• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

lenname

Panerai
Ny G-shock!
DSC_0022.jpg
Grattis!! VĂ€ldigt snyggt!!
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Hahahaha...kan lÀgga upp nÄgra. Men detta Àr den billiga versionen av Mudmaster. Kostar ca 3800kr ny. Och den dyrare kostar ca 8500kr ny. Ca 5000kr dyrare. Skillnaden Àr endast att: Dyrare har safirglas, solceller (billiga har vanligt batteri) och att du kan mÀta höjd med den dyrare. Om det Àr vÀrt 5000kr extra? FÄr var för sig avgöra. MEN pÄ bÄda finns: Tidtagning, vÀrldstid, kompass, temperatur mÀtning, vattentÀt 200m , datum/dag, nedrÀkning och 5 alarm samt "snooze" funktion. Finns alltsÄ 2 versioner av denna..Nackdelen med denna Àr bara att lampan man anvÀnder för och se i mörker lyser inte upp digital delen utan hela klockan. SÄ man ser bara analoga tiden..kan visa med bild.
Dyrare har Àven multiband 6
 

Code

AKA Vincent B
Sen Ă€r frĂ„gan?! Är det vĂ€rt nĂ€stan 5000kr mer för GWG 1000 jĂ€mnfört med GG 1000?
I mitt fall nej..
 

Hubbatix

Cartier
Ät mat sĂ„ löser det sig tids nog. :)
"TyvÀrr" Àr jag begÄvad med en fantastisk ÀmnesomsÀttning, kan fan leva pÄ wienerbröd och pizza utan att det mÀrks nÀmnvÀrt. Bastar 40 i höst, fÄr se hur lÀnge jag klarar mig frÄn löpbandet. :D
Men back to topic, jag kan möjligtvis vÀnja mig sjÀlv vid storleken, men min gatukredd skulle nog fÄ sig en redig törn. Och, som alla vet, appearance is everything.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"TyvÀrr" Àr jag begÄvad med en fantastisk ÀmnesomsÀttning, kan fan leva pÄ wienerbröd och pizza utan att det mÀrks nÀmnvÀrt. Bastar 40 i höst, fÄr se hur lÀnge jag klarar mig frÄn löpbandet. :D
Men back to topic, jag kan möjligtvis vÀnja mig sjÀlv vid storleken, men min gatukredd skulle nog fÄ sig en redig törn. Och, som alla vet, appearance is everything.
Jobbigt för dig. :rolleyes:
Du kan fÄ lÄna min om du vill testa.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Vilken föredrar ni?
Svart Àr snygg med fÀrgad text medans den gula o gröna har röd visare för funktion vilket jag med gillar:)
Svart Àr ganska rÄ ÀndÄ.
 

Bilagor

  • IMG_3241.JPG
    IMG_3241.JPG
    67.4 KB · Visningar: 43

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor

Fujoor

Patek
2-Faktor
Fan vad kluven jag Àr. DÀr funkar ju storleken, men man fÄr nog inte ha tunnare handleder Àn sÄ. Har man inte tillrÀckligt grova, eller ludna, armar sÄ blir det lÀtt övertramp och magplask.
Jag tror jag slÀpper tankarna pÄ den och suktar vidare efter Rangeman istÀllet.
Den Àr inte helt fy skam heller :)
9AB22F50-0807-4212-AAE6-5A3B8105F47D.JPG
6F0E6B19-BF5E-4469-96F3-FA27D5DB96F2.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Fan vad kluven jag Àr. DÀr funkar ju storleken, men man fÄr nog inte ha tunnare handleder Àn sÄ. Har man inte tillrÀckligt grova, eller ludna, armar sÄ blir det lÀtt övertramp och magplask.
Jag tror jag slÀpper tankarna pÄ den och suktar vidare efter Rangeman istÀllet.
Jag tycker framförallt barometern Àr klart bÀttre pÄ rangeman. Man ser ju kurvan tydligt och kan förutsÀga om det skall regna eller inte.
 

Code

AKA Vincent B
HÀr kan ni se ungefÀr hur min sitter pÄ armen. Ca 56mm men bÀrs inte sÄ stort..
 

Bilagor

  • tmp_12374-IMG_20170305_100646_0791325764469.jpg
    tmp_12374-IMG_20170305_100646_0791325764469.jpg
    147.8 KB · Visningar: 54

Daion

Panerai
2-Faktor
Efter att ha lÀst @yonsson fantastiska recension (flera ggr) och kikat pÄ alla grymma bilder dÀr av G-shock Mudmaster GWG-1000 sÄ slog habegÀret till hÄrt men det skulle dock dröja ett rejÀlt tag innan jag fick en i min Àgo, nÀrmare bestÀmt ca 1 Är och 3 mÄnader. :)

SlÀnger in nÄgra bilder pÄ den variant jag valde, hÄll till godo med nÄgra bilder pÄ min Maharishi x G-Shock Mudmaster GWG-1000MH 1A.




 

Writer136

Panerai
Efter att ha lÀst @yonsson fantastiska recension (flera ggr) och kikat pÄ alla grymma bilder dÀr av G-shock Mudmaster GWG-1000 sÄ slog habegÀret till hÄrt men det skulle dock dröja ett rejÀlt tag innan jag fick en i min Àgo, nÀrmare bestÀmt ca 1 Är och 3 mÄnader. :)

SlÀnger in nÄgra bilder pÄ den variant jag valde, hÄll till godo med nÄgra bilder pÄ min Maharishi x G-Shock Mudmaster GWG-1000MH 1A.





Snygg. Kul med en annorlunda fÀrg pÄ den.
 
Topp