• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

roloj

Cartier
2-Faktor
Är det just skĂ€rmen du Ă€r ute efter nĂ€r du vill ha resin pĂ„ stĂ„lisen? Annars borde det vĂ€l funka att stoppa modulen i en gw-5000 om man vill ha screwback?
Just det. En modern GW-5000 skulle vara trevligt. Har fÄtt för mig att det Àr vÀldigt sÀllan som det gÄr att byta modul mellan modeller.
 

Jonas74

Omega
ga-2100thb-7ajf.jpg

Inte julig men lite mer kulig :)
Positiv display! Plötsligt börjar jag fundera pÄ moddning för första gÄngen :D
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack! :)

Jag satt precis och kikade pÄ lite Youtubeklipp pÄ TVn och blev skapligt förvÄnad nÀr jag fick upp en reklamfilm för nya Mudmastern GG-B100 och Àven GA-2100 skymtades i början. Stereotypisk machoreklam dÀr en skÀggig man springer runt i skogen, trampar runt i lera, hugger ved, gör upp eld osv. men det Àr alltid nÄgot.

Jag har i alla fall aldrig sett reklam för G-shock tidigare annat Àn i tryckt format och det kÀnns som att mÀrket har fÄtt ett uppsving pÄ senare tid vilket Àr vÀldigt kul.
 
Tack! :)

Jag satt precis och kikade pÄ lite Youtubeklipp pÄ TVn och blev skapligt förvÄnad nÀr jag fick upp en reklamfilm för nya Mudmastern GG-B100 och Àven GA-2100 skymtades i början. Stereotypisk machoreklam dÀr en skÀggig man springer runt i skogen, trampar runt i lera, hugger ved, gör upp eld osv. men det Àr alltid nÄgot.

Jag har i alla fall aldrig sett reklam för G-shock tidigare annat Àn i tryckt format och det kÀnns som att mÀrket har fÄtt ett uppsving pÄ senare tid vilket Àr vÀldigt kul.
Dom spottar ju verkligen ur sig modeller nu. Vet inte om det alltid varit sÄ men det fungerar nog bra för G-Shock.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Dom spottar ju verkligen ur sig modeller nu. Vet inte om det alltid varit sÄ men det fungerar nog bra för G-Shock.
De har alltid klÀmt ur sig massor av modeller men det kÀnns som att en bredare publik har börjat intressera sig för varumÀrket nÀr det tidigare mest varit yrkesfolk och inbitna G-shocknördar. Jag vet inte vad det beror pÄ men utökad PR kanske Àr en bidragande faktor, likasÄ att de anpassar modellerna för en mer mainstreampublik.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Har aldrig provat men boettformen skiljer sig bÄde mellan gw-5000 , gmw-b5000 och 5610. Tror man kan byta modul mellan 5610 och gw-5000 men inte glas.
En GW-5000 bezel passar iaf pÄ DW-5600 sÄ dem delar ju boettform pÄ ovansidan och storlek i övrigt, hur det ligger till med sjÀlva modulen vette 17 men testa gÀrna.
Jag börjar snegla pÄ lite mer avancerade moddar men vÄgar inte Ànnu :p
 
Senast Àndrad:

flymosez

Omega
FrÄga: Var i centrala Stockholm gÄr man för att titta pÄ G-Shocks?
Jag har förstÄtt av tidigare inlÀgg att Globen Àr bra, men jag kommer inte ha tid att Äka dit...
Tacksam för tips!
 

M26

Rolex
2-Faktor
FrÄga: Var i centrala Stockholm gÄr man för att titta pÄ G-Shocks?
Jag har förstÄtt av tidigare inlÀgg att Globen Àr bra, men jag kommer inte ha tid att Äka dit...
Tacksam för tips!
KlockmÀster FÀltöversten gÄr bra ocksÄ

Edit: StjÀrnurmakarna brukar ha ocksÄ men vÀldigt varierande lager beroende av butik
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
3FF9F861-F29D-4248-902B-851F5C00DBC4.jpeg
2FDF7C69-3C78-4BCD-9FCF-CDD8B147AF9C.jpeg
Idag var det dags för den svarta TitanSquarens tuffare syskon, GMW- B5000TCM- ER1, alltsĂ„ ”Camo-varianten” att bli testad. Den har utsatts för ett riskabelt besök i ett större köpcentra tillsammans med mig och hustrun. Naturligtvis klarade den det bĂ€ttre Ă€n mig :)
- Omdömet dÄ: ja, det Àr ju i allt vÀsentligt samma klocka som den svarta, det som skiljer Àr att den har negativ display och ett lasergraverat camomönster samt matta ytor pÄ sidan av bandet istÀllet för blanka. SjÀlv gillar jag inte negativa displayer, men pÄ den hÀr klockan Àr det naturligtvis ett mÄste. Det som dÀremot imponerar pÄ mig Àr det lasergraverade mönstret, fantastiskt snyggt med en finish man knappast uppnÄr med tryck eller prÀgling.
FrÄn början var jag inte intresserad av den, nÀr jag fick se den blev den ett mÄste och nu vet jag inte riktigt var jag stÄr. BehÄlla eller flippa, det Àr frÄgan?
Kan i alla fall konstatera att jag personligen helt klart föredrar den svarta, men gillar man camomönster Àr den hÀr nog bland det coolaste som gÄr att hitta.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
3FF9F861-F29D-4248-902B-851F5C00DBC4.jpeg
2FDF7C69-3C78-4BCD-9FCF-CDD8B147AF9C.jpeg
Idag var det dags för den svarta TitanSquarens tuffare syskon, GMW- B5000TCM- ER1, alltsĂ„ ”Camo-varianten” att bli testad. Den har utsatts för ett riskabelt besök i ett större köpcentra tillsammans med mig och hustrun. Naturligtvis klarade den det bĂ€ttre Ă€n mig :)
- Omdömet dÄ: ja, det Àr ju i allt vÀsentligt samma klocka som den svarta, det som skiljer Àr att den har negativ display och ett lasergraverat camomönster samt matta ytor pÄ sidan av bandet istÀllet för blanka. SjÀlv gillar jag inte negativa displayer, men pÄ den hÀr klockan Àr det naturligtvis ett mÄste. Det som dÀremot imponerar pÄ mig Àr det lasergraverade mönstret, fantastiskt snyggt med en finish man knappast uppnÄr med tryck eller prÀgling.
FrÄn början var jag inte intresserad av den, nÀr jag fick se den blev den ett mÄste och nu vet jag inte riktigt var jag stÄr. BehÄlla eller flippa, det Àr frÄgan?
Kan i alla fall konstatera att jag personligen helt klart föredrar den svarta, men gillar man camomönster Àr den hÀr nog bland det coolaste som gÄr att hitta.
Jag hade inte klarat av att ha bÄda i min Àgo utan att swappa runt sÄ jag fick en camo med positiv display :p
 
Topp