• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ny D1000 Frog pÄ g:
FEE03DB8-2EA8-4EBB-8C05-7CC9C379A1FD.jpeg

Gissningsvis kopplad till detta projekt: https://casiowatchparts.com/pl/news/live-photos-g-shock-frogman-gwf-d1000b-1-and-aerial-vehicle/
Sjukt snygg fÀrg uppsÀttning
 
  • Like
Reactions: S.L

Acos

Audemars

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Har den hÀr dÄ jag behövde en samma dag och Kjell ligger brevid min arbetsplats men har dÄ öppnat ett bra antal klockor med den med framgÄng utan repor ;).. men finns sÀkerligen att bestÀlla billigare av samma kvalitet

https://www.kjell.com/se/produkter/...VC9OyCh0x4w3DEAQYAiABEgKeNvD_BwE&gclsrc=aw.ds
SÄdana anvÀnde vi pÄ den tiden jag jobbade pÄ Kjell & Co för att byta klockbatterier. MÄste sÀga att man lyckades till 50% med att inte repa klockorna i processen! :)

Det hÀnde att det kom en man som vi skulle byta batterier i tvÄ gamla klockor men efter att jag öppnade dem sÄ var det enkelt - det var automatare som inte behövde batterier utan skulle "skakas igÄng" bara :D
 

Acos

Audemars
SÄdana anvÀnde vi pÄ den tiden jag jobbade pÄ Kjell & Co för att byta klockbatterier. MÄste sÀga att man lyckades till 50% med att inte repa klockorna i processen! :)

Det hÀnde att det kom en man som vi skulle byta batterier i tvÄ gamla klockor men efter att jag öppnade dem sÄ var det enkelt - det var automatare som inte behövde batterier utan skulle "skakas igÄng" bara :D
Se till att hÄlla tryck mot boetten bara sÄ ska du se att du höjer %en ifall du fortfarande anvÀnder samma boettöppnare, brukar ta av lÀnken pÄ ena sidan det gör det hela lite lÀttare :)... Hahah ja dÄ kom han kanske undan lite billigare och lÀrde sig nÄgot pÄ kuppen ;)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Se till att hÄlla tryck mot boetten bara sÄ ska du se att du höjer %en ifall du fortfarande anvÀnder samma boettöppnare, brukar ta av lÀnken pÄ ena sidan det gör det hela lite lÀttare :)... Hahah ja dÄ kom han kanske undan lite billigare och lÀrde sig nÄgot pÄ kuppen ;)

Repor vill man ju inte ha. SÄ gummiboll Àr uteslutet?
 

vlm1978

Cartier
Ni med skruvade baklock vilken boettöppnare anvÀnder ni?
Brukar baklock frÄn Casio sitta hÄrt? Funderar pÄ om en vanlig studsboll kan funka.

Har den hÀr dÄ jag behövde en samma dag och Kjell ligger brevid min arbetsplats men har dÄ öppnat ett bra antal klockor med den med framgÄng utan repor ;).. men finns sÀkerligen att bestÀlla billigare av samma kvalitet

https://www.kjell.com/se/produkter/...VC9OyCh0x4w3DEAQYAiABEgKeNvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Har samma som Acos och den har jag anvÀnt pÄ ett flertal klockor. Jag har aldrig repat boetterna.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Topp