• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Oopps rÄkade visst köpa denna med. SvÄra hitta dom med.. FÄr den vÀl om nÄgon dag.. :D
gshock_dw5600lu8dr_1532520839_71e32a86_progressive.jpg
67739039_120705739225712_6203171028117676619_n.jpg
Screenshot_20190918_232828.jpg
Screenshot_20190918_232808.jpg
Screenshot_20190918_232819.jpg
FrÀck!
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Söker fortfarande helsvart eller svart med grÄ text bezel passande GWM5610 om nÄgon har en över?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Funderar pÄ att eventuellt sÀtta in en GW-B5600BC i metalcasen istÀllet för min DW-5600. Försökte göra en bild i Paint av hur det skulle kunna se ut, vad tycker panelen?

Test.jpg

Om du ocksÄ letar efter en 5600bc har jag en pÄ K&S, framförallt billig utan band om du ÀndÄ ska ha lÀnk :rolleyes:
 
Senast Àndrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag har lÀst mig till hur man raderar bluetooth kopplingen
Tryck pÄ adjust. Klicka fram med C knappen tills sekunderna blinkar, HÄll sedan inne B tills det stÄr clear pair (eller nÄgot i den stilen) men slÀpp knappen nÀr den börjar visa reset all.

DÄ har man raderar bt kopplingen och klockan bör inte söka efter mobilen nÄgot mer.
DSC05799.jpg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Tackar.
Velar lite kring vad som Àr snyggast, negativ eller positiv display. Visst finns den i positiv display ocksÄ? Tycker mig ha sett en.
Om jag ska vara Àrlig sÄ Àr det lite klurigt att avlÀsa den negativa displayen ibland eftersom man fÄr vrida pÄ handleden lite extra. Den med positiv display Àr en modd eller LE vilket Àr exklusivt. Jag gillar dock den stealthiga looken med negativ display.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tror den med positiv display Àr den som har gummi istÀllet för stÄllÀnk. SjÀlv tycker jag den med negativ display Àr snyggast och coolast.

Om jag ska vara Àrlig sÄ Àr det lite klurigt att avlÀsa den negativa displayen ibland eftersom man fÄr vrida pÄ handleden lite extra. Den med positiv display Àr en modd eller LE vilket Àr exklusivt. Jag gillar dock den stealthiga looken med negativ display.

Tack för input boyz.
Den med gummiband Àr ocksÄ najs. TÀnker mest pÄ modden @Fujoor gjort.

Jag Àr ju ÀndÄ van vid negativa displayer och jo... Helsvart Àr kanske ÀndÄ coolast.
Men stn Àr i praktiken inte mycket bÀttre Àn sÀg DW5600BB som rÀknas bland de bÀttre avlÀsningsmÀssigt?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tack för input boyz.
Den med gummiband Àr ocksÄ najs. TÀnker mest pÄ modden @Fujoor gjort.

Jag Àr ju ÀndÄ van vid negativa displayer och jo... Helsvart Àr kanske ÀndÄ coolast.
Men stn Àr i praktiken inte mycket bÀttre Àn sÀg DW5600BB som rÀknas bland de bÀttre avlÀsningsmÀssigt?

Du menar denna? ;)
DSC05746.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor

Ja, det var den jag tÀnkte pÄ. F*n vad bra den Àr.
Jag kollade in lite youtubeklipp pÄ den negativa displayen och tycker nog att den positiva (dvs din) Àr snÀppet vassare. Vet inte om det var kasst ljus nÀr killen filmade sin.
Youtube-mannens klocka var ocksÄ vÀldigt glansig, som en Rado typ. PÄ dina bilder ser klockan lite matt ut?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ja, det var den jag tÀnkte pÄ. F*n vad bra den Àr.
Jag kollade in lite youtubeklipp pÄ den negativa displayen och tycker nog att den positiva (dvs din) Àr snÀppet vassare. Vet inte om det var kasst ljus nÀr killen filmade sin.
Youtube-mannens klocka var ocksÄ vÀldigt glansig, som en Rado typ. PÄ dina bilder ser klockan lite matt ut?
Jag tycker DLC delarna ser matta ut.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för input boyz.
Den med gummiband Àr ocksÄ najs. TÀnker mest pÄ modden @Fujoor gjort.

Jag Àr ju ÀndÄ van vid negativa displayer och jo... Helsvart Àr kanske ÀndÄ coolast.
Men stn Àr i praktiken inte mycket bÀttre Àn sÀg DW5600BB som rÀknas bland de bÀttre avlÀsningsmÀssigt?
Tycker STN displayen Àr mycket bÀttre Àn den vanliga inverted jag hade pÄ min förra Square. Men vad gÀller avlÀsning kommer den positiva alltid vara snÀppet vassare.
 
Topp