• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Mudman idag!

IMG_20200125_105350.jpg
 

Flipper2

Rolex
Imorse fick min Mudmaster jobba hÄrt...
315A940C-07B4-4105-B010-C82F92D2612E.png

... det som jag redan visste, men ÀndÄ heeelt galet dumt, Àr att appen inte har BACKTRACK-funktion :banghead::banghead::banghead:... jag menar, all data finns redan i appen, allt som behövs Àr en knapp man ska trycka pÄ, som ska leda en tillbaka samma vÀg - men ICKE!!!
Ingen Pro Trek eller deras app har denna funktion heller, inte ens den dyraste... det Àr bara GPR-Rangeman som har backtrack.
Å andra sidan, kanske det inte behövs alls, det Ă€r bara att zooma pĂ„ kartan i appen (mycket bra zoom, man kommer nere till 20-30m ovanför marken) och gĂ„ tillbaka samma vĂ€g... ;)
 
Senast Àndrad:

lofgreno

Audemars
Imorse fick min Mudmaster jobba hÄrt...
315A940C-07B4-4105-B010-C82F92D2612E.png

... det som jag redan visste, men ÀndÄ heeelt galet dumt, Àr att appen inte har BACKTRACK-funktion :banghead::banghead::banghead:... jag menar, all data finns redan i appen, allt som behövs Àr en knapp man ska trycka pÄ, som ska leda en tillbaka samma vÀg - men ICKE!!!
Ingen Pro Trek eller deras app har denna funktion heller, inte ens den dyraste... det Àr bara GPR-Rangeman som har backtrack.
Å andra sidan, kanske det inte behövs alls, det Ă€r bara att zooma pĂ„ kartan i appen (mycket bra zoom, man kommer nere till 20-30m ovanför marken) och gĂ„ tillbaka samma vĂ€g... ;)
Du har ju funktionen med "Location point". DÀr du kan sÀtta ut en punkt och sen fÄ avstÄnd och riktning till den med sekundvisare. Lite som nÀr man spelar TV spel. TyvÀrr Àr funktionen inte helt hundra har jag mÀrkt. Ofta det blir error nÀr man ska sÀtta ut punkten... :(
(Inte den bÀsta videon men men...)
 

Flipper2

Rolex
Du har ju funktionen med "Location point". DÀr du kan sÀtta ut en punkt och sen fÄ avstÄnd och riktning till den med sekundvisare. Lite som nÀr man spelar TV spel. TyvÀrr Àr funktionen inte helt hundra har jag mÀrkt. Ofta det blir error nÀr man ska sÀtta ut punkten... :(
(Inte den bÀsta videon men men...)

Hos mig funkar den perfekt... problemet Àr:
1. att du mÄste vara pÄ plats för att memorera location, du kan inte sÀtta en punkt pÄ kartan i appen sÄ att klockan leder dig dit...
2. kompass som kompass funkar bara fÄgelvÀgen ;)
 

lofgreno

Audemars
Hos mig funkar den perfekt... problemet Àr:
1. att du mÄste vara pÄ plats för att memorera location, du kan inte sÀtta en punkt pÄ kartan i appen sÄ att klockan leder dig dit...
2. kompass som kompass funkar bara fÄgelvÀgen ;)
NÀe det Àr sant. Inte ett jÀttebra alt. Men lite rolig funktion Àr det. Problemet Àr vÀl oxÄ att GPSen inte sitter i klockan utan man Àr beroende av appen och telefonen.
Vet inte varför det ofta inte funkar hos mig... Kanske Àr Android som spökar eller nÄt...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
VĂ€lkommen in i klubben!
SuverÀn klocka, rÀtt storlek, sitter skönt pÄ handleden... riktig tuffing :cigar:

Verkar onekligen bra, tycker nog ocksÄ bÀst om denna version Àven fast alla tre Àr trevliga. GM-5600 fick stanna med sÄ trio G snart igen :)

Hade tröttnat pÄ G för tvÄ mÄnader sedan men nu Àr det i princip det enda som anvÀnds. SÄ skönt inte alla sÄldes och 6900 blev kvar. Blev Àven ett fan av analog visning sedan gulfmastern i somras, har sina fördelar för egen del med det.
 
  • Like
Reactions: M26

Jockinho

Patek
2-Faktor
VÀlkommen till klubben. FÄr vi se om den faller mer i smaken Àn GW-6900an. :)

GW-6900 var ju grym, sÄdÀr halvdumt göra sig av med den i efterhand :D Om det inte vore sÄ att jag har min Tokyo neo 6900 med som ocksÄ Àr hÀrlig sÄ klarar mig.

FÄr se hur den kÀnns, tar nog ett tag vÀnja sig vid storleken men finns mkt i den estetiskt jag gillar. Lite överdesignad pÄ ett bra sÀtt. Tyckte jag fick den till ett bra pris sÄ var lÀge att slÄ till.
 
Senast Àndrad:

lofgreno

Audemars
GW-6900 var ju grym, sÄdÀr halvdumt göra sig av med den i efterhand :D Om det inte vore sÄ att jag har min Tokyo neo 6900 med som ocksÄ Àr hÀrlig sÄ klarar mig.

FÄr se hur den kÀnns, tar nog ett tag vÀnja sig vid storleken men finns mkt i den estetiskt jag gillar. Lite överdesignad pÄ ett bra sÀtt. Tyckte jag fick den till ett bra pris sÄ var lÀge att slÄ till.
Ja min första respons nÀr jag öppna paketet var att den var alldeles för stor. Men sen vande jag mig. :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Riktigt fina. TvÄ som jag definitivt skulle kunna tÀnka mig men inte riktigt har behov för... :)

Behov Àr nÄgot som frÄn ingenting lÄngsamt odlas fram tills en oemotstÄndlig kulmen uppstÄr.

I början tyckte jag ju inte om Frogman alls med dess mÀrkliga former, och pÄ köpet asymmetrisk och stor. Efter en lÄng odling : Numera en favorit. :)
 
Topp