• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
DÄ har jag snart umgÄtts en hel dag med min GMW-B5000TB-ER, alltsÄ nya svarta Titan-Squaren.
Har bara gott att sÀga: positiv display gör den lÀttavlÀst och titanmaterialet gör den lÀtt och bekvÀm. DLC-belÀggningen Àr mestadels vackert matt med blanka inslag. GuldfÀrgade tryckknappar och skruvar livar upp lite. Safirglas Àr förstÄs ocksÄ ett plus. I natt synkade den snÀllt med radiosignalen och nu har jag Àven anslutit den till appen. TyvÀrr Àr det inte lika enkelt att ta bort och sÀtta dit lÀnkbitar som pÄ stÄlvarianterna, hÀr Àr det traditionella stift med hylsor som gÀller.
Sammanfattat Àr det i min vÀrld den absolut snyggaste och bekvÀmaste Metall-Squaren sÄ hÀr lÄngt!
FÄr se om det fortfarande gÀller efter morgondagen, dÄ Àr det dags för titan-camon att vara med :)
9AAD123D-C289-4015-B818-8CFBAA00A885.jpeg
A530EB6A-5DDE-4EA6-82B6-BA6F23F9654A.jpeg
946063FF-13D0-4FA0-9CA6-BDFBFE2D7334.jpeg
D5335309-F80D-408C-A1CB-F7E4C0CF3685.jpeg
634A5A37-0B90-4790-B8CD-274B5724E57D.jpeg
Jag försöker att stÄ emot! Arghhhh!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det lÄter frÀckt och det lÀr finnas pengar att hÀmta dÄ de i sÄ fall skulle vara ensamma i det segmentet sÄ vitt jag. Visst finns det en hel uppsjö av bÄde smart- och aktivitetsklockor men Àven de mest tÄliga Àr vÀl rÀtt klena i jÀmförelse med en G-shock?

G-shocks har dessutom gÄtt i den riktningen pÄ senare tid med BT osv. vilket Àr en rÀtt trevlig trend.
 

Urtyp

Audemars
Jag tycker att det lÄter frÀckt och det lÀr finnas pengar att hÀmta dÄ de i sÄ fall skulle vara ensamma i det segmentet sÄ vitt jag. Visst finns det en hel uppsjö av bÄde smart- och aktivitetsklockor men Àven de mest tÄliga Àr vÀl rÀtt klena i jÀmförelse med en G-shock?

G-shocks har dessutom gÄtt i den riktningen pÄ senare tid med BT osv. vilket Àr en rÀtt trevlig trend.
Det blir nog en vattendelare. För griniga gamla bakÄtstrÀvande gubbar som mig sjÀlv Àr det sÄklart ingenting. Jag klarar knappt av att ens titta pÄ den hemska BlÄtandsloggan dom envisas med att trycka pÄ nya squares. Men för unga köpare (eller Àldre som fortfarande inte blivit surgubbar) tror jag det Àr rÀtt vÀg att gÄ. :D
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
DÄ har jag snart umgÄtts en hel dag med min GMW-B5000TB-ER, alltsÄ nya svarta Titan-Squaren.
Har bara gott att sÀga: positiv display gör den lÀttavlÀst och titanmaterialet gör den lÀtt och bekvÀm. DLC-belÀggningen Àr mestadels vackert matt med blanka inslag. GuldfÀrgade tryckknappar och skruvar livar upp lite. Safirglas Àr förstÄs ocksÄ ett plus. I natt synkade den snÀllt med radiosignalen och nu har jag Àven anslutit den till appen. TyvÀrr Àr det inte lika enkelt att ta bort och sÀtta dit lÀnkbitar som pÄ stÄlvarianterna, hÀr Àr det traditionella stift med hylsor som gÀller.
Sammanfattat Àr det i min vÀrld den absolut snyggaste och bekvÀmaste Metall-Squaren sÄ hÀr lÄngt!
FÄr se om det fortfarande gÀller efter morgondagen, dÄ Àr det dags för titan-camon att vara med.
- Just ja, ett viktigt tillÀgg, displayen sitter rakt :)
9AAD123D-C289-4015-B818-8CFBAA00A885.jpeg
A530EB6A-5DDE-4EA6-82B6-BA6F23F9654A.jpeg
946063FF-13D0-4FA0-9CA6-BDFBFE2D7334.jpeg
D5335309-F80D-408C-A1CB-F7E4C0CF3685.jpeg
634A5A37-0B90-4790-B8CD-274B5724E57D.jpeg
Riktigt fin duo det dÀr! Jag har lagt mÀrke till tvÄ saker: För det första sÄ verkar det som om du hÀmtade dina klockor men istÀllet för att rafsa upp paketen i bilen Äkte du hem och kanske t o m sov pÄ saken innan du plockade fram klockorna. För det andra sÄ fotade du de synkroniserade klockorna 12:21:21 11/21. Mycket tjusigt. Sen Àr ju klockorna ocksÄ fantastiska sÄklart!

Edit 12:11:21 11/21 ska det vara :)
 

banan

Cartier
Det blir nog en vattendelare. För griniga gamla bakÄtstrÀvande gubbar som mig sjÀlv Àr det sÄklart ingenting. Jag klarar knappt av att ens titta pÄ den hemska BlÄtandsloggan dom envisas med att trycka pÄ nya squares. Men för unga köpare (eller Àldre som fortfarande inte blivit surgubbar) tror jag det Àr rÀtt vÀg att gÄ. :D
HÄller med. Jag gillar inte heller blÄtand eller idén med smartklockor.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin duo det dÀr! Jag har lagt mÀrke till tvÄ saker: För det första sÄ verkar det som om du hÀmtade dina klockor men istÀllet för att rafsa upp paketen i bilen Äkte du hem och kanske t o m sov pÄ saken innan du plockade fram klockorna. För det andra sÄ fotade du de synkroniserade klockorna 12:21:21 11/21. Mycket tjusigt. Sen Àr ju klockorna ocksÄ fantastiska sÄklart!
- Och första bilden Àr tagen 10:10:10 ... :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det blir nog en vattendelare. För griniga gamla bakÄtstrÀvande gubbar som mig sjÀlv Àr det sÄklart ingenting. Jag klarar knappt av att ens titta pÄ den hemska BlÄtandsloggan dom envisas med att trycka pÄ nya squares. Men för unga köpare (eller Àldre som fortfarande inte blivit surgubbar) tror jag det Àr rÀtt vÀg att gÄ. :D
Oavsett vad man tycker om klockorna tror jag att det Àr ett vÀldigt klokt finansiellt beslut. Marknaden för aktivitetsklockor har fullkomligt exploderat de senaste Ären och det saknas nog faktiskt ett riktigt tÄligt alternativ.

Jag tillhör definitivt inte mÄlgruppen men tycker ÀndÄ att det lÀt lite frÀckt. I illustrationen anvÀndes vad jag tyckte sÄg ut som en Rangeman (?) sÄ det kanske bara Àr en vanlig G-shock med utökad funktionalitet.
 

HSK

Patek
2-Faktor
HÄller med. Jag gillar inte heller blÄtand eller idén med smartklockor.
Varför inte? Jag tycker i alla fall att BT Àr ett smidigare sÀtt att synka tiden jÀmfört med att göra det manuellt. Har dock ingen koll pÄ övriga funktioner om det nu ens finns nÄgra.
HÀromdagen nÀr jag körde bilen dök detta upp pÄ trippmÀtaren. Jag var tvungen att stanna och fota :)
35C811C5-6F6F-4C05-8451-B34E2EDF38A4.jpeg
Coolt! Men du skulle ha kört 100m till. :p
 

roloj

Cartier
2-Faktor
NĂ„gon som har testat denna?
https://www.klockmagasinet.se/casio-g-shock-gmw-b5000g-1er-gmw-resin-band-with-black-ip
Undra hur lÄngt tid det tar innan titanen kommer med resinband?
Min plan Àr att sÀtta lÀnken frÄn den dÀr pÄ titanaren. TÀnkte Àven byta ut spÀnnet mot ett frÄn g9100-1, om jag fÄr tag pÄ ett och de Àr kompatibla dvs.
Hoppas fortfarande pÄ att det kommer resinbezel till stÄlisarna!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Min plan Àr att sÀtta lÀnken frÄn den dÀr pÄ titanaren. TÀnkte Àven byta ut spÀnnet mot ett frÄn g9100-1, om jag fÄr tag pÄ ett och de Àr kompatibla dvs.
Hoppas fortfarande pÄ att det kommer resinbezel till stÄlisarna!
Är det just skĂ€rmen du Ă€r ute efter nĂ€r du vill ha resin pĂ„ stĂ„lisen? Annars borde det vĂ€l funka att stoppa modulen i en gw-5000 om man vill ha screwback?
 
Topp