• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Casio tar vÀl höjd pÄ eventuell borttagning av radio tornen. I USA sÄ lÀggs deras ner om jag förstÄtt det rÀtt.:-(
HÄller med dig till hundra procent i det du skriver, klockan Àr en egen enhet som skall visa rÀtt tid oberoende av andra tekniska prylar.
Det finns ju visserligen fortfarande GPS kvar men var har du hört om nedmontering av radiomaster?
 

S.L

Vacheron
2-Faktor

vlm1978

Cartier
Laddar för att klara höst- och vintermörkret som komma skall
IMG_20190825_141153.jpg
 

ky3mikael

Cartier
17CC9EBD-4422-49EE-8CA1-358BE514B61B.jpeg
2110D338-2721-4C0F-9439-A54809D63355.jpeg

20190825_153051-01.jpeg

Jag blev sÄ sugen Ä ta fram min 9052 efter alla fina bilder pÄ din, sÄ nu fÄr min hÀnga pÄ ett tag.


MÄste sÀga jag gillar denna mer Àn vÀntat, funderar pÄ att köpa blÄ moddelar (eller en blÄ med, kanske billigare).

Har Àven en Gw-b5600bc pÄvÀg och lite smÄsugen stÄlmodda den, vart hittar ni som gjort detta bra AM-delar för det? :)
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
NÀr jag startar en aktivitet med ggb100 sÄ brukar det blir sÄhÀr med gpsen. NÄgon som vet varför eller rÄkat ut för samma?
0DFAD072-D0BA-461C-9A0A-204F5A1EE5FE.png
 

JLundell

Omega
Hej i trÄden! Om man Àr sugen pÄ att Àga en G-shock, och om man har ganska tunna handleder och föredrar klockor dÀrefter, vilken vÀljer man dÄ?

SĂ€kert pĂ„ att svaret finns i trĂ„den nĂ„gonstans, men har inte blĂ€ddrat igenom alla 581 sidor ‍♂
 

San15

Cartier
2-Faktor
Hej i trÄden! Om man Àr sugen pÄ att Àga en G-shock, och om man har ganska tunna handleder och föredrar klockor dÀrefter, vilken vÀljer man dÄ?

SĂ€kert pĂ„ att svaret finns i trĂ„den nĂ„gonstans, men har inte blĂ€ddrat igenom alla 581 sidor ‍♂

Casio 5600/5610 brukar funka eller om du vill ha mer rund form sÄ kan AWG-M100, G-7700 eller G100 vara ett alternativ.
 
Senast Àndrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej i trÄden! Om man Àr sugen pÄ att Àga en G-shock, och om man har ganska tunna handleder och föredrar klockor dÀrefter, vilken vÀljer man dÄ?

SĂ€kert pĂ„ att svaret finns i trĂ„den nĂ„gonstans, men har inte blĂ€ddrat igenom alla 581 sidor ‍♂

Casio 5600/5610 brukar funka eller om du vill ha mer rund form sÄ kan AWG-M100, G-7700 eller G100 vara ett alternativ.

Alternativt Gulfman G-9100. Sitter rÀtt bra. Jag har sjÀlv tunna handleder (15,5!) och kör antingen nato mha adaptrar eller köper utgÄvor pÄ tygband (finns nÄgra fyrkantiga varianter), tycker de sitter bÀst.
 
Ger otvivelaktigt ett starkt ha-begÀr! :woot:
Men kombinationen med bezel och armband i stÄl blir lite trÄkigt?
Om man nu av nÄgon anledning inte vill/kan göra den helt i titan hade jag hellre sett dessa delar i resin sÄ att man inte gÄr miste om ett av Àmnets stora fördelar - vikten!
 
  • Like
Reactions: S.L
Topp