• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Husse

Patek
Min frus G-shock,
Köpt pÄ ett klockforum nÀra dig! :)
IMG_4229.JPG
IMG_4230.JPG
IMG_4233.JPG
LÀnken kÀns sÄ stabil att man tror den gÄr att anvÀnda som bogserkÀtting!
Sitter liiite trÄngt pÄ mig dÄ lÀnken Àr kortad med tvÄ lÀnkbitar!
IMG_4236.JPG

Edit: Glömde ref!
MT-G 900
 

Bilagor

  • IMG_4231.JPG
    IMG_4231.JPG
    51.2 KB · Visningar: 6
Senast Àndrad:

Writer136

Panerai
Har ni kollat in lite av de nya modeller som kommit senaste tiden?
Gillar att casio verkar tagit till sig att mÄnga tycker moderna g's Àr för stora sÄ en del av de modeller som kommer Àr lite mindre i storleken.
SÄg flera pÄ deras hemsida som var frÄn ca 46-47 mm o uppÄt.
Den hÀr var 48,6mm t ex.
O det Àr ju nice de gÄr mot mindre o mer normala storlekar. Tror det Àr ett smart drag Àven om kÀnnetecknet Àr biffiga klockor.
Screenshot_20170825-101455.png
 

Karlssons

Omega
IMG_5772.jpg
IMG_5771.jpg


Aldrig postat i denna trÄd men detta Àr min G-shock. Köpte den som jobbklocka och det var lite meck för att fÄ tag i den i det utförandet jag ville men blev till slut mycket nöjd. Den Àr solarpowered, har auto-upplysning samt Àr radiosynkad (jag vet, mycket viktigt). Men framförallt pÄ lÀnk och inte gummi.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
En frÄga, brukar displayen pÄ en GW-5000 vara rÀtt otydlig under vissa ljusförhÄllanden och vinkel pÄ displayen?
IMG_2090.JPG
Kan sÀkert bli sÄ, dock Àr frÄgan hur illa det fÄr lov att se ut? Kanske svÄrt att fÄnga verkligheten med bilder och jÀmföra med. Spontant ser det riktigt illa ut pÄ bilden. Har aldrig upplevt det sÄ med min GW-5000 eller nÄgon annan av klockorna jag tidigare haft med samma modul.
Allra bÀst hade det vÀl varit att trÀffa nÄgon forummedlem med samma klocka och stÀlla dem bredvid varandra.
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Kan sÀkert bli sÄ, dock Àr frÄgan hur illa det fÄr lov att se ut? Kanske svÄrt att fÄnga verkligheten med bilder och jÀmföra med. Spontant ser det riktigt illa ut pÄ bilden. Har aldrig upplevt det sÄ med min GW-5000 eller nÄgon annan av klockorna jag tidigare haft med samma modul.
Allra bÀst hade det vÀl varit att trÀffa nÄgon forummedlem med samma klocka och stÀlla dem bredvid varandra.
Precis sÄ dÀr beter sig min gw-5000 och min 5610. Kan jÀmföra dem nÄngÄng, men spontant kÀnns det som att de beter sig likadant.
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
En frÄga, brukar displayen pÄ en GW-5000 vara rÀtt otydlig under vissa ljusförhÄllanden och vinkel pÄ displayen?
IMG_2090.JPG

Det Àr sÄ min gör ocksÄ, var det jag försökte beskriva nÀr jag skrev om displayen tidigare i trÄden. Oklart om det Àr normalt, men det verkar som att det Àr sÄ pÄ fleras GW-5000.
 

Jodisalt

Rolex
Hej!

Har hittat en G-shock jag Àr intresserad av att köpa, en
CASIO G-SHOCK G9000MS-1

NÄgon som vet var man kan köpa en?

BÀsta hÀlsningar
Sebran
 
Tjo, fÄr vÀl vara med hÀr igen dÄ :D
Jag Köpte ju en trevlig GW-M5610R-1JF av @Sebran nyligen och en GW-7900MS-3ER av @mofo med :D
20170828_172554.jpg
20170829_205833.jpg



Sen har vi skurken som gjort att jag förÀlskat mig i G-Shock.. för den tÄl faktist att ses igen...
10 verksamma Ă„r inom resemontage/svetsning och dylikt, vad jag kallar en beater... G-7710-1ER
klocksnack7710.jpg

Och nej, den Àr inte skititg eller nÄgon modifierad patina.. :)

NÀr det gÀller GW-M5610R-1JF sÄ fÄr den kanske vandra vidare.. Àr nÄgon intresserad kan ni ju tjoa till :) eller sÄ fÄr den helt enkelt stanna i mina gömmor :D
 
Topp