• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Writer136

Panerai
Du kan ju alltid hÀvda att du blev pÄtÀnkt '83. :D
Ja iaf tillverkad haha. Made in 83 haha borde det stÄtt dÄ.
Jag kÀnner suget mer o mer efter en square men vet inte om man ska satsa pÄ funktionerna med solar o multiband och de modeller som har det eller den mer vanliga som finns i ett större utbud av fÀrger o combos.
Den med rött pÄ undersidan av bandet Àr rÀtt cool ocksÄ.
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Förra gÄngen kom ju Rising red. Lightning yellow och dom dÀr soluppgÄngs fÀrgade. Vad fÄr vi nu? Svart? Fan va trist. FÄr hoppas det kommer fler.

Jag önskar mig en screwback med transparent jelly skal och carbon fiber. Tack!
Triggade inga köpsignaler hos mig heller. SÄg materialet beskrivas som extrasvart, sÄ modellerna kanske mÄste upplevas pÄ riktigt för att uppskattas.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Triggade inga köpsignaler hos mig heller. SÄg materialet beskrivas som extrasvart, sÄ modellerna kanske mÄste upplevas pÄ riktigt för att uppskattas.
Squaren Àr dessutom japan only. Inte för att det Àr ett problem. Vi fÄr hoppas pÄ att det kommer ut 2-3 st olika kombinationer. Skippar gÀrna dock since 1983 och har texten enbart pÄ boettlocket.
 

ky3mikael

Cartier
2NqGq7S.jpg

Är det Ok att posta en poor man's Frogman hĂ€r? Inte riktigt en G-Shock men i alla fall en grymt cool klocka tycker jag.

Önskar Casio kunde slĂ€ppa en riktig frog i ett mindre format, gĂ€rna i stĂ„l med lĂ€nk :)

+ - Dw-295
+den mindre storleken
+module 1874 (time, chronograph, timer & alarm. Aktuell tid i alla de olika funktionerna.
DyklÀge precis som pÄ storebrorsan.

- Ingen screwback

Klockan levereras frÄn Casio med ett armband liknade dw5600e, men hÀr har man valt att slÀnga in helt vanliga 20mm bandstift sÄ man kan köra med valfritt band. Jag slÀngde pÄ en stÄllÀnk frÄn en SGW-300 passar till 99%.
Tycker resultatet blev helt ok.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
2NqGq7S.jpg

Är det Ok att posta en poor man's Frogman hĂ€r? Inte riktigt en G-Shock men i alla fall en grymt cool klocka tycker jag.

Önskar Casio kunde slĂ€ppa en riktig frog i ett mindre format, gĂ€rna i stĂ„l med lĂ€nk :)

+ - Dw-295
+den mindre storleken
+module 1874 (time, chronograph, timer & alarm. Aktuell tid i alla de olika funktionerna.
DyklÀge precis som pÄ storebrorsan.

- Ingen screwback

Klockan levereras frÄn Casio med ett armband liknade dw5600e, men hÀr har man valt att slÀnga in helt vanliga 20mm bandstift sÄ man kan köra med valfritt band. Jag slÀngde pÄ en stÄllÀnk frÄn en SGW-300 passar till 99%.
Tycker resultatet blev helt ok.
G-2000 har ju ofta kallats för poor mans frogman. Den Àr ju gjord helt i metall och borde klara standard dyk lika bra som frogman. BÀgge har ju dessutom screwback.
DSC_0042.jpg

SÄhÀr ser den ut "naken".
vintage-g-shock-casio-g-2000-watch-for-parts-or-repair-men-s-new-tropic-band-2ddb4a49ce337efc88bf4003248901d4.jpg
 

ky3mikael

Cartier
G-2000 har ju ofta kallats för poor mans frogman. Den Àr ju gjord helt i metall och borde klara standard dyk lika bra som frogman. BÀgge har ju dessutom screwback.
DSC_0042.jpg

SÄhÀr ser den ut "naken".
vintage-g-shock-casio-g-2000-watch-for-parts-or-repair-men-s-new-tropic-band-2ddb4a49ce337efc88bf4003248901d4.jpg
Ja G-2000 Àr helt klart en rejÀl klocka, den Àr en grym klocka. Den Àr ocksÄ i en mycket trevlig storlek.
Anledningen till att Àven Dw-295 fÄtt detta smeknamn Àr vÀl för modul 1874 med sitt dive mode lÀge. Vad vet jag?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ja G-2000 Àr helt klart en rejÀl klocka, den Àr en grym klocka. Den Àr ocksÄ i en mycket trevlig storlek.
Anledningen till att Àven Dw-295 fÄtt detta smeknamn Àr vÀl för modul 1874 med sitt dive mode lÀge. Vad vet jag?
Är det sĂ„? Det visste jag inte. Jag trodde det bara var att den runda formen liknade frogman.
 

ky3mikael

Cartier
Klickade hem den förra sommaren pÄ Tradera, sittande med en pilsner pÄ torget i Visby. Gillar den verkligen. NÄgra tips pÄ strap? Inte sÄ sugen pÄ stÄllÀnk.
Kolla in denna Dw-295 pÄ grönt Nato riktigt nice. Kanske lite bökigt att fÄ dit men tydligen ska det gÄ.
Innan hade jag ett Hirsch dykar gummi pÄ min det passade riktigt bra:)
Om du vill köra original bestÀll ett Casio w87h frÄn bukten ca 100 spÀnn.
http://forums.watchuseek.com/f17/casio-dw-295-divers-frogman-review-985369.html
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ha! Blir poolen nĂ€sta gĂ„ng jag landar bussen i Bangkok dĂ„... Är sĂ„ lĂ„ngt ifrĂ„n dykare man kan komma men gillar dykarur av nĂ„gon anledning.
ÄndĂ„ coolt att ha en rejĂ€l toolig dykare som frogman om man kör plan :) lite fuck u till alla som kör GMT.

EDIT: ser att du har en gravitymaster ocksÄ, bra match!
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Förresten - hur Ă€r det egentligen med reservdelar till G-Shocks (de dyrare)? Är de helt hopplösa att fĂ„ tag pĂ„ efter nĂ„gra Ă„r? Ska man köpa pĂ„ sig nĂ„gra armband och skal till sin groda för framtida bruk eller Ă€r det lite overkill?
 
Topp