• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
G-2000 idag!
DSC_0015.jpg
 
Kommer ihÄg att en G-Shock var bland det tuffaste man kunde ha i mitten av 90-talet nÀr jag var runt 10 Är. Satan vad man suktade dÄ men fick aldrig nÄgon.

De senaste dagarna har jag insett att jag bara mÄste ha en. FrÄga mig inte vad jag ska med den till. Jag gör egentligen inget som krÀver en stryktÄlig klocka och den passar verkligen inte min stil i övrigt, men har totalt fastnat vid tanken att jag behöver en. SÄ jag har bestÀmt mig för att slÄ till. Dock vet jag inte pÄ vilken.

NÄgon vÀnlig sjÀl som kan tipsa en förstagÄngsköpare av en G-Shock? Kan tÀnka mig att lÀgga runt 1000-lappen.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Kommer ihÄg att en G-Shock var bland det tuffaste man kunde ha i mitten av 90-talet nÀr jag var runt 10 Är. Satan vad man suktade dÄ men fick aldrig nÄgon.

De senaste dagarna har jag insett att jag bara mÄste ha en. FrÄga mig inte vad jag ska med den till. Jag gör egentligen inget som krÀver en stryktÄlig klocka och den passar verkligen inte min stil i övrigt, men har totalt fastnat vid tanken att jag behöver en. SÄ jag har bestÀmt mig för att slÄ till. Dock vet jag inte pÄ vilken.

NÄgon vÀnlig sjÀl som kan tipsa en förstagÄngsköpare av en G-Shock? Kan tÀnka mig att lÀgga runt 1000-lappen.
DW-5600E eller GM-5610 Àr vÀl ett bra förstaval. Kolla pÄ ebay efter billigaste försÀljare.
 

Starship

Cartier
Jag har en GW 5610 som jag gillar vÀldigt mycket. Nu skulle jag vilja komplettera den med en liknande fast vit. Vad ska man satsa pÄ? GÄr det att fÄ nÄgra roliga funktioner?
 

Starship

Cartier
Jag har en GW 5610 som jag gillar vÀldigt mycket. Nu skulle jag vilja komplettera den med en liknande fast vit. Vad ska man satsa pÄ? GÄr det att fÄ nÄgra roliga funktioner?
Har googlat lite mer och tycker att den hÀr ser tuff ut. Finns det fler vita med inverterad display? Modellen heter DW 5600SL.
DW-5600SL-7.png
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Lutar mer Ă„t GW-5000 just nu :)


Haha sure, vet inte om man fÄr göra affÀrer utanför köp/sÀlj men skickar ett PM om jag vÀljer att sÀlja den :)
De forummedlemmar som varit med lÀngre fÄr rÀtta mig om jag har fel, men klart man fÄr!! Jag har sjÀlv köpt pÄ det viset. (Hoppas man inte har syndat :angel:)
 

Writer136

Panerai
Lutar mer Ă„t GW-5000 just nu :)


Haha sure, vet inte om man fÄr göra affÀrer utanför köp/sÀlj men skickar ett PM om jag vÀljer att sÀlja den :)

Jo klart man fÄr. Bara o sköta det via pm. Men den Àr helt klart intressant ifall du inte vill ha den. Inte för jag behöver en beater till men den Àr förbannat cool.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha sure, vet inte om man fÄr göra affÀrer utanför köp/sÀlj men skickar ett PM om jag vÀljer att sÀlja den :)
Det fÄr man, vÀldigt vanligt. :)
Men inga rena annonser i diskussionstrÄdarna, hÄll priser och dylikt via PM. Grattis till dubbeln!
 

Luffy

Breitling
FrÄga angÄende GW-5000, hur kommer det sig att "Power Saving (PS)" symbolen inte Àr pÄ/syns inte trotts att PS Àr "on"? (GÀller vÀl Àven alla andra square 5xxx klockor)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
G-shock har slÀppt en ny G-steel sÄg jag nu nÀr jag kollade lite pÄ deras sida.
Tror nog jag gillar den vanliga med radiosync mer Àven om det var snyggt med krona pÄ den.
http://www.casio-intl.com/asia/en/news/2017/0711_gst-b100/

Tycker den sÄg grym ut! Om prisbilden Àr som föregÄende blir det nog testa :)

Edit: nÀr en lÀser spec etc. gissar jag prisbilden blir högre. SÄg Àven de slÀppt en mindre g-steel :)
 
Senast Àndrad:

Luffy

Breitling
Det ska den alltid göra om du har slagit pÄ den.
Ja den bör ju göra det men under "RCVD" Àr det blankt, stÀngde av det nu för att se om det dyker upp senare nÀr jag sÀtter pÄ det igen.

EDIT: Gjorde ett display test (A+C+D) dÀr PS och CHG ikonerna var borta/syntes inte, men efter nÄgra minuter blinkade de till och fÀrgen kom! FÄr avvakta och se vad som hÀnder :)
 
Senast Àndrad:
Topp