• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Urtyp

Audemars
Kom en konkurrent till mina G-shock Squares frÄn Japan idag. Wired Agam701 Limited 1600 ex (Seiko sub brand).
Den Àr snygg i sina svarta metallÀnkar, men tung Àr den. Sen har jag smala handleder ocksÄ, sÄ jag satte ditt ett velcroband istÀllet.
Nu kÀnns inte vikten och den sitter perfekt.
Det Àr grymt att man kan stÀlla in "svÀrtan" pÄ siffrorna.
Admin fÄr gÀrna ta bort denna post ifall jag bryter mot reglerna.

IMG_4835.JPG
Du tÀnker pÄ att du kan Àndra betraktningsvinkeln pÄ displayen. HÄller med, det Àr en riktigt grym funktion som jag önskar ALLA digitala klockor hade.
 

acar

Omega
Var lÀÀÀÀnge sen man hade en G-Shock pÄ handleden. Var nÄgon gÄng pÄ 80-talet.
Nu har ju en hÀrlig modell dykt upp: GA-2100
Kan dock inte bestÀmma mig vilken av modellerna som jag vill ha. NÄgon som kan ge lite rÄd?
7DF66373-8DB8-4C8F-AEAF-F1271E2FF48D.jpeg
Det Àr lite oklart i beskrivningarna om dessa har "vÀrldstid" (en massa zoner) eller "dual time" (tror jag funktionen som visar tvÄ tidszoner samtidigt kallas). NÄgon som kan modulen och vet?
 

Jonas74

Omega
Det Àr lite oklart i beskrivningarna om dessa har "vÀrldstid" (en massa zoner) eller "dual time" (tror jag funktionen som visar tvÄ tidszoner samtidigt kallas). NÄgon som kan modulen och vet?
Det finns tvÄ tidslÀgen pÄ den digitala displayen, en för lokal tid (samma som visarna) och en för en annan valfri tidszon. Du kan alltsÄ visa tvÄ tidszoner samtidigt, en med visarna och en annan med den digitala displayen. Den andra tidszonen stÀlls lÀttas in genom att blÀddra mellan fördefinierade tidszoner. Obs! Som nÀmnts tidigare Àr displayen vÀldigt liten och svÄravlÀst enligt mig mfl.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Kom en konkurrent till mina G-shock Squares frÄn Japan idag. Wired Agam701 Limited 1600 ex (Seiko sub brand).
Den Àr snygg i sina svarta metallÀnkar, men tung Àr den. Sen har jag smala handleder ocksÄ, sÄ jag satte ditt ett velcroband istÀllet.
Nu kÀnns inte vikten och den sitter perfekt.
Det Àr grymt att man kan stÀlla in "svÀrtan" pÄ siffrorna.
Admin fÄr gÀrna ta bort denna post ifall jag bryter mot reglerna.

IMG_4835.JPG
Kul! Det Àr samma klocka som Snake har i metal Gear.
s-l1000.jpg
 

banan

Cartier
Kom en konkurrent till mina G-shock Squares frÄn Japan idag. Wired Agam701 Limited 1600 ex (Seiko sub brand).
Den Àr snygg i sina svarta metallÀnkar, men tung Àr den. Sen har jag smala handleder ocksÄ, sÄ jag satte ditt ett velcroband istÀllet.
Nu kÀnns inte vikten och den sitter perfekt.
Det Àr grymt att man kan stÀlla in "svÀrtan" pÄ siffrorna.
Admin fÄr gÀrna ta bort denna post ifall jag bryter mot reglerna.

IMG_4835.JPG
Intressant, den har jag aldrig sett innan. Pris?
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Kom en konkurrent till mina G-shock Squares frÄn Japan idag. Wired Agam701 Limited 1600 ex (Seiko sub brand).
Den Àr snygg i sina svarta metallÀnkar, men tung Àr den. Sen har jag smala handleder ocksÄ, sÄ jag satte ditt ett velcroband istÀllet.
Nu kÀnns inte vikten och den sitter perfekt.
Det Àr grymt att man kan stÀlla in "svÀrtan" pÄ siffrorna.
Admin fÄr gÀrna ta bort denna post ifall jag bryter mot reglerna.

IMG_4835.JPG
Coolt. Jag hade inte en aning om att de dÀr existerade, tack! FÄr en att undra över om det finns fler justa digitalare man missat.
 

dragonhf

Rolex
Intressant, den har jag aldrig sett innan. Pris?
Den som jag har AGAM701 (limited 1600ex)ligger omkring 2000kr i Japan.

Serien heter Wired Solidity (Seiko)
AGAM401 Silver
AGAM402 Svart/guld
AGAM403 Svart/silver natoband
AGAM404 Svart natoband
AGAM701 BlÄ/svart Limited 1600 ex
AGAM702 Guld/silver natoband Limited 200 ex

Metal Gear versionen AGAM601 limited 2500ex Àr lite annorlunda. NÀr den slÀpptes kostade den ungefÀr likadan. Men nu Àr den svin dyr, kostar 10 000kr uppÄt.
 
Senast Àndrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Hur mycket batteri dras det nÀr man anvÀnder olika funktioner som tidtagning, termometer osv? Det kanske Àr försvinnande lite eftersom jag inte verkar kunna hitta nÄgon information kring det? TÀnkte bara eftersom belysning av displayen i ett par sekunder krÀver ett antal hundra timmars laddning under artificiellt ljus och det kÀnns rimligt att Àven övriga funktioner skulle pÄverka batteriförbrukningen om Àn inte i lika stor omfattning.
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Hur mycket batteri dras det nÀr man anvÀnder olika funktioner som tidtagning, termometer osv? Det kanske Àr försvinnande lite eftersom jag inte verkar kunna hitta nÄgon information kring det? TÀnkte bara eftersom belysning av displayen i ett par sekunder krÀver ett antal hundra timmars laddning under artificiellt ljus och det kÀnns rimligt att Àven övriga funktioner skulle pÄverka batteriförbrukningen om Àn inte i lika stor omfattning.
NÄngÄng pÄ Ättiotalet hÀvdade farsgubben att tidtagningen drog extra batteri om man lÀmnade den pÄ i bakgrunden. Nu trettio Är senare utgÄr jag frÄn att det var en killgissning.
Om jag sjÀlv ska killgissa sÄ tror jag att det drar extra krÀm nÀr segmenten togglas snabbt, men det mÄste vara försumbart i jÀmförelse med belysning eller ljud.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
DÄ har jag snart umgÄtts en hel dag med min GMW-B5000TB-ER, alltsÄ nya svarta Titan-Squaren.
Har bara gott att sÀga: positiv display gör den lÀttavlÀst och titanmaterialet gör den lÀtt och bekvÀm. DLC-belÀggningen Àr mestadels vackert matt med blanka inslag. GuldfÀrgade tryckknappar och skruvar livar upp lite. Safirglas Àr förstÄs ocksÄ ett plus. I natt synkade den snÀllt med radiosignalen och nu har jag Àven anslutit den till appen. TyvÀrr Àr det inte lika enkelt att ta bort och sÀtta dit lÀnkbitar som pÄ stÄlvarianterna, hÀr Àr det traditionella stift med hylsor som gÀller.
Sammanfattat Àr det i min vÀrld den absolut snyggaste och bekvÀmaste Metall-Squaren sÄ hÀr lÄngt!
FÄr se om det fortfarande gÀller efter morgondagen, dÄ Àr det dags för titan-camon att vara med.
- Just ja, ett viktigt tillÀgg, displayen sitter rakt :)
9AAD123D-C289-4015-B818-8CFBAA00A885.jpeg
A530EB6A-5DDE-4EA6-82B6-BA6F23F9654A.jpeg
946063FF-13D0-4FA0-9CA6-BDFBFE2D7334.jpeg
D5335309-F80D-408C-A1CB-F7E4C0CF3685.jpeg
634A5A37-0B90-4790-B8CD-274B5724E57D.jpeg
 
Senast Àndrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Hur mycket batteri dras det nÀr man anvÀnder olika funktioner som tidtagning, termometer osv? Det kanske Àr försvinnande lite eftersom jag inte verkar kunna hitta nÄgon information kring det? TÀnkte bara eftersom belysning av displayen i ett par sekunder krÀver ett antal hundra timmars laddning under artificiellt ljus och det kÀnns rimligt att Àven övriga funktioner skulle pÄverka batteriförbrukningen om Àn inte i lika stor omfattning.

Alarm och belysning Àr ju de enda som nÀmns i manualerna för vanliga squares men altitud, temperatur, kompass och sÄnt drar en del batteri. Kanske inte lika mycket som belysning* av displayen men Àndock tillrÀckligt mycket för att batteriet ska pÄverkas.
Tidtagning och sÄnt lÀr dra marginellt mer Àn vanlig tidvisning.

* beroende pÄ om det Àr LED som drar mindre ström
 
  • Like
Reactions: HSK
Topp