• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Min dw-9052 ovan Ă€r liten med. Även g-9000 Ă€r mindre och g-9100 kontra nya varianter av dem.

Finns ju mÄnga fler med :)
StorleksmÀssigt mellan 5600 eller 5610 spelar ingen roll, de Àr ungefÀr lika stora, men jag skulle köpt 5610.... bÀttre modul, retro-look, bulletproof!

Tackar! Jag gillar looken pÄ DW-5600 lite mer Àn 5610, men tror isf att jag hittat den gyllene medelvÀgen i G-5600 dÄ den har DW-5600 look samt ungefÀr 5610 modul exkl multi-band som jag kan leva utan. Tough Solar kÀnns vettigt att ha
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Tackar! Jag gillar looken pÄ DW-5600 lite mer Àn 5610, men tror isf att jag hittat den gyllene medelvÀgen i G-5600 dÄ den har DW-5600 look samt ungefÀr 5610 modul exkl multi-band som jag kan leva utan. Tough Solar kÀnns vettigt att ha
Annars finns ju alltid ikonen GW-5000. Klassisk look, solpanel och radiosynk, screwback och vÀldigt trevlig fÀrgsÀttning.
4BAEA557-D879-46CB-9944-4365D70A46D6.jpeg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Ok gott folk. Det rycker i modd tarmen hÀr.
Har gjort tvÄ amatör "Photoshop" (utan att anvÀnda Photoshop utan webb appen Pixlr).
Vilken av dessa potentiella moddar Àr snyggast?
IMG_20190822_204234_382.jpg
IMG_20190822_202622_783.jpg

Sen har jag en till frÄga. Vad tusan anvÀnder jag för att fÀrga texten? @xBjörne har ju gjort det? Vad anvÀnde du? @Sonnyboy kanske vet?

NÄgon pÄ Instagram sa "oil crayons". Vad tusan Àr det? Pastell kritor?
Den gröna var helt klart snyggast! Du har stort förtroende för mina förglÀggningskunskaper :) Jag vet inte om det Àr möjligt men kanske kan man tÀcka texten med bladguld som fÄr sjunka in och som sedan fixeras med nÄgon lack. Det Àr ju ett jobb som bÀst görs under lupp sÄklart!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den gröna var helt klart snyggast! Du har stort förtroende för mina förglÀggningskunskaper :) Jag vet inte om det Àr möjligt men kanske kan man tÀcka texten med bladguld som fÄr sjunka in och som sedan fixeras med nÄgon lack. Det Àr ju ett jobb som bÀst görs under lupp sÄklart!
Jag kollade upp detta och det verkar som folk anvÀnder "enamel paint". Ska undersöka detta vidare.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Är det den första handhamrade klockan pĂ„ forumet? Hur Ă€r texturen och kĂ€nslan jĂ€mfört med ”standardutgĂ„van”? Fantastisk klocka!
Tycker den hamrade finishen gör sig fantastiskt bra, kanske sĂ€rskilt pĂ„ denna modell dĂ€r det drar ned ’blingfaktorn’ nĂ„gra snĂ€pp genom att ytan blir mindre ljusreflekterande (inbillar jag mig iaf). Alla delar av boett & lĂ€nk förutom de smĂ„ fasade sektionerna Ă€r iofsig ganska matta i finishen sĂ„ IRL tycker jag att den Ă€r mindre blingig Ă€n vad den ger uttryck för pĂ„ bilder. Kombinationen av den matta guldtonen pch de indigoblĂ„ indexen Ă€r sĂ€rskilt lyckat, dekadent snyggt pĂ„ nĂ„t konstigt vis.

Jag har nu lÀrt mig att MRG boetterna (osÀker pÄ lÀnkarna) tillverkas av och i samma fabrik som tillverkar GS boetter, sÄ att finishen Àr hög Àr inte förvÄnande. (KÀlla: https://forums.watchuseek.com/f642/visiting-grand-seiko-case-manufacture-4488583.html )
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tror dom Àr till för att leda bort vÀrme.
Blir ett litet mellanrum mellan boett Ă„ arm:)

SÀkert med, lÄter rimligt!
Den kÀnns mer G-shock med dem Àn utan. Oavsett enkelt sÀtt variera den pÄ. Sen Àr det klart denna modell köptes enbart för just sin retrolook och fÄr dÄ gÀrna vara lite 80/90-tals ful hehe :)
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Jo, den Àr det sjÀlvklara valet, men blir nog lite för dyr. Skulle nog faktiskt vara lite rÀdd att utsÀtta den för tuffa tag nÀr jag betalt de pengarna. :bag:
Det blir ju en del som tillkommer iom avgifterna som man fÄr betala. Men man hittar dem dÄ och dÄ pÄ forumet för runt 2, vilket Àr rÀtt ok.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Ok gott folk. Det rycker i modd tarmen hÀr.
Har gjort tvÄ amatör "Photoshop" (utan att anvÀnda Photoshop utan webb appen Pixlr).
Vilken av dessa potentiella moddar Àr snyggast?
IMG_20190822_204234_382.jpg
IMG_20190822_202622_783.jpg

Sen har jag en till frÄga. Vad tusan anvÀnder jag för att fÀrga texten? @xBjörne har ju gjort det? Vad anvÀnde du? @Sonnyboy kanske vet?

NÄgon pÄ Instagram sa "oil crayons". Vad tusan Àr det? Pastell kritor?
https://hlstore.com/konstnarsmaterial/vattenbaserade-markers/uni-posca-pc-3m/
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Funderar lite pÄ en B5600BC. Hur Àr harts-lÀnken? :) TÀnkte ha klockan för vandring/klÀttring, alltsÄ aktiviteter dÀr min Seiko inte riktigt Àr lÀmplig.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ok gott folk. Det rycker i modd tarmen hÀr.
Har gjort tvÄ amatör "Photoshop" (utan att anvÀnda Photoshop utan webb appen Pixlr).
Vilken av dessa potentiella moddar Àr snyggast?
IMG_20190822_204234_382.jpg
IMG_20190822_202622_783.jpg

Sen har jag en till frÄga. Vad tusan anvÀnder jag för att fÀrga texten? @xBjörne har ju gjort det? Vad anvÀnde du? @Sonnyboy kanske vet?

NÄgon pÄ Instagram sa "oil crayons". Vad tusan Àr det? Pastell kritor?

Den gröna var bÀst.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Ok gott folk. Det rycker i modd tarmen hÀr.
Har gjort tvÄ amatör "Photoshop" (utan att anvÀnda Photoshop utan webb appen Pixlr).
Vilken av dessa potentiella moddar Àr snyggast?
IMG_20190822_204234_382.jpg
IMG_20190822_202622_783.jpg

Sen har jag en till frÄga. Vad tusan anvÀnder jag för att fÀrga texten? @xBjörne har ju gjort det? Vad anvÀnde du? @Sonnyboy kanske vet?

NÄgon pÄ Instagram sa "oil crayons". Vad tusan Àr det? Pastell kritor?
BlÄ.
 
Topp