• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

M26

Rolex
2-Faktor
Kan jag tolka det som rasslig = dÄlig kvalitetskÀnsla? @M26?
Nja, jag upplevde i alla fall lÀnken vara av lÀgre kvalitet Àn boetten men den kÀnslan försvinner i stort sett sÄ snart man har klockan pÄ handleden. Du bör dock testa sjÀlv hos en AD innan du avfÀrdar den. En kul grej Àr att min vÀn har denna och en Rolex SD 4000 och han sÀger att han fÄr mer frÄgor och komplimanger för Casion Àn för sin SD av gemene man sÄ visst Àr det en snygg klocka :)
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Nja, jag upplevde i alla fall lÀnken vara av lÀgre kvalitet Àn boetten men den kÀnslan försvinner i stort sett sÄ snart man har klockan pÄ handleden. Du bör dock testa sjÀlv hos en AD innan du avfÀrdar den. En kul grej Àr att min vÀn har denna och en Rolex SD 4000 och han sÀger att han fÄr mer frÄgor och komplimanger för Casion Àn för sin SD av gemene man sÄ visst Àr det en snygg klocka :)
Tack för inputs! :)
 

leab9

Omega
Hej, jag köpte denna av en trevlig person pÄ forumet och jag Àr mycket nöjd. Men en frÄga kliar mig i huvudet trots att jag lÀst manualen bÄde fram, baklÀnges och upp o ner:banghead:. Kan man stÀlla tiden manuellt?? Bluetoothen fÄr vÀnta ett tag till.
Casio.jpg
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Hej, jag köpte denna av en trevlig person pÄ forumet och jag Àr mycket nöjd. Men en frÄga kliar mig i huvudet trots att jag lÀst manualen bÄde fram, baklÀnges och upp o ner:banghead:. Kan man stÀlla tiden manuellt?? Bluetoothen fÄr vÀnta ett tag till.
Casio.jpg
HÄll in adjust, nÀr det börjar blinka vÀxlar du lÀge med mode och nÀr du kommer till rÀtt mode Àndrar du med knapparna pÄ höger sida. NÀr du Àr nöjd trycker du Äter pÄ adjust.
Om du vill att klockan inte ska synka mot radiovÄgor heller fÄr du sÀtta den instÀllningen till off (tror det var auto adjust).
 
  • Like
Reactions: HSK

leab9

Omega
HÄll in adjust, nÀr det börjar blinka vÀxlar du lÀge med mode och nÀr du kommer till rÀtt mode Àndrar du med knapparna pÄ höger sida. NÀr du Àr nöjd trycker du Äter pÄ adjust.
Om du vill att klockan inte ska synka mot radiovÄgor heller fÄr du sÀtta den instÀllningen till off.
Tack men vilket mode? Hittar inget i manualen. Synkningen fÄr vara ON, jag vill bara kunna stÀlla tiden manuellt ocksÄ.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack men vilket mode? Hittar inget i manualen. Synkningen fÄr vara ON, jag vill bara kunna stÀlla tiden manuellt ocksÄ.
Adjust och mode Àr tvÄ av de fysiska knapparna pÄ klockan och Àr mÀrkta pÄ boetten kring dem. :)

Som @parasec förklarade sÄ anvÀnds de tvÄ vÀnstra knapparna för att Àndra meny osv. medan de högra anvÀnds för att blÀddra mellan alternativ och man skulle enkelt förklarat kunna kalla dem för plus- och minusknappar.
 

leab9

Omega
Adjust och mode Àr tvÄ av de fysiska knapparna pÄ klockan och Àr mÀrkta pÄ boetten kring dem. :)

Som @parasec förklarade sÄ anvÀnds de tvÄ vÀnstra knapparna för att Àndra meny osv. medan de högra anvÀnds för att blÀddra mellan alternativ och man skulle enkelt förklarat kunna kalla dem för plus- och minusknappar.
Har jag uppfattat det rÀtt att man mÄste hÄlla in adjust medans man trycker pÄ mode första gÄngen för att vÀxla lÀgen? StÄr inget om det i bruxen.
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Vid normal anvĂ€ndning trycker man aldrig in tvĂ„ knappar samtidigt. HĂ„ll in adjust (topp vĂ€nster) till sekunderna börjar blinka, sedan trycker du upprepade gĂ„nger pĂ„ mode (nedre vĂ€nster) till det du vill Ă€ndra pĂ„ blinkar. Ändra sedan med de tvĂ„ högra knapparna. Tryck pĂ„ adjust nĂ€r du Ă€r klar.

OT: Om man trycker in flera knappar samtidigt kan man komma Ät diverse test och diagnostiklÀgen.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ni som har provat. Vad har ni att sÀga om
GMW-B5000? Yay or nay och varför?
Skärmavbild 2019-11-22 kl. 22.18.37.png
Det pÄgÄr en pass-a-round just nu. DÀr kan du lÀsa omdömen som deltagarna har. Jag minns inte om jag skrev nÄgon recension nÀr jag hade den eller bara skrev nÄgra korta reflektioner i trÄden. Sök pÄ referensen i forumet sÄ hittar du sÀkert svar pÄ dina funderingar :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
NÄ, nog med nymodigheter och bjÀfs för en stund.
Den gamle krigaren DW-5200 pÄ vÀg till ytterligare en av otaliga luftstrider under Första vÀrldskriget. I en Sopwith camel vill jag minnas:pompus:
Jag kollar av tiden och samordnar med mina kamrater mitt i en dödsföraktande störtdykning...

DW-5200-1w.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Ajemen!
Bra sugen pÄ att hitta pÄ nÄgonting kul med den trots att jag inte kom överens med liknande display pÄ Sneaker Freaker...
TÀnker att denna kanske Àr snÀppet upp, snygg som fasen Àr den iaf! :D
Ja, det Àr det dÀr med hur pass lÀsbar displayen Àr... men som sagt, snygg.

G-Shock GW-M5610RB-4ER ser ocksÄ bra ut. Inverterad display. Undrar hur den Àr.. tÀnkte eventuellt ge bort till en som gillar rött pÄ klockor.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
TÀnker att den röda kunde fÄ lÄna klÀderna frÄn denna isf, den har numera aged black stÄl outfit...
B06C303A-8444-4369-BB77-F4E61FCF0602.jpeg

Kanske inte superskojsigt men tror det kunde passa bra :)
 

Urtyp

Audemars
Jag har den nya röda och köpte den endast för displayens skull. Den Àr inte av den "normala" typen av LCD som Casio kör med utan lite annorlunda. Samma som i 35-Ärs "Red Out". Relativt ovanliga och anvÀnds sÀllan. Jag har Àven en orange i samma teknik som jag Àlskar. Siffrorna förlitar sig pÄ inkommande ljus för att synas och skiftar fÀrg beroende pÄ vad den riktas mot. Inte helt lÀtt att lÀsa av i dÄligt ljus utan dÄ fÄr man vicka mot nÄgon ljuskÀlla. Men i solsken Àr den helt oslagbar tycker jag. Den har inget "flimmer" som man kan uppleva pÄ andra displayer. Fast och skarp var ordet. :) Displayen antar ocksÄ olika röd nyans.

Edit: Glömde sÀga att den passar extremt bra i Jultider. ;):D
roding.jpg
 
Senast Àndrad:

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Den skulle ha Red Out band o bezel..
Hmm:rolleyes: jag som kÀnde mig "fÀrdig" med fyrkanter

Jag har den nya röda och köpte den endast för displayens skull. Den Àr inte av den "normala" typen av LCD som Casio kör med utan lite annorlunda. Samma som i 35-Ärs "Red Out". Relativt ovanliga och anvÀnds sÀllan. Jag har Àven en orange i samma teknik som jag Àlskar. Siffrorna förlitar sig pÄ inkommande ljus för att synas och skiftar fÀrg beroende pÄ vad den riktas mot. Inte helt lÀtt att lÀsa av i dÄligt ljus utan dÄ fÄr man vicka mot nÄgon ljuskÀlla. Men i solsken Àr den helt oslagbar tycker jag. Den har inget "flimmer" som man kan uppleva pÄ andra displayer. Fast och skarp var ordet. :) Displayen antar ocksÄ olika röd nyans.
roding.jpg
 

Urtyp

Audemars
HÀr Àr Ärets kassaste bild som visar vad jag menar med siffrorna. Den andra displayen Àr frÄn Sneaker Freaker klockan.
BÄda Àr riktade mot fönstret som har dagsljus. (Nej jag befinner mig inte i Sverige :p ). Notera Àven att siffrorna Àr mycket fetare.
IMG_20191123_174202.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag har den nya röda och köpte den endast för displayens skull. Den Àr inte av den "normala" typen av LCD som Casio kör med utan lite annorlunda. Samma som i 35-Ärs "Red Out". Relativt ovanliga och anvÀnds sÀllan. Jag har Àven en orange i samma teknik som jag Àlskar. Siffrorna förlitar sig pÄ inkommande ljus för att synas och skiftar fÀrg beroende pÄ vad den riktas mot. Inte helt lÀtt att lÀsa av i dÄligt ljus utan dÄ fÄr man vicka mot nÄgon ljuskÀlla. Men i solsken Àr den helt oslagbar tycker jag. Den har inget "flimmer" som man kan uppleva pÄ andra displayer. Fast och skarp var ordet. :) Displayen antar ocksÄ olika röd nyans.

Edit: Glömde sÀga att den passar extremt bra i Jultider. ;):D
roding.jpg
Ja just ja, det Àr samma display som i Red out. DÄ vet jag hur den Àr, vi har en.
 
Topp