklocka...
Tacksam för all input!

TvÄ snodda bilder för att illustrera och pigga upp =)
gw-b5600bc-1er.jpg
gw-b5600bc-1ber.jpg

Jag har den blÄa.
1. Jag saknar batteristatus! Det gÄr iofs att se den via telefonappen men dÄ mÄste du koppla upp dig via Bluetooth vilket tar nÄgra sekunder.
Men det Àr ingen deal breaker för mig.

2. Jag skulle nog sÀga att den negativa displayen Àr helt ok. BÀttre Àn andra tough solar med negativ display. Det finns bÀttre, t ex DW 5600 BB men dÄ Àr ju klockan vÀldigt enkel och saknar solar.
 

vlm1978

Cartier
Med sÄ mycket plast runt om sÄ Àr det ingen risk att man vaknar nÀr larmet tjuter... :D
By the way, finns det nÄn hÀr i huvudtaget som anvÀnder sin G som vÀckarklocka?
Min dotter anvĂ€nder sin (baby-)G som vĂ€ckarklocka pĂ„ skoldagar. Även jag har ett larm stĂ€llt, men jag Ă€r oftast vaken innan det ringer. Det var dock hĂ€nt att det har vĂ€ckt mig :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
VÀnner, för första gÄngen typ nÄgonsin Àr jag pÄ semester utan en G-shock i slÀptÄg, och sÄ kan man ju inte ha det.

Har nu tÀnkt att lÀgga upp köpannons pÄ en bluetooth-variant som kom i höstas, den gula GW-B5600BC-1 (eller möjligen den svarta GW-B5600BC-1B).

Men först tvÄ frÄgor:
*) VÀnjer man sig vid en tough solar som inte visar hur laddad klockan Àr? #ocd :D Kanske syns det via bluetooth?
*) Tycks finnas delade meningar om statusen pÄ den svarta inverterade modellens display, ifall den Àr stn eller ej, men den uppfattas alltsÄ mer lÀsbar Àn tidigare liknande displayer? Skall ju vara en sommarklocka...
Tacksam för all input!

TvÄ snodda bilder för att illustrera och pigga upp =)
gw-b5600bc-1er.jpg
gw-b5600bc-1ber.jpg
Jag skaffade den svarta just i ”sommarklocka” syftet. VĂ€ldigt nöjd med hela klockan. LĂ€nken Ă€r det bĂ€sta, displayen har ju inte kontrasten som vissa andra, den Ă€r lite mer ”dunkel”. Men betraktningsvinklarna Ă€r super, och i starkt solljus Ă€r den vĂ€ldigt bra. Jag ville ha det diskreta med en helsvart, men det Ă€r en smaksak
 
Topp