• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Rixard

Cartier
Casio har lyckats bra med sin carbon core design pÄ ga-2000. Gillar verkligen hur lÀtt den Àr och inget som skaver nÀr den sitter pÄ heller, mycket bekvÀm. Skall bli intressant att testa nÀsta modell ga-2100, tÀnker köpa den röda om/nÀr den kommer till Sverige! Den skulle slÀppas i Japan i Augusti sÄg jag.

DSC_0001-01.jpeg
 

lofgreno

Audemars
Casio har lyckats bra med sin carbon core design pÄ ga-2000. Gillar verkligen hur lÀtt den Àr och inget som skaver nÀr den sitter pÄ heller, mycket bekvÀm. Skall bli intressant att testa nÀsta modell ga-2100, tÀnker köpa den röda om/nÀr den kommer till Sverige! Den skulle slÀppas i Japan i Augusti sÄg jag.
DSC_0001-01.jpeg
Gillade formen pÄ nya GA-2100. Ska bli kul att se hur dom gör sig live.
Den röda var vÀldigt... röd... :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Casio har lyckats bra med sin carbon core design pÄ ga-2000. Gillar verkligen hur lÀtt den Àr och inget som skaver nÀr den sitter pÄ heller, mycket bekvÀm. Skall bli intressant att testa nÀsta modell ga-2100, tÀnker köpa den röda om/nÀr den kommer till Sverige! Den skulle slÀppas i Japan i Augusti sÄg jag.

DSC_0001-01.jpeg
Den röda... Är röööööd
 

Kropoth

Cartier
Casio har lyckats bra med sin carbon core design pÄ ga-2000. Gillar verkligen hur lÀtt den Àr och inget som skaver nÀr den sitter pÄ heller, mycket bekvÀm. Skall bli intressant att testa nÀsta modell ga-2100, tÀnker köpa den röda om/nÀr den kommer till Sverige! Den skulle slÀppas i Japan i Augusti sÄg jag.

DSC_0001-01.jpeg
LÀngtar efter lite fler bilder och YouTube-videos pÄ 2100!
 

Kropoth

Cartier
Det enda felet med Ga-2000:
Motvikten pÄ minutvisaren tÀcker halva timvisaren :banghead::arghh::rage:
Annars Àr det en full pott!!!
BD7BFAF2-1EBB-46A8-9BC5-04EB6A1DE1B1.jpeg
Jag kommenterade det angÄende GA-2100 tidigare och fick följande svar.
Snygg modell men jobbig musik :) Motvikten pÄ minutvisaren pÄminner lite om visarna pÄ en Tonfisk. Ingenting man stör sig pÄ i verkligheten. attachFull1201105
Jag skulle nog tycka det vore lite störande...
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Finns det nÄgon G-SHOCK (eller annan klocka) som man kan anvÀnda för att rÀkna saker? Exempelvis, jag simmar och för att hÄlla koll pÄ hur mÄnga lÀngder jag simmar skulle jag vilja klicka pÄ nÄgon knapp som dÄ ökar talet med 1 för varje vÀndning. Samtidigt vill jag ta tid, och kan dÀrmed rÀkna ut medelhastighet och sÄdana grejer.

Finns den funktionen pÄ nÄgon g-shock? Eller finns det nÄgon funktion man skulle kunna utnyttja för att fÄ samma resultat? Om inte, kanske det finns pÄ nÄgon annan vattentÀt, digital klocka mÄn tro?

Vill inte ha aktivitetsklocka som rÀknar antal simmade lÀngder, har testat innan och de Àr inte tillförlitliga. Hade varit mycket bÀttre om man sjÀlv bara kunde klicka fram antalet.
 

Flipper2

Rolex
Finns det nÄgon G-SHOCK (eller annan klocka) som man kan anvÀnda för att rÀkna saker? Exempelvis, jag simmar och för att hÄlla koll pÄ hur mÄnga lÀngder jag simmar skulle jag vilja klicka pÄ nÄgon knapp som dÄ ökar talet med 1 för varje vÀndning. Samtidigt vill jag ta tid, och kan dÀrmed rÀkna ut medelhastighet och sÄdana grejer.

Finns den funktionen pÄ nÄgon g-shock? Eller finns det nÄgon funktion man skulle kunna utnyttja för att fÄ samma resultat? Om inte, kanske det finns pÄ nÄgon annan vattentÀt, digital klocka mÄn tro?

Vill inte ha aktivitetsklocka som rÀknar antal simmade lÀngder, har testat innan och de Àr inte tillförlitliga. Hade varit mycket bÀttre om man sjÀlv bara kunde klicka fram antalet.

Casio Ws-220 kanske...?
 

Kropoth

Cartier
Finns det nÄgon G-SHOCK (eller annan klocka) som man kan anvÀnda för att rÀkna saker? Exempelvis, jag simmar och för att hÄlla koll pÄ hur mÄnga lÀngder jag simmar skulle jag vilja klicka pÄ nÄgon knapp som dÄ ökar talet med 1 för varje vÀndning. Samtidigt vill jag ta tid, och kan dÀrmed rÀkna ut medelhastighet och sÄdana grejer.

Finns den funktionen pÄ nÄgon g-shock? Eller finns det nÄgon funktion man skulle kunna utnyttja för att fÄ samma resultat? Om inte, kanske det finns pÄ nÄgon annan vattentÀt, digital klocka mÄn tro?

Vill inte ha aktivitetsklocka som rÀknar antal simmade lÀngder, har testat innan och de Àr inte tillförlitliga. Hade varit mycket bÀttre om man sjÀlv bara kunde klicka fram antalet.
TÀnkte först pÄ nÄgon golfklocka jag sÄg nyligen. Mekanisk med fyra rÀknare. Hittar inte den nu, men typ en mix av dessa? ;)
Hublot-Big-Bang-Unico-Golf-Watch-Dustin-Johnson-9.jpg
CA53W-1_small.png
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Om jag köper en GWG-1000-1A3ER, Àr den inte tillverkad i Japan som jag har förstÄtt det. Vart Àr 1A3ER tillverkad?
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har idag en Oris Aquis Titanium samt nÄgra billigare G-Shock klockor men Àr sugen att slÄ till pÄ en Mudmaster av nÄgon anledning :).

Är dock osĂ€ker pĂ„ om jag ska köpa mig en Mudmaster GWG-1000-1A3ER eller GG-B100-1A3ER?
Behöver rÄd hÀr :).
 
Senast Àndrad:
Har idag en Oris Aquis Titanium samt nÄgra billigare G-Shock klockor men Àr sugen att slÄ till pÄ en Mudmaster av nÄgon anledning :)

Är dock osĂ€ker pĂ„ om jag ska köpa mig en Mudmaster GWG-1000-1A3ER eller GG-B100-1A3ER.
Om jag bara fick behÄlla en av mina Mudmasters (hemska tanke) skulle det tveklöst vara min GWG-1000. GG-B100 Àr förmodligen en bÀttre (och billigare) klocka för dom flesta, men jag vÀljer med hjÀrtat!
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Om jag bara fick behÄlla en av mina Mudmasters skulle det tveklöst vara min GWG-1000. GG-B100 Àr förmodligen en bÀttre (och billigare) klocka för dom flesta, men jag vÀljer med hjÀrtat!

Tack för input!.
Är mellanskillnaden vĂ€rd att lĂ€gga pĂ„ en GWG-1000 jĂ€mfört med GG-B100 tycker du? :)
Är GWG-1000 en sĂ„ mycket bĂ€ttre klocka med fler funktioner Ă€n GG-B100?
 

lofgreno

Audemars
Tack för input!.
Är mellanskillnaden vĂ€rd att lĂ€gga pĂ„ en GWG-1000 jĂ€mfört med GG-B100 tycker du? :)
Är GWG-1000 en sĂ„ mycket bĂ€ttre klocka med fler funktioner Ă€n GG-B100?
GWG-1000 har ju safirglas, radio sync och solar som GG-B100 saknar mm. GG-B100 har Ä andra sidan stegrÀknare och blÄtandsuppkoppling. Sen Àr det sÀkert mer funktioner som skiljer sÄklart men det Àr dom jag kommer pÄ som skiljer dom Ät mest. Men Àr det nÄt jag missat fÄr nÄn gÀrna fylla pÄ.

StorleksmÀssigt ska (som jag förstÄr det) GWG vara lite större men bygger mindre pÄ höjden... Finns ju Àven bild pÄ detta högre upp i trÄden.(inlÀgg 16651 frÄn föregÄende talare) :)
 
Topp