• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt kul att trÄden vÀckts frÄn de döda och lever vidare. Mindre kul att jag blir sugen pÄ en g-shock till. :D

Om man ska byta batteri men inte fÄr till det sÄ har jag skrivit en guide i recensionsdelen till en annan Casio. Borde funkar pÄ liknande sÀtt pÄ g-shocks. Har inte behövt byta Ànnu efter typ 8 Är. :)
 

Sorubim

Audemars
Eftersom det pratades om caliroots hÀr nyss... sÄg att det fanns en MTG-S1000D för 9999:- pÄ deras site.

Fan att dom ska vara sÄ dyra! Ascoola ju!
 
  • Like
Reactions: ssl

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SÄ stor skillnad alltsÄ..
Som vanligt alltsÄ. :D
Man ska inte underskatta USA heller dÄ de kan ge fina rabatter. Japanska marknaden Àr ju guld om man kan tÀnka sig begagnat dessutom. DÄ blir det sÄklart Ànnu billigare. OM man inte ska köpa en utgÄngen LE-klocka sÄklart dÄ japanerna Àr tokiga i allt som Àr LE och priserna avspeglar detta.
 
  • Like
Reactions: ssl

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett par andra metall-g-shocks i den hÀr unboxing-trÄden pÄ WUS, gott om stora bilder...

http://forums.watchuseek.com/f17/dual-mrg-g1000-unboxing-review-1423402.html
Vilken jÀvla klocka! LÀste en öppningstrÄd pÄ TZUK för ett tag sedan. De anvÀnder Zaratzu-polering, alltsÄ samma som GS gör. Nu vet jag ju inte om de Àr lika grymma pÄ att polera, men bara poleringstekninen pÄ en sÄ billig klocka gör den ju vÀrd priset. Tror den Àr stor och tung, men grym.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Intressant. Men webblÀsaren hade problem med den dÀr siten hehe.
Det gÀller i alla fall gamla modeller. Har sett diverse lösningar med att koka och dylikt som tydligen fungerar. Hade inte oroat mig nÀmnvÀrt för det. Vita saker gulnar, det Àr bara att gilla lÀget. Det gÀller ju Àven exempelvis sulan pÄ sneakers. Tycker man ska se det som en del i charmen.
 

Sorubim

Audemars
Gamla stormtrooper-figurer frÄn 80-talet! DÀr gulnade de olika kroppsdelarna i olika takt ocksÄ, har för mig att armarna blev gula först. :D

Edit: Var tydligen tvÀrtom:

Before.jpg


LĂ„nad bild.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
gd-400mb-1_l.png

Den gillade jag. GD-400-1A Snackar vi tool watch eller snackar vi tool watch. Behöver nog en sĂ„dan om den inte Ă€r större Ă€n den jag redan har. Är dock fĂ€rgblind sĂ„ ser inte skillnaden mot klockan du precis postade ovan. :bored:
 
  • Like
Reactions: ssl

SSL

Audemars
gd-400mb-1_l.png

Den gillade jag. GD-400-1A Snackar vi tool watch eller snackar vi tool watch. Behöver nog en sĂ„dan om den inte Ă€r större Ă€n den jag redan har. Är dock fĂ€rgblind sĂ„ ser inte skillnaden mot klockan du precis postade ovan. :bored:

Vi snackar Tooly :D

SjÀlv pyser jag och hÀmtar min cali-casio nu. Aldrig haft en G-Shock sÄ det ska bli spÀnnande.
 

Cryssarn

Rolex
Första kÀnslan Àr stabil jÀvla klocka.

Sitter bra, inte alls för stor. Jag föredrar klockor under 40mm och kört mest med min förra Seiko som Àr 36mm. Riktigt bra köp för det priset. Nöjd som fan.
mÄnga tycker att en quartz inte har nÄgon sjÀl. Àr det nÄgot som kÀnns av?
snygg Àr den iaf ;)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Blivit sugen pÄ en g-shock, tips pÄ modell mottages gÀrna.
Men sneglat pÄ gw-a1000, tycker den Àr cool, vill ha solar och radio controlled

ImageUploadedByTapatalk1424872487.652818.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du kollat i g-shock trÄden? MÄnga bra tips dÀr! MTG Àr ju vÀrstingversionen. Kostar 5 papp i Asien, 10 hÀr. Katanapolering mm. Vill du ha en billig sÄ vÀlj en som inte Àr satans stor vilket vissa modeller, bland annat den ovan Àr.

Edit: hehe, trodde det var ett PM, men det var det ju inte. :D
 
Topp