• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Det var dags för en ny G-SHOCK. Blev en mudman! :D
IMG_6484.JPG

IMG_6485.JPG

Mycket nöjd!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Köpa square g-shock i butik i sthlm, vilka har roligast utbud?
Tror nog faktiskt att det Àr Ur & Penn. Deras större butiker brukar ha en del G-shock inne! Ligger ju nÄgra butiker i city. Annars Àr Caliroots i PK-huset ett tips ocksÄ, finns (lite ovÀntat) en del roliga klockor dÀr! :)
 

Writer136

Panerai
Tror nog faktiskt att det Àr Ur & Penn. Deras större butiker brukar ha en del G-shock inne! Ligger ju nÄgra butiker i city. Annars Àr Caliroots i PK-huset ett tips ocksÄ, finns (lite ovÀntat) en del roliga klockor dÀr! :)

Jo tÀnkte pÄ caliroots faktiskt dÄ jag handlat bÄde klockor, skor o klÀder dÀr o de har ju kul utbud. Gillar att de tar in specialgrejer ibland som mÄnga annars missar. TÀnkte pÄ en del obskyra samarbeten.
 

Writer136

Panerai
BestÀllt en sÄn hÀr men vart rÀtt tyst sen jag gjorde ordern o det var den sista sÄ kÀnns ju osÀkert om man fÄr den.
Screenshot_20170822-091138.png
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Har problem med att lĂ€sa displayen pĂ„ min GW-5000 nĂ€r den Ă€r vinklad för mkt. Jag har jĂ€mfört med en Ă€ldre G-shock och dĂ€r gĂ„r det fint att se Ă€ndĂ„. NĂ„gon med erfarenhet av detta? Är mitt ex defekt?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har problem med att lĂ€sa displayen pĂ„ min GW-5000 nĂ€r den Ă€r vinklad för mkt. Jag har jĂ€mfört med en Ă€ldre G-shock och dĂ€r gĂ„r det fint att se Ă€ndĂ„. NĂ„gon med erfarenhet av detta? Är mitt ex defekt?
Tror det Àr sÄ pÄ dom flesta sol laddar displayerna. DÄ Àr ÀndÄ gw 5000 bland dom skarpare. Jag spekulerar dock.
 

Sorubim

Audemars
Tror det Àr sÄ pÄ dom flesta sol laddar displayerna. DÄ Àr ÀndÄ gw 5000 bland dom skarpare. Jag spekulerar dock.
LÄter ju som en bra teori. Kan en annan vara att det polariserande lagret i displayen kan skilja lite mellan olika modeller? Jag har mÀrkt att om jag har polariserande solglasögon :cool: sÄ "slÀcks displayen ut" i vissa betraktningsvinklar och jag tycker mig se skillnad mellan olika modeller (utan att ha gjort nÄgon nogrannare jÀmförelse).
 

Writer136

Panerai
DÄ kom den hÀr idag ocksÄ trots jag hadd mina tvivel dÄ det var den sista de hade.
Lite osÀker dock om man ska behÄlla eller inte nÀr man slog till pÄ en 5610. Den Àr ÀndÄ riktigt fresh imo Àven om skÀrmen nog kan va lite svÄr o se i vissa ljus!
Men man kan ju inte ha för mÄnga G's.
DSC_6624.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
DÄ kom den hÀr idag ocksÄ trots jag hadd mina tvivel dÄ det var den sista de hade.
Lite osÀker dock om man ska behÄlla eller inte nÀr man slog till pÄ en 5610. Den Àr ÀndÄ riktigt fresh imo Àven om skÀrmen nog kan va lite svÄr o se i vissa ljus!
Men man kan ju inte ha för mÄnga G's.
DSC_6624.JPG
Grym! Gillar personligen 56or mer Àn 5610or. Jag tycker batteribytet Àr charmigt.
 

Writer136

Panerai
Grym! Gillar personligen 56or mer Àn 5610or. Jag tycker batteribytet Àr charmigt.
Jag tyckte bandet pÄ 5600 var lite rejÀlare dÄ det inte vart lika smalt mot underarmen.
Eller hela den ger ett lite lite rejÀlare intryck Àven om mÄtten Àr typ detsamma och det var samma slags resin i bÄda.
Gummit som Àr i min Ga-110 eller vad den heter Àr typ styvare.
Annars Àr ju funktionerna detsamma pÄ de bÄda förutom sol o multiband.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag tyckte bandet pÄ 5600 var lite rejÀlare dÄ det inte vart lika smalt mot underarmen.
Eller hela den ger ett lite lite rejÀlare intryck Àven om mÄtten Àr typ detsamma och det var samma slags resin i bÄda.
Gummit som Àr i min Ga-110 eller vad den heter Àr typ styvare.
Annars Àr ju funktionerna detsamma pÄ de bÄda förutom sol o multiband.
Inte dÄ. Multiband har vÀrldstid men batterivarianterna har aktuell tid i alla lÀgen och möjlighet till mer avancerade nedrÀkningstimers med auto loop. :) om man nu behöver det.
 
Senast Àndrad:

Writer136

Panerai
Inte dÄ. Multiband har vÀrldstid men batterivarianterna har aktuell tid i alla lÀgen och möjlighet till mer avancerade nedrÀkningstimers med auto loop. :) om man nu behöver det.

Jo men den lilla skillnaden dÄ. DÄ Àr ju surfvarianten rÀtt cool som visar mÄnfas eller om det Àr tidvattnet den visar ocksÄ.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jo men den lilla skillnaden dÄ. DÄ Àr ju surfvarianten rÀtt cool som visar mÄnfas eller om det Àr tidvattnet den visar ocksÄ.
Sant, fast oanvÀndbart för mig.

Hade du anvÀnt timers ofta nog sÄ hade du uppskattat dom dÀr funktionerna. T.ex intervall trÀning dÀr den piper var 90 sek. Guld vÀrt. ;)
 

mouqvist

Rolex
En frÄga, brukar displayen pÄ en GW-5000 vara rÀtt otydlig under vissa ljusförhÄllanden och vinkel pÄ displayen?
IMG_2090.JPG
 
Topp